Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

de perikelen van mijn zesling. Afscheid van mijn vriendjes !

• Log in om te reageren
276 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 18 augustus 2013 - 21:07

Sinds gisteren hebben we er een zevenling bij, alle zwartjes, sommige hebben een ietsiepietsie wit op hun buikje of onder hun kinnetje (voorlopig zien ze voornamelijk zwart). We hebben dus een gekleurd wollen touwtje rond hun halsje gehangen, alle 7 een verschillend kleurtje, kwestie van ze te kunnen herkennen.
Het nestje werd gevonden door een vriendin van mijn dochter die vroeg of we er voor wilden zorgen of anders zou ze ze gewoon laten liggen. Dus hebben we natuurlijk ja gezegd, het zou tegen mijn natuur zijn om neen te zeggen.

Tegen de middag zijn ze gearriveerd, allemaal vies en vuil en nat (van het plassen) en natuurlijk heel hongerig. Het eerste flesje was voor hen en voor ons een droom, ze dronken allemaal gulzig hun buikje rond, prachtig. Daarna in hun kooitje onder een warmtelamp. En slapen want ze waren waarschijnlijk doodop van het miauwen.

Deze nacht ging het eigenlijk ook super, ze dronken allemaal vlotjes, de één natuurlijk ietsje meer dan de ander.

We hebben ze in twee kooitjes geplaatst, want ze friemelen zo hard dat als er eentje wakker wordt, de rest natuurlijk ook wakker is.

Deze namiddag was een drama, er waren er drie die maar niet stil te krijgen waren, ze wilden geen eten, een plasje of een poepje kwam er ook niet. Waarschijnlijk hadden ze krampjes, ik weet eigenlijk niet of katjes dat wel hebben. Maar op de lange duur hebben we ze toch stil gekregen.

Het is proberen om tussendoor iets voor elkaar te krijgen in  het huishouden,want het is wel hectisch. Gelukkig heeft onze dochter nog tot 20 september vrij van school dus zijn we zeker al met 2. Want alleen zou niet haalbaar zijn.

Nu is het kwestie van ze gezond groot te brengen en er dan natuurlijk een goede thuis voor te vinden. Maar we zijn bijlange zo ver nog niet...
We hebben nog een lange weg te gaan....

Sorry, de jeugd begint alweer te roepen: wij hebben honger, wij hebben honger !!!! Maar dan wel héél luid.
20130817_125712.jpg
20130817_132359.jpg
20130817_132549.jpg

Bewerkt door Joske123, 19 november 2013 - 17:52.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 18 augustus 2013 - 21:14

Knap dat je die poesjes hebt opgevangen zeg!
Dikke pluim!!

carineken
carineken
  • 203 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 18 augustus 2013 - 21:29

Wat een schetebolletjes

alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#4 Geplaatst 18 augustus 2013 - 21:42

Super van jullie!
soft kitty,warm kitty,little ball of fur
happy kitty,sleepy kitty,purr purr purr :)

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 18 augustus 2013 - 21:42

Och zo'n hulpeloze dingetjes nog :onzeker: Geweldig dat ze dank zij jullie toch een levenskans krijgen!
Triestig ook wel 7 er bij op de wereld......

Veel goede moed, kan me voorstellen dat het ook wel stressen is al die schreeuwertjes ;)

Super gedaan van jullie :flower:

sorry laatste keer

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 18 augustus 2013 - 21:57

het zijn  nog heel kleine beestekes, wss maar 3 à 4 dagen oud, zoiets...

En zoals je zegt Nivo, weeral 7 er bij op de wereld, die dutskes hebben dat toch ook niet gevraagd hé... Maar wat moet je anders doen?

Sress is er hier inderdaad meer dan genoeg. Je bent nog bezig en intussen zijn de eersten eigenlijk nog niet echt voldaan en willen ze ook nog een beetje melk !!! En dan nog een plasje en een kakje en zo vliegt de dag voorbij !!!

Er is er hier ééntje bij die al een naam heeft gekregen, nl Bollie. Hie kan zo gezellig en gezapig en langzaam drinken en je ziet al het hem echt smaakt, hij drinkt met veel plezier. Met zijn 156 gr  is hij  dan ook 25 gram zwaarder dan nummer 2 en 35 gram zwaarder dan de lichtsten. Het is een echt bolletje.

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 18 augustus 2013 - 22:35

heel mooi werk dat jullie doen!!!!!!
verdient een dikke pluim!!  :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
:) :)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 18 augustus 2013 - 22:36

Dank je voor de pluim en de bloemen ;)

Het helpt me een beetje om niet constant aan Jefke te denken... Ik heb er gewoon geen tijd meer voor...

