Spring naar inhoud

- - - - -

Muizenjacht!

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#1 Geplaatst 14 augustus 2013 - 19:55

Grappig, Yvonne is al een week aan het patrouilleren in onze weide. Zit dan heel stil te kijken naar de grond.
Eergisteren, maandag dus, hoor ik klaagelijk miauwen op ons terras. Yvonne zit daar met een dood veldmuizeke voor zich. Als hij ziet dat ik het gezien heb begint hij de muis met huid en haar te verorberen tot er niks meer van over blijft. Dit scenario speelt zich nu al drie dagen na elkaar af. Yvonne heeft dus zijn derde muis binnen op drie dagen tijd, en iedere keer komt hij me verwittigen als hij eentje gevangen heeft.

Klein detail: Yvonne staat op een nierdieet, en ik weet eigenlijk niet of muizekes hiertoe behoren... :louche:

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 14 augustus 2013 - 19:58

:misselijk: :misselijk: :misselijk:
kan je die muis niet afpakken als hij die komt "showen" en hem dan een kommetje dieetvoeding geven?

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#3 Geplaatst 15 augustus 2013 - 00:08

Ja heb ik ook al aan gedacht, maar Yvonne heeft zo'n triestige weken achter de rug na het overlijden van zijn broertje, ik ben blij dat hij terug jaagt en zich kan bezighouden op een katse manier. Hij lijkt er ├ęcht smaak van te hebben. Ik krijg het niet over mijn hart... Tenzij ik natuurlijk zou weten dat het echt slecht is voor zijn nieren, dan wel natuurlijk. Ga het aan mijn dierenarts eens vragen.

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 20 augustus 2013 - 13:09

hey,

leuk dat hij toch een beetje vertier heeft na het overlijden van zijn broertje. Minder leuk voor het muisje maar dat hoort er bij.
Ik DENK dat het niet zo veel kwaad kan hoor. Hier op het forum lees ik toch wel heel vaak dat rauw voer goed is voor katjes die op nierdieet staan en rauwer als een levende muis ga je niet vinden denk ik.
Zou wel eens extra ontwormen :)
Ik heb 'geluk'! die van mij brengen ze mee binnen en verstoppen ze onder het tapijt. Gelukkig vergeten ze de staart altijd zodat ik het muisje/molleke vind alvorens het begint te stinken:)
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#5 Geplaatst 22 augustus 2013 - 14:26

Bekijk berichtJientje, op 20 augustus 2013 - 13:09, zei:

hey,

leuk dat hij toch een beetje vertier heeft na het overlijden van zijn broertje. Minder leuk voor het muisje maar dat hoort er bij.
Ik DENK dat het niet zo veel kwaad kan hoor. Hier op het forum lees ik toch wel heel vaak dat rauw voer goed is voor katjes die op nierdieet staan en rauwer als een levende muis ga je niet vinden denk ik.
Zou wel eens extra ontwormen :)
Ik heb 'geluk'! die van mij brengen ze mee binnen en verstoppen ze onder het tapijt. Gelukkig vergeten ze de staart altijd zodat ik het muisje/molleke vind alvorens het begint te stinken:)

Ja extra ontwormen lijkt me wel een goed idee. 't Zijn toch grappige beestjes he, bij jou verstoppen ze de lekkere hap voor later misschien. Een geluk ja dat je de staart nog ziet!
Heb hier in de loop der jaren ook al een deel muizekes gered, als ik zie dat ze net eentje gevangen hebben pak ik het af en zet ik het veilig weg. Daarmee maak ik me niet populair natuurlijk :louche:  maar kan het echt niet aanzien dat ze die beestjes zo zitten te martelen.