Spring naar inhoud

- - - - -

Diarree , wat te doen?

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Dansprinsesje
Dansprinsesje
  • 798 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 16 augustus 2013 - 19:15

Eristo heeft sinds zaterdag wat platte kakjes. Die wat lichter zijn van kleur.
Hij is verder nog heel vrolijk en eet en drinkt goed.
Hij heeft wel onlangs nieuw eten gekregen. En ik weet dat hij wss op een onbewaakt moment wat wan Fenix  zijn kittenbrokjes snoept.
Zou het hierdoor komen?
Wat kan ik hier best aan doen? Terug overschakelen naar zijn oude voeding?
Of maandag naar dierenarts?
Hij heeft geen verdere ziekte symptomen.
Geplaatste afbeelding  Eristo en Fenix :catwalk2

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 16 augustus 2013 - 19:30

Meestal als ze plots overgaan op andere voeding dan kunnen ze diarree krijgen, en idd als hij al eens gaat snoepen bij de rest. Waarom meng je de kitten en volwassen brokjes niet gewoon zo kunnen ze er allebei van eten heb dat hier ook altijd zo gedaan.

Als je overgaat op andere voeding wel beginnen met mengen met het oude tot je na een paar weken niks dan nieuw brokjes over hebt.

Je mag hem lacteol of enterol geven dat helpt de darmbacterie terug aan te sterken, je kan het vrij kopen bij de apotheker, 1 gelulle per dag.

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#3 Geplaatst 17 augustus 2013 - 09:11

Normaal mag je niet onmiddellijk naar een andere voeding overstappen, dan krijgt poes diarree en de kleur kan veranderen door de andere voeding
Ik zou de brokjes ook mengen en stilaan overschakelen.
Helpt het niet om rijstwater te laten drinken, deed ik vroeger ook als cloe diaree had, bij kindjes helpt het ook ;)

Geplaatste afbeelding

Debb
Debb
  • 239 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 18 augustus 2013 - 09:32

Bekijk berichtcatherine, op 16 augustus 2013 - 19:30, zei:

Meestal als ze plots overgaan op andere voeding dan kunnen ze diarree krijgen, en idd als hij al eens gaat snoepen bij de rest. Waarom meng je de kitten en volwassen brokjes niet gewoon zo kunnen ze er allebei van eten heb dat hier ook altijd zo gedaan.

Als je overgaat op andere voeding wel beginnen met mengen met het oude tot je na een paar weken niks dan nieuw brokjes over hebt.

Je mag hem lacteol of enterol geven dat helpt de darmbacterie terug aan te sterken, je kan het vrij kopen bij de apotheker, 1 gelulle per dag.

Die enterol is dat hetzelfde als wat er voor kinderen gegeven word? Ons Paloes heeft ook diarree en probeer haar al 2 dagen
Pilletjes te geven (stromognyl, denk ik, want kan het geschrift van de dierenarts niet lezen) Heb al vanalles geprobeerd, maar ze wordt echt boos als ze het ruikt. Doordat ze maar 3 pootjes heeft trapt ze er ook nog regelmatig in dus ik kan hier vaak poetsen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 18 augustus 2013 - 16:59

Bekijk berichtDebb, op 18 augustus 2013 - 09:32, zei:

Die enterol is dat hetzelfde als wat er voor kinderen gegeven word? Ons Paloes heeft ook diarree en probeer haar al 2 dagen
Pilletjes te geven (stromognyl, denk ik, want kan het geschrift van de dierenarts niet lezen) Heb al vanalles geprobeerd, maar ze wordt echt boos als ze het ruikt. Doordat ze maar 3 pootjes heeft trapt ze er ook nog regelmatig in dus ik kan hier vaak poetsen.

Ja dat is hetzelfde.
Ik lees dat je kat 3 pootjes heeft, is het voorpootje geamputeerd dan kan je het etens bakje op een verhoog zetten zodat ze beter kan steunen op dat 1 pootje vooraan en ook gemakkelijker voor te eten. Bv zo'n statief waar ze kommekes aan hangen.

Debb
Debb
  • 239 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 18 augustus 2013 - 20:02

Bekijk berichtcatherine, op 18 augustus 2013 - 16:59, zei:

Ja dat is hetzelfde.
Ik lees dat je kat 3 pootjes heeft, is het voorpootje geamputeerd dan kan je het etens bakje op een verhoog zetten zodat ze beter kan steunen op dat 1 pootje vooraan en ook gemakkelijker voor te eten. Bv zo'n statief waar ze kommekes aan hangen.

Dan ga ik morgen direct naar de apotheek en hopelijk krijg ik dit wel binnen bij haar. Hoelang mag je dit geven en hoeveel?
Het is een achterpootje dat ze kwijt is (half). Ik bedoelde eigenlijk dat ze in de kattenbak in de kaka trapt doordat ze nu soms moeite heeft met haar evenwicht. Met die diarree betekent dit dus veel extra poetsen. Moet de kattenbak al open laten dus het grind ligt er ook telkens naast. Misschien als ze wat handiger wordt met 3 pootjes dat het beter lukt op de kattenbak, maar nu eerst haar van die diarree afhelpen.

Dansprinsesje
Dansprinsesje
  • 798 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 18 augustus 2013 - 21:12

Hier is de diarree (voorlopig) over ! Joepie
Geplaatste afbeelding  Eristo en Fenix :catwalk2

Debb
Debb
  • 239 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 19 augustus 2013 - 11:28

Bekijk berichtDansprinsesje, op 18 augustus 2013 - 21:12, zei:

Hier is de diarree (voorlopig) over ! Joepie

Dat is goed nieuws, fijn om te horen. Heb vandaag enterol gegeven en dat ging wel vlotjes binnen :eDance:  Hopelijk is ze er nu vlug van verlost.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 20 augustus 2013 - 00:27

ha ok dacht dat het het voorpootje was, ze zal wel steviger op haar poten worden en dan zal naar de bak gaan ook wel beteren.
Je mag dit gerust een week geven, je mag ze ook altijd een klein lepeltje witte yoghourt geven dat is ook goed voor de darmen doe ik hier ook altijd.
Blijft de diarree aanhouden dan mss toch eens naar de da gaan.

Debb
Debb
  • 239 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 20 augustus 2013 - 17:35

Bedankt Catherine voor de tips! Na 2 dagen enterol is het al terug bijna normaal.
Witte yoghurt? Weer wat bijgeleerd, zouden ze hier nog lekker vinden ook. Je moet het maar weten allemaal he

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 20 augustus 2013 - 17:50

hier likt witje meestal wel mijn potjes van yoghurt uit, hij zit al te wachten terwijl ik nog aan het lepelen ben
en dan is het feest zodat zijn ganse snuitje plakt van de yoghurt

het is inderdaad gezond, zoals die flesjes van actimel en yakult, zijn goede darmbacterien