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 18 augustus 2013 - 22:43

Och..hier zijn die 7 kleintjes... :love: En zwartjes.... :love: :love: Smelt... ;)

Echt fantastisch dat jullie de kleintjes in huis hebben genomen en er alles aan doen om ze een mooi leventje te geven... :hug: :b

Maar kan me heel goed voorstellen dat dit absoluut niet evident is... :trance: Hoop zo dat het vol te houden is voor jou en je dochter :pray:

Wat een schatjes... :loveshower:

Heel veel succes ! :duim:
Geplaatste afbeelding

pedewilde
pedewilde
  • 24 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 18 augustus 2013 - 22:46

Wat een kleintjes. Lief dat jullie er voor willen zorgen. Succes!
Lees de verhalen over mijn katten op mijn blog  http://screamyour.bl...el/Cats no dogs

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 18 augustus 2013 - 22:50

Bekijk berichtMauro, op 18 augustus 2013 - 22:43, zei:

Och..hier zijn die 7 kleintjes... :love: En zwartjes.... :love: :love: Smelt... ;)

Echt fantastisch dat jullie de kleintjes in huis hebben genomen en er alles aan doen om ze een mooi leventje te geven... :hug: :b

Maar kan me heel goed voorstellen dat dit absoluut niet evident is... :trance: Hoop zo dat het vol te houden is voor jou en je dochter :pray:

Wat een schatjes... :loveshower:

Heel veel succes ! :duim:

Wie zijn die schatjes ? mijn dochter en  ikke ???? :lachen: :lachen: :lachen:

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#12 Geplaatst 18 augustus 2013 - 22:56

Jij en je dochter zijn echt wel super poezenmama's hoor! Is niet evident om die kleine lieve dutskes groot te brengen. Dikke pluim voor jullie, en veel succes! :flower: :flower: :b :b :geluk: :geluk: :geluk:

Ik vind het spijtig langs ene kant, wij gaan nu dinsdag Racheleke in huis nemen, en dat zal sowieso voor haar én voor ons Yvonneke al genoeg stress meebrengen, anders had ik er graag eentje, en eigenlijk liefst direct twee van geadopteerd. Weet je wat zo triest is? Ik zou onnmiddellijk al tien sukkelkes in huis kunnen nemen! Sinds ons Yvetteke gestorven is hebben al zovele mensen mij aangesproken die een thuis zoeken voor één of meerdere katjes. Zoveel diertjes die personeel zoeken, het is eigenlijk wel erg. Spijtig dat katjes zo stressgevoelig zijn, want zou er direct meerdere willen bij ons hier, maar ja, we moeten rekening houden met hen ook he, en willen ons eigen poezelke niet ongelukkig maken, beestje heeft afgelopen maanden ook al zoveel meegemaakt.

Echt top wat jullie doen!!!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#13 Geplaatst 18 augustus 2013 - 22:57

zo schattig
Heel lief van jullie dat jullie de zorg voor de kleintjes op jullie nemen, ik hoop dat ze allemaal in goeie gezondheid mogen blijven verkeren en het hele proces vlot gaat verlopen.
Ik heb een vraagje, waar moet je nu weer precies wrijven bij een poezel om ze te stimuleren om te plassen of te kakkeledoedie doen? Je simuleert dan het likken van moederpoes eigenlijk
Ik weet dat het ergens op t buikje is maar k weet niet meer precies waar?
Geplaatste afbeelding

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 18 augustus 2013 - 23:01

Bekijk berichtJoske123, op 18 augustus 2013 - 22:50, zei:

Wie zijn die schatjes ? mijn dochter en  ikke ???? :lachen: :lachen: :lachen:

Tuuuuuurlijk zijn jullie schatjes !!! :) :duim: :lachen:

Maar de 7 poezekes ook wel.... ;)
Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#15 Geplaatst 18 augustus 2013 - 23:06

wij wrijven hier waar het er uit moet komen ...
Maar het is raar ze plassen aan de lopende band, zonder stimulans ... Al onze vorige papflessertjes deden dat niet en waren eigenlijk altijd proper.
Die zeven zijn altijd vies en ze ruiken ook niet echt fris. Deze morgen hebben we ze allemaal een badje gegeven met 1 druppeltje babyzeep, en dat goed spoelen. Ze waren mooi fris en ze genoten er zo te zien heel erg van. Maar ja, ze plassen en poepen dat het een lieve lust is... Dus ja, waar je juist moet wrijven ???

Bekijk berichtjuleken, op 18 augustus 2013 - 22:56, zei:

Jij en je dochter zijn echt wel super poezenmama's hoor! Is niet evident om die kleine lieve dutskes groot te brengen. Dikke pluim voor jullie, en veel succes! :flower: :flower: :b :b :geluk: :geluk: :geluk:

Ik vind het spijtig langs ene kant, wij gaan nu dinsdag Racheleke in huis nemen, en dat zal sowieso voor haar én voor ons Yvonneke al genoeg stress meebrengen, anders had ik er graag eentje, en eigenlijk liefst direct twee van geadopteerd. Weet je wat zo triest is? Ik zou onnmiddellijk al tien sukkelkes in huis kunnen nemen! Sinds ons Yvetteke gestorven is hebben al zovele mensen mij aangesproken die een thuis zoeken voor één of meerdere katjes. Zoveel diertjes die personeel zoeken, het is eigenlijk wel erg. Spijtig dat katjes zo stressgevoelig zijn, want zou er direct meerdere willen bij ons hier, maar ja, we moeten rekening houden met hen ook he, en willen ons eigen poezelke niet ongelukkig maken, beestje heeft afgelopen maanden ook al zoveel meegemaakt.

Echt top wat jullie doen!!!

Het is inderdaad niet evident op zomaar kleine poesejs in huis te neme, we merken dat hier ook hoor. de grote die buiten gaan, blijven het grootste deel van de dag buiten en de anderen die niet buiten gaan vluchten wijselijk naar boven. Soms is het gekrijs hier zo luid dat ik veel zin heb om mee te lopen ;).
maar we moeten er door