Spring naar inhoud

- - - - -

Logeerpoes

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 13 augustus 2013 - 22:24

Sinds zondag hebben wij een logeerpoesje in huis. Zij zal hier ongeveer een half jaar verblijven. Zondag en maandag overdag hebben wij haar in de huiskamer laten wennen en de eigen twee katjes boven gelaten, en maandagavond hebben ze kennis gemaakt met elkaar. Nu zijn onze twee katten niet van slag of erg onder de indruk van de nieuwkomer, maar de logeerpoes blaast veel naar ze. Dit lokt dan natuurlijk ook defensief gedrag uit bij mijn eigen katten. Het is nog niet geleid tot een handgemeen en ze zijn eigenlijk alle drie niet gestressd, maar het blazen en af en toe uitvallen naar elkaar duurt voort. Kan ik hier nog iets aan helpen, of moet ik het maar even zijn beloop laten? "s nachts laat ik ze wel uit elkaar nog.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#2 Geplaatst 15 augustus 2013 - 00:17

Ik heb hier ook niet zoveel ervaring mee hoor, maar zou nog even afwachten. Misschien nog efkes gescheiden houden maar samen brengen met etenstijd? Dan leren ze mekaar misschien associƫren met een positief iets, het eten dus. Voor de rest weet ik van sommigen dat feliway kan helpen.
En als je ze 's nachts nog gescheiden houdt, wat ik zeker ook zou doen, misschien bij het logeerkatje iets leggen met de geur van je eigen katjes en omgekeerd? Ik weet niet hoor, ben maar aan het denken.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#3 Geplaatst 15 augustus 2013 - 08:42

Voor je logeerpoes ben je te snel gegaan met de introductie. Even een stapje terug doen en de langzame introductie toepassen. De snelheid van introduceren mag zo langzaam gaan als dat de poes die het meeste last er van heeft nodig heeft. Laat de kat het tempo bepalen, dan heb je de grootste kans van slagen ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende