Spring naar inhoud

- - - - -

snaptest

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 16 augustus 2013 - 18:56

Heeft iemand een idee wat een snaptest kost bij de dierenarts?
Als je een kitten adopteert waarvan de mamapoes getest is en negatief bevonden is, geeft dit dan 100% garantie dat
het kitten niet besmet is?

#2 Geplaatst 16 augustus 2013 - 19:19

Voor de test van ons Bella heb ik zo'n 30€ betaalt.
Ik was de wel ervoor daar geweest met haar voor haar entingen en toen heeft hij haar volledig onderzocht. Maar de testen waren toen op dus ik moest teruggaan een week later voor die test.
Toen ik dus terugging heeft haar opnieuw gewogen en algemeen onderzocht en zo en die test gedaan en heb ik rond de 30€ betaald, maar ik weet dus niet of ik opnieuw een visite heb moeten betalen aangezien ze de week ervoor pas volledig gecheckt was.
Dus ofwel heb ik 30€ voor de test betaalt, ofwel 10€.

Ik hoop dat je van iemand een beter, duidelijker, antwoord krijgt, ook in verband met je andere vraag.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 16 augustus 2013 - 19:45

Dat kan, maar de kans is klein. Is de vader gekend en getest?

Let wel dat bij een positieve test, je bij kittens 2 -3 maand later nog eens moet hertesten omdat het kitten de antilichamen van de moederkat kan hebben die de test positief maken. . Maar dat zal hier niet het geval zijn.

Elke positieve test moet bevestigd worden door een Western blot test. Laat je niet wijsmaken door de DA dat dit niet nodig is, zelf de fabrikant van de test zet dat op zijn website. Laat ze maar effe surfen naar idexx.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 16 augustus 2013 - 20:09

Als enkel de mama neg. getest is , dat geeft geen garantie op dat de kittens niet besmet zijn.  Bij onze da kost de test 35 euro.
Geplaatste afbeelding