Spring naar inhoud

- - - - -

blaasontsteking

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 17 augustus 2013 - 12:46

Een kennis van me heeft een kat die regelmatig last heeft van een blaasontsteking. Ik vroeg me af of het nuttig is voor dat beestje om wat extra natvoer te geven, eventueel vermengd met een paar soeplepels water ? Eten katten dat nog als je er wat water doormengt ? Dat lijkt voor mij een goeie en goedkope manier om extra vocht binnen te krijgen....

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 17 augustus 2013 - 12:53

Welk voer krijgt de kat?  Want het standaard supermarkt voer bevat hopen zouten wat de grootste problemen al veroorzaakt
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 17 augustus 2013 - 12:58

ik vrees dat het inderdaad standaard supermarkt voer is :( ... Ik kan er verder tegen haar niet te veel van zeggen, want het mag allemaal niet veel kosten natuurlijk.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#4 Geplaatst 17 augustus 2013 - 13:03

Dierenarts is nochtans veel duurder dan deftige voeding hoor.

Een zak sanabelle urinary van 10 kg kost 45 €.  Daarvoor kan je 2 kg voer van de dierenarts krijgen.  Zonder het consult dan nog mee te rekenen.
Misschien dat die argumenten helpen?

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 17 augustus 2013 - 13:08

heb ik al geprobeerd, maar dat snapt ze niet of wil ze niet snappen ..... daarom dat ik me afvroeg of een paar soeplepels water door het natvoer misschien ook een steentje kunnen bijdragen.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#6 Geplaatst 17 augustus 2013 - 13:45

Weet je wat de oorzaak van de blaasontstekingen is?
In dit geval is het belangrijk om de oorzaak aan te pakken namelijk (is het altijd ;) maar aangezien het chronisch is helemaal)

het kan van alles zijn, van gruis tot bacterie (wat vreemd zou zijn aangezien het steeds terugkomt, maar toch) tot stress. Wat het ook is, nu het chronisch is moet dit wel bekeken worden

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 17 augustus 2013 - 14:23

Het medisch advies zal ik overslaan
Kan wel wat tips geven om meer vocht binnen te krijgen.

De mouse van Gourmet laat zich gemakkelijk mengen met wat lauw water, de poezen blijven dit even lekker vinden

Om ze te verleiden om meer te drinken meerdere drinkbakjes door het huis verspreiden, heb ontdekt dat ze water geserveerd in glazen schaaltjes het smakelijkst vinden.

Bouillon getrokken van botten of mager vlees of vis vinden ze ook heerlijk

(verder let ik bij de aanschaf van korrels op de ph waarde vermeld op de verpakking) maar merk tips zijn niet aan de orde heb ik begrepen voor deze mensen. Anders zouden de korrels van Josera nog een redelijk alternatief zijn, ph vriendelijk + betaalbaar

http://www.zooplus.n...g/josera/291141

http://www.zooplus.n...og/josera/65978

Bewerkt door Nivo, 17 augustus 2013 - 14:33.

sorry laatste keer

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 17 augustus 2013 - 17:08

Sinds ik hier een drinkfontein staan heb drinken ze allemaal veel meer. Maar dat kost natuurlijk ook weer geld.
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 17 augustus 2013 - 22:22

het moet daar met minieme babystapjes gaan.... een beetje water door het natvoer is al een flinke stap helaas.

Wolverina
Wolverina
  • 98 berichten

#10 Geplaatst 18 augustus 2013 - 15:37

ik hoop voor haar dat haar kat geen bijkomende gezondheidsproblemen krijgt...
Een dier kost geld, of je dat nu wilt of niet...
Ik begrijp dat ze niet de duurste voeding wilt, maar van de supermarkt zou ik nooit geven...
Of dan toch met duurdere voeding gecombineerd... en ik zou het alleen doen als ik een kat heb die moeilijk doet over zijn voer...

Ik zou haar toch doen inzien dat ze moet opletten dat haar kat nooit zwaardere gezondheidsproblemen heeft en dat ze dus beter investeert in gezonde voeding,...
Hopelijk luistert ze en ben je iets met de tips van de andere leden...

Veel moed om haar erover aan te spreken

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 18 augustus 2013 - 16:16

't is niet altijd gemakkelijk met dit soort mensen..... de vorige kat is oud geworden op dit soort van voer zonder problemen, dus volgens haar ligt het daar niet aan. Lowie had een tijdje terug ook blaasontsteking (stress met de nieuwe kat, amper eten/amper vocht binnen en heet weer) en toen was het van... 'zie je wel, jij met je duur voer !'

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#12 Geplaatst 18 augustus 2013 - 16:58

Ik zou toch blijven pouchen zodat ze naar een da gaan, mss kan het probleem wel opgelost geraken op een niet te dure manier, ze hebben veels te veel voor oordelen tja triestig dat de kat moet afzien want dit is wel heel pijnlijk.

Wolverina
Wolverina
  • 98 berichten

#13 Geplaatst 24 augustus 2013 - 20:08

Heb je nieuws?

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 25 augustus 2013 - 11:39

ze zijn ermee naar de DA geweest en de kat heeft AB gekregen. Het moest toch niet meer al te veel gaan voor komen zei ze, want dan zou ze andere maatregelen treffen :( :( :(

fie
fie
  • 264 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 25 augustus 2013 - 11:45

Water door natvoer (zodat je precies een consistente brij krijgt) wordt normaal gezien allemaal mooi opgelikt (het is deel van de maaltijd die ze voorgeschoteld krijgen). Wij doen dit standaard, ook al zijn er (nog) geen nier- of blaasproblemen hier. We zijn dit beginnen doen toen ons eerste poezeke op jonge leeftijd aan nierfalen is gestorven.

Je zal haar hiermee al zeker kunnen helpen, als ze niet openstaat voor andere oplossingen...

Geplaatste afbeelding