Spring naar inhoud

- - - - -

gisteren kitten gevonden met niesziekte

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
vdsylvie
vdsylvie
  • 4 berichten

#1 Geplaatst 13 augustus 2013 - 10:15

ik heb gisteren morgen een kitten gevonden ik denk dat ze een week of 7 moet zijn. maar nu denk ik dat ze de niesziekte heeft! probleem is dat dit echt een onvoorziene omstandigheid is voor mij en voor direkt een dierarts in te schakelen niet het budget heb weet er soms iemand als ik aan een dierenarts vraag voor achteraf te betalen ze dat zouden aanvaarden?

Bijgevoegde thumbnails

• P8120044.jpg

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#2 Geplaatst 13 augustus 2013 - 10:21

sommige da's doen dara idd aan mee , aan achteraf betalen ;)
gewoon is bellen en vragen ;)
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

LilianB1972
LilianB1972
  • 249 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 13 augustus 2013 - 10:23

Van waar ben je en wil je het poesje houden? Het ziet er idd zike uit dus misschien rondbellen naar verschillende da's om te vragen of ze willen helpen op afbetaling ofzo?

vdsylvie
vdsylvie
  • 4 berichten

#4 Geplaatst 13 augustus 2013 - 10:26

Bekijk berichtLilianB1972, op 13 augustus 2013 - 10:23, zei:

Van waar ben je en wil je het poesje houden? Het ziet er idd zike uit dus misschien rondbellen naar verschillende da's om te vragen of ze willen helpen op afbetaling ofzo?
ik woon in de ardennen! ik wil wel het poesje houden

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 13 augustus 2013 - 10:31

Gebeurd bij ons ook wel eens, aan het einde van de maand bv dat het moeilijk gaat om te betalen ;) Maar moet wat moet natuurlijk bij ziekte! Ik bespreek dit niet op voorhand, laat mijn diertje behandelen, na afloop vraag ik dan het rekeningnummer of dat het factuur niet opgestuurd kan worden ;)

Je moet dan wel zodra het kan betalen want je dierenarts zal je vaker nodig hebben!

Lief dat je het kittentje wilt helpen! Ga je ze houden?

sorry laatste keer

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#6 Geplaatst 13 augustus 2013 - 10:33

Oh zie dat lief dutske daar liggen :love3:  haar oogjes zien er inderdaad niet al te best uit.
Super dat je je over haar ontfermd, hopelijk kan je een da vinden die je uitstel van betaling geeft!

Geplaatste afbeelding

vdsylvie
vdsylvie
  • 4 berichten

#7 Geplaatst 13 augustus 2013 - 10:42

Bekijk berichtNivo, op 13 augustus 2013 - 10:31, zei:

Gebeurd bij ons ook wel eens, aan het einde van de maand bv dat het moeilijk gaat om te betalen ;) Maar moet wat moet natuurlijk bij ziekte! Ik bespreek dit niet op voorhand, laat mijn diertje behandelen, na afloop vraag ik dan het rekeningnummer of dat het factuur niet opgestuurd kan worden ;)

Je moet dan wel zodra het kan betalen want je dierenarts zal je vaker nodig hebben!

Lief dat je het kittentje wilt helpen! Ga je ze houden?

ik zou ze wel graag willen houden

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#8 Geplaatst 13 augustus 2013 - 10:50

Je kan al beginnen met terramycine in haar oogjes te doen, zodat de niesziekte haar ogen niet aantast.
Voor de rest zal je antibiotica nodig hebben, maar enkel de dierenarts kan dat voorschrijven.

Persoonlijk vind ik het niet kunnen dat je naar de dierenarts gaat en dan zegt: sorry ik kan niet betalen.
Maar das mijn mening.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

vdsylvie
vdsylvie
  • 4 berichten

#9 Geplaatst 13 augustus 2013 - 10:56

Bekijk berichtEvyke81, op 13 augustus 2013 - 10:50, zei:

Je kan al beginnen met terramycine in haar oogjes te doen, zodat de niesziekte haar ogen niet aantast.
Voor de rest zal je antibiotica nodig hebben, maar enkel de dierenarts kan dat voorschrijven.

Persoonlijk vind ik het niet kunnen dat je naar de dierenarts gaat en dan zegt: sorry ik kan niet betalen.
Maar das mijn mening.

ja sorry maar ik heb haar gisteren zo gevonden ik zou alles doen wat ik kan voor haar te helpen maar ik kan er toch ook niet aan doen dat ik maandelijks maar een klein budget heb!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 13 augustus 2013 - 10:58

Misschien eerst effe bellen en het voorleggen aan de betreffende dierenarts en vragen of het mogelijk is?

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#11 Geplaatst 13 augustus 2013 - 11:31

Bekijk berichtvdsylvie@gmail.com, op 13 augustus 2013 - 10:56, zei:

ja sorry maar ik heb haar gisteren zo gevonden ik zou alles doen wat ik kan voor haar te helpen maar ik kan er toch ook niet aan doen dat ik maandelijks maar een klein budget heb!
Nee, maar het op voorhand zeggen is wel zo beleefd :)
En best kan je ook al iemand zoeken die haar dan ook op afbetaling wil steriliseren en inenten, want dan ben je 200 € kwijt in totaal :(

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 13 augustus 2013 - 11:45

Als je gewoon direct betaald zodra het kan (aan het begin van de nieuwe maand) hoeft hij niet te weten hoe de vork in de steel zit. Kan bij iedereen wel eens voorkomen.

Mijn vorige dierenarts vroeg altijd op voorhand "heb je geld mee ? " Kreeg dan het idee dat hij niet alles deed wat mogelijk was voor de behandeling ..

Dringende dingen hebben voorrang natuurlijk, de overige zoals sterilisatie kan je vragen tijdens je eerste bezoek naar de mogelijkheden om het op afbetaling te doen.

Diertjes blijven geld kosten, je zou daar een spaarpotje voor kunnen maken.

Hoop dat je direct een sociale dierenarts vind, als je iets kan regelen zorg er dan ook voor dat je je aan de afspraak houd, want ze zijn nog zeldzaam te vinden tegenwoordig ;)

sorry laatste keer

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 13 augustus 2013 - 11:53

HOpelijk vindt je een da die wil dat je achteraf betaald hier in de omstreken doen ze dat niet meer omdat ze weten dat ze hun centen nooit zien.
Als je het zelf niet kan onderhouden mss best een opvang zoeken die het katje goed kan verzorgen steriliseren en vaccineren en dan een nieuwe thuis ervoor zoekt.

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 13 augustus 2013 - 12:29

Bekijk berichtvdsylvie@gmail.com, op 13 augustus 2013 - 10:26, zei:

ik woon in de ardennen! ik wil wel het poesje houden
Ik snap dat je het poesje wil houden.
zelf zou ik heel snel naar de DA gaan om het te laten verzorgen.  en idd bellen en vragen of je langs mag komen en of je later mag betalen.
maar ik stel me wel vragen als je zegt dat je een beperkt budget hebt? ik snap dat dat niet makkelijk is, maar is het dan wel verstandig om een kat in huis te halen?
ten eerste heb je idd de DA kosten, vaccinatie's , strilisatie, chippen, ... daarbij nog gezonde voeding voor je kat.
een huisdier is niet goedkoop.  goed over nadenken zou ik zeggen.
je katje verdient de beste zorgen die het kan krijgen !!!

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#15 Geplaatst 13 augustus 2013 - 14:12

Als je maar een beperkt budget hebt, en nu al geen dierenarts kan betalen, dan zou ik je aanraden om toch nog eens goed na te denken.  Een kat onderhouden (zonder medische kosten) kost ook  het één en ander, kattezand, kwalitatief eten, ontworming, ontvlooiing.  Voor mijn 3 katjes ben ik ruim 100 E/maand kwijt (soms wat meer, soms wat minder).  Maar ik kuis dan ook wekelijks de kattenbak uit, ze krijgen geen eten zoals Whiskas/Friskies maar hoogkwalitatief voer en ja af en toe ééntje naar de dierenarts.

Wat betreft je probleem nu ... naar de dierenarts gaan en je verhaal doen, veel dierenartsen leven mee als ze weten dat het een vondelingetje is.  Dit diertje heeft medische verzorging nodig, als je wacht, wordt het alleen maar erger en dan heb je nog meer kosten, en dat wil je toch ook niet ... Veel succes !!! Super dat je dit kleintje wil opvangen :duim: :duim:

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie