Spring naar inhoud

- - - - -

Vlooien

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
MissSanne
MissSanne
  • 81 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 17 augustus 2013 - 21:53

Hoi iedereen!
Wrs staat het al wel ergens maar ik Zie het niet meteen!

Ik heb verschillende gasten laten slapen in mijn appartement(ook iemand met een hondje) mijn poesjes zijn mee naar mijn ouders gegaan waar ik 2 maanden tijdelijk heb gewoond!

Vorige week klaagden mijn laatste gasten plots over beten.
Het leken mij vooral op vlooienbeten!

Maat mijn poesjes hadden er tot voor kort nooit gehad! Ook de poes en de hond van mijn ouders ook niet!

Maar nu was ik week op kamp en toen ik terug kwam en de hond van mijn ouders terug zag, zag ik plots gewoon vlooien op zijn kopje lopen!

Dus eenmaal thuis bij mijn ouders check ik al de poezen en ja  :party:  iedereen heeft er!!:-(

Terwijl ze vorige week een pippet hebben gelregen( wel iets bio met citronella denk ik)
Heel vreemd vind ik!
Ik heb ze nu al in gespoten met een spray!

Morgen doe ik alles in de was!

Kunnen jullie mij nog tips geven wat ik verder moet doen, en normaal zou ik volgende week zondag weer naar mijn app. Verhuizen met mijn poesjes, maar wil natuurlijk wel dat het daar vlooi vrij is!

En het huis van mijn ouders natuurlijk ook!?

Iemand tips?:-)

Dank u!!!!!
Liefs Sanne

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 17 augustus 2013 - 23:30

Die bio produkten tegen vlooien deugen niet citronella is tegen muggen.
Haal advantage pipetten voor de katten en advantix voor de honden bij de apotheker.
Alles goed stofzuigen, wassen zo warm mogelijk.
Stofzuigen dagelijks en steek een stukje van een vlooien halsband in de stofzuiger zo gaan die daar ook in dood.

Alle bedden afhalen en wassen en matrassen stofzuigen ook de lattenbodem op lichten en stofzuigen, goed kieren en reten en plinten stofzuigen want daar kruipen ze onder in.
Krabpalen ook niet vergeten met vermikill of frontline spray in te spuiten dagen erna goed die stofzuigen.

Je kan de vloer ook met azijn eens dweilen (azijn en water) dat ontsmet goed, dood ze wel niet.
Als je een vlo vangt op je kat dompel die onder in water zorg dat ze zinken zo ben je zeker dat ze dood zijn.
En kam een paar keer per dag je katten met de vlooienkam.

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#3 Geplaatst 18 augustus 2013 - 08:44

Inderdaad een degelijk vlooienmiddel gebruiken en stofzuigen stofzuigen en nog eens dan zal je er snel van de vlooien verlost zijn
Ik heb het dit voorjaar ook meegemaakt, ik kreeg plots allemaal beten, terwijl cloe niet buiten komt, tot ik er eentje op mijn voet zag zitten.
Ben toen ook omgevingsspay gaan halen voor in huis, maar ik heb ze weg gekregen door veel te stofzuigen en heb de spray niet moeten gebruiken
Hou de moed er in ;)

Geplaatste afbeelding

Carolientjee
Carolientjee
  • 133 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 18 augustus 2013 - 09:46

Hier dus hetzelfde probleem...
En mijn DA heeft dus een goede oplossing.
De DA zei dat pipetten e.d. eigenlijk alleen goed zijn om preventief te gebruiken, ze heeft me nu dus tabletten mee gegeven die heel goed werken tegen de vlooien.
De naam van de tabletten zijn: Comfortis. Dit zijn kauwtabletten voor zowel honden als katten.
In één doosje zitten 6 tabletten en je moet ze 1 tabletje/maand geven.
Het eerste tabletje doodt de vlooien al af binnen de 2u (ook de eitjes enzo)
En na een maand geef je ze dus hun 2e tabletje.
Het is een behandeling van een halfjaar.

Mijn DA zei ook van iedere dag alles heel goed te stofzuigen want door de trillingen van de stofzuiger ontpoppen de eitjes zich (welliswaar in de stofzuiger) en door dit goed te herhalen geraak je zo dus ook stilletjes aan af van de vlooien in het huis..
Ze zei ook dat ze na die behandeling van 6 maanden zoiezo van de vlooien zijn verlost en dat je dan kunt gaan werken met pipetten om preventief te werken.
Nu, dit is wat mijn DA zei, mijn vorige DA die zei dat ik gewoon ook met pipetten moest werken, vlooienbanden e.d. Maar nu dat ik ze hun eerste pilletje heb gegeven, merk ik al dat dit echt werkt. Normaal als ik hun aan het aaien was ofzo zag ik de vlooien zo kruipen en dit is dus niet meer het geval, dus ik ben hier al zeer blij mee.

Weet wel wat deze tabletjes niet echt goedkoop zijn... Ze kosten €40 voor een doosje van 6 tabletten. Dus is het eigenlijk 1 doosje/kat.
MAAR, ze werken wél!

Groetjes!

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#5 Geplaatst 18 augustus 2013 - 12:17

Wij hebben vorig jaar vlooien gehad. Wat voor ons katje en hondje best hielp, was Stronghold en Serestobandjes. Frontline hielp gewoon totaal niets.
Wat ook goed hielp was met een vlooienkam gewoon heel vaak ons hondje kammen en dan alle vlooien die er af kwamen dood doen natuurlijk.

In huis hadden we eerst allerlei sprays maar niets hielp. Uiteindelijk las ik dat indoor x-spray goed zou moeten werken dus hadden we die nog eens geprobeerd en die werkte echt heel goed. Dat moet je dan ook overal spuiten in alle kieren en hoekjes en plaatsen waar de dieren liggen.

Verder hadden wij ons huis tijdelijk kussen en mandjesvrij gemaakt, behalve 3 handdoekjes. Die wasten we dan dagelijks en vervingen ze dan door andere propere handdoeken.

Ook dagelijks alles grondig stofzuigen en de zak van de stofzuiger direct leegkappen.

Denk er ook aan dat vlooien wormen overbrengen, dus zeker ook regelmatig ontwormen.

MissSanne
MissSanne
  • 81 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 20 augustus 2013 - 22:53

Heel erg bedankt voor al de info!
Het lijkt me precies ok ondertussen!
Ik heb al mijn schatjes een pipet gegeven en
In gesprayd, ik heb alles gewassen en gestofzuigd elke dag al opnieuw!

Ik Zie er geen meer ook niet bij de hond waar ik ze eerst over zijn hoofdje zag lopen!!!

Kan ik nu nog meer doen dan Elke dag stofzuigen?
Ik heb ze nog Eens gekamt maar ik zie
Buiten wat vuil er toch geen vlooien afkomen!?:-s

Hopelijk zijn ze er van af!!

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#7 Geplaatst 28 augustus 2013 - 14:52

Ik hoop ook dat ze er vanaf zijn! Heb je nog vlooien gezien ondertussen?

MissSanne
MissSanne
  • 81 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 28 augustus 2013 - 19:47

Nee ik zie niets meer!
Snorrie krabt nog wel af en toe maar ik vind echt niets meer!