Spring naar inhoud

- - - - -
Gevonden

nestje van 7 pasgeboren kitten zonder mama gevonden

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 17 augustus 2013 - 11:21

Zojuist krijgt mijn dochter van een vriendin een berichtje : ik heb hier zojuist een nestje gevonden van 7 pasgeboren jongen, wil je ze opvoeden?"

Wat doe je dan met zo'n bericht? Negeren ?  Dat kunnen we hier niet. Dus nemen we ze in huis op voorwaarde dat ze dan helpt om de kittens te plaatsen als ze oud genoeg zijn. Nu hoop ik wel dat ze 100 % zeker weet dat er geen mama te zien is. Ik weet nog niet de hele situatie.

Ik weet niet wat het is deze zomer, we hebben er al 5 gevonden, nu weer 7 erbij, dat is 12 katjes sinds 3 weken... En dan zijn we nog geen opvanggezin, die mensen die ons contacteren weten dat we geen neen kunnen zeggen tegen al die sukkeltjes.

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 17 augustus 2013 - 11:48

hoop dat het zeker is dat de mama er niet meer is . En dat ze niet effe weg was van de nest omdat er mensen in de buurt waren ....

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#3 Geplaatst 17 augustus 2013 - 11:56

kittens laat je best MINSTENS 12 u liggen.
Desnoods in een kartonnen doos met een dekentje, maar zeker niet wegnemen!

Mama kan naar eten gaan zoeken zijn

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 17 augustus 2013 - 12:11

heb ik haar ook laten weten, maar voorlopig weet ik nog niets meer.
Ik probeer maar om goed te doen...

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#5 Geplaatst 17 augustus 2013 - 12:15

7 kittens flessen is 4 weken NIET meer slapen he.
Tegen dat de laatste gedaan is, kan je weer aan de eerste beginnen.

Hopelijk proberen ze ze toch nog te laten liggen.
Blijkbaar woon jij in een dump-gemeente :(

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 17 augustus 2013 - 12:22

ik weet dat het moeilijk zal zijn. Maar gelukkig moet mijn dochter pas op 20 september terug naar school dus zijn we minstens al met 2.
De twee kittens die nu nog de fles krijgen waren 's nachts super gemakkelijk, 2 minuten duurde het... Ma ja die waren ook al een week of 3 toen die hier arriveerden.

Ik hoop ook dat ze ze nog wat laat liggen... Maar als ze hier voor de deur staat kan ik ze toch moeilijk laten staan hé. Ik moet ook roeien met de riemen ik heb.

Dump-gemeente ? Zeg maar idiote gemeente waar het grootste deel van de katten niet is gesteriliseerd of gecastreerd. Dat maakt me pas razend, maar ja het is vechten tegen de bierkaai. Die bekrompen mensen vinden 100 euro voor sterilisatie veel te veel geld. Is natuurlijk ook wel veel. De gemeente heeft het willen proberen, maar dan kwamen mensen van buiten de gemeente ook met hun kat... Ze stuurden gewoon iemand die hier woonde, ja wat kun je daar dan tegen doen?

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 17 augustus 2013 - 13:07

Hier zijn ze dus gearriveerd...

Blijkbaar zouden ze dus sinds gisteren al gespot zijn geweest.
Ze waren uitgehongerd en ze hebben fantastisch goed gedronken, alle 7. Hun navelstreng hangt er nog aan, volgens mij zijn ze maar een paar dagen oud...

Het is één nadeel: het zijn 7 zwartjes, dus een beetje moeilijk om ze te herkennen. Ik denk nu om een wollen bandje rond hun hals te doen, in verschillende kleurtjes .... Zou dat een goed idee zijn?

Als ze zo flink blijven drinken, dan zal het 's nachts goed meevallen ....

We zien wel hoe het loopt ... Het ziet er wel naar uit dat ze allemaal gezond zijn ...

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 17 augustus 2013 - 15:12

hier al wat foto's
20130817_132549.jpg 20130817_132359.jpg 20130817_125712.jpg

Bewerkt door Joske123, 17 augustus 2013 - 15:12.

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 17 augustus 2013 - 17:03

Ik zag dit weekend in 's nachts ook 3 kleintjes lopen (schat 6 à 7 weken oud). Gewoon los op straat. Mama was er bij. Ook in een gemeente waar er héél veel zwervertjes zitten. Constant zien wij daar katjes bijkomen. Echt zielig om te zien.

Ze zijn wel heel bang van mensen.

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 17 augustus 2013 - 19:42

Ze zijn zo schattig!
Ik ben dol op zwartjes!
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Inge91
Inge91
  • 12.580 berichten

#11 Geplaatst 17 augustus 2013 - 21:09

Jullie doen super werk, hopelijk kunnen ze binnenkort allemaal naar een goed adoptiegezin
Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 18 augustus 2013 - 07:35

Ik vind het super dat je deze diertjes wilt helpen maar op deze manier ga je dit niet lang meer volhouden vrees ik. :(  Probeer actie te ondernemen op het gemeentehuis en leg het probleem voor van de gedumpte katjes. Zoek iemand van het gemeentebestuur die diervriendelijk is. :onzeker:  Ik heb destijds een melding gemaakt bij Gaia en die nemen contact op met het gemeentebestuur. Kijk even op hun lijst of je gemeente vermeld is. Normaal gezien hebben ze een budget om zwerfkatjes te helpen. Ik wil je niet ontmoedigen want hier ben ik vroeger ook niet geholpen met zwervertjes. :( Het heeft een jaar geduurd voor ik zelf een DA gevonden heb om deze dieren te helpen. :( Als er in jullie buurt veel zwerfkatjes lopen zou ik zeker iets ondernemen want anders gaat er een dag komen dat je ze zelf niet meer kunt opvangen. Deze katjes hebben geluk gehad dat ze bij jullie terecht zijn gekomen. :heart: Ik hoop dat ze allemaal een goede thuis gaan vinden. :thumb:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 18 augustus 2013 - 08:56

Bekijk berichtJoske123, op 17 augustus 2013 - 13:07, zei:

Hier zijn ze dus gearriveerd...

Blijkbaar zouden ze dus sinds gisteren al gespot zijn geweest.
Ze waren uitgehongerd en ze hebben fantastisch goed gedronken, alle 7. Hun navelstreng hangt er nog aan, volgens mij zijn ze maar een paar dagen oud...

Het is één nadeel: het zijn 7 zwartjes, dus een beetje moeilijk om ze te herkennen. Ik denk nu om een wollen bandje rond hun hals te doen, in verschillende kleurtjes .... Zou dat een goed idee zijn?

Als ze zo flink blijven drinken, dan zal het 's nachts goed meevallen ....

We zien wel hoe het loopt ... Het ziet er wel naar uit dat ze allemaal gezond zijn ...

Een beetje nagellak in verschillende kleuren.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 18 augustus 2013 - 12:08

Bekijk berichtDORIS, op 18 augustus 2013 - 08:56, zei:

Een beetje nagellak in verschillende kleuren.
Ik lak nooit mijn nagels ...
We hebben het opgelost met een wollen bandje, voorlopig werkt dit prima. Als ze groter worden dan zoeken we wel een andere oplossing.

Voorlopig is er al één die een naam heeft nl Bollie: hij is de dikste van het nest. hij weegt 156 gram en hij kan zo gezellig gezapig drinken...  een echt dikkerdje...
de andere wegen 124 tot 134 g.

@ Mauricke:
Blijkbaar heb ik te vroeg geroepen, ze zijn niet hier in de gemeente maar hier zo'n 15 km vandaan gevonden... dat weet ik nu maar pas.
Ik weet het, het blijft een probleem. Maar morgen moet ik terug naar de dierenarts en ik ga het probleem nog eens met haar bespreken en eens nadenken wie we in de gemeente kunnen aanspreken. De burgemeester is wel een dierenvriend maar ik weet niet zo goed hoe die zal reageren. Ma ja als ik het niet vraag, zal ik het ook nooit weten.

Dus als iemand iemand weet die een katje zoekt .....

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Gevonden