Spring naar inhoud

- - - - -

Katten uit droogrek houden!

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Renee
Renee
  • 3 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 17 augustus 2013 - 19:28

Hallo !
Ik ben op zoek naar een methode om mijn 2 kittens (4 en 5 maanden) uit het droogrek te houden.
Wij wonen op een nogal klein appartementje en hebben geen droogkast, en geen plaats in de berging om het droogrek te zetten!
Hebben jullie tips hoe ik ze kan af leren om op het droogrek te klimmen, alle kleren zitten onder de haren!
(ze zijn niet bang van alluminiumfolie ;) )

Renée

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 17 augustus 2013 - 20:32

Geen idee hoe je ze eruit kan houden. Hier kruipen ze der ook altijd enorm graag in, met als gevolg dat er al een droogrek is gesneuveld onder hun gewicht. :oops:
We zetten het nu in de garage, waar ze niet komen.
Hopelijk vinden jullie toch een oplossing.

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 17 augustus 2013 - 20:40

Is dat dan niet de bedoeling? :p

Ik heb gewoon veel kledingrollers liggen ;)

Bijgevoegde thumbnails

• 2012_11_04--2 (Medium).JPG

Renee
Renee
  • 3 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 17 augustus 2013 - 20:42

hilleke, op 17 augustus 2013 - 20:32, zei:

Geen idee hoe je ze eruit kan houden. Hier kruipen ze der ook altijd enorm graag in, met als gevolg dat er al een droogrek is gesneuveld onder hun gewicht. :oops:
We zetten het nu in de garage, waar ze niet komen.
Hopelijk vinden jullie toch een oplossing.

Ja ze vinden het echt een geweldig ding! :)

Sedes, op 17 augustus 2013 - 20:40, zei:

Is dat dan niet de bedoeling? :p

Ik heb gewoon veel kledingrollers liggen ;)

Haha super! Ja de oplossing met de kledingrollers heb ik ook!
Maar misschien had wel iemand een goede oplossing ;)

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 17 augustus 2013 - 21:30

Maar hoe raken ze er op? Springen ze er gewoon in een keer bovenop of kruipen ze op een kast of zetel en via daar op het droogrek? Indien het tweede zou ik zeggen het rek uit de buurt van het desbetreffende meubelstuk zetten. Indien het eerste kan je misschien grote lege plastieken waterflessen met een touwtje er aan hangen (ik bedoel rechtopstaand tegen de randen) zodat het hoger is en ze er niet op kunnen springen?

Bewerkt door stareyedkitten, 17 augustus 2013 - 21:35.

[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 17 augustus 2013 - 21:36

Haren en gaten! Hier het zelfde probleem. Ze klimmen op mn rek ophoog, onderweg nog even vast houden aan de kledij die ze tegen komen. Hier zet ik het in mn garage of buiten maarja die optie heb je blijkbaar niet. Misschien in de slaapkamer zetten en de deur gesloten houden? Hier zat er niets anders op dan het rek gewoon van hun weg te houden, erg vervelend want mijn oudste kat heeft dat nooit gedaan. :( Vroeger kon ik mn was gewoon in huis zetten.

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 17 augustus 2013 - 21:39

Ik weet niet of je een bad of douche hebt ofzo maar ik in mijn badkamer aan de muur boven mijn bad een inklapbaar droogrekje hangen.

Omdat het nogal vrij hoog aan de muur hangt kunnen ze er niet in kruipen. Ze zouden al eerst in het bad moeten en dan via de kleding omhoog moeten kruipen om erop te geraken, wat ze bij mij niet doen.

En anders een klein bodempje water in het bad laten staan, net genoeg om wat natte voetjes te hebben, ze zijn het dan wel rap afgeleerd ;)

Misschien een mogelijkheid om zo iets te installeren.

Ik heb wel een droogkast maar voor de rest niet veel ruimte om er eentje te zetten bij te hoge temperaturen (een droogkast is echt niet aan te raden dan) en op mijn terras is het verboden volgens ons huishoudelijk reglement om onze was daarop te drogen.

Bewerkt door Auryn, 17 augustus 2013 - 21:42.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Miriam1982
Miriam1982
  • 119 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 17 augustus 2013 - 22:53

De oudste van mij deed het ook telkens...todat een keer er iets losschoot in het rek en wat dingen inzakten. Hij is zo geschrokken dat hij het daarna echt nooit meer heeft gedaan.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 17 augustus 2013 - 23:32

Droogrek op een slaapkamer zetten en deur dicht doen.

Renee
Renee
  • 3 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 18 augustus 2013 - 08:22

Ze klimmen er echt op, of kruipen omhoog via de kleding, dus niet via een kast ofzo.
Misschien toch maar best op de slaapkamer zetten als we weg zijn! als ik hier ben kan ik het wel in de gaten houden..
Wie weet doen ze het na een tijd dan wel niet meer (hoop ik ;) )

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 18 augustus 2013 - 08:49

Ik mag mij gelukkig prijzen dat ze dat hier niet doen, dus ik kan je niet helpen (en nu maar hopen dat ze dit nu niet ineens gaan beginnen doen....).

Wolverina
Wolverina
  • 98 berichten

#12 Geplaatst 18 augustus 2013 - 15:40

ik zou die rek gewoon verzetten, op een plek waar ze niet komen of de deur dicht doen...
Bij ons gaan ze heel graag in bad, of de lavabo... Soms ook storend, dan doe ik de deur gewoon dicht.. ze leren dat toch niet af...

Marlies86
Marlies86
  • 301 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 18 augustus 2013 - 16:08

Wij hadden ook dit probleem, en als we ons rek op een slaapkamer zetten dan was heel de kamer vochtig... Niet ideaal dus. We hebben dan maar een droogkast gekocht, ook omdat dit een zalige luxe is ;).

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 18 augustus 2013 - 16:18

Marlies86, op 18 augustus 2013 - 16:08, zei:

Wij hadden ook dit probleem, en als we ons rek op een slaapkamer zetten dan was heel de kamer vochtig... Niet ideaal dus. We hebben dan maar een droogkast gekocht, ook omdat dit een zalige luxe is ;).
Ook als je het voor een open raam zette? Uiteraard niet in een gesloten ruimte zetten.

Marlies86
Marlies86
  • 301 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 18 augustus 2013 - 16:32

Was in putje winter, raam openzetten haalde niet veel uit. En als ik niet thuis ben laat ik geen ramen open. Maar toch blij met mijn droogkast hoor, en luxe die ik niet meer zou kunnen missen :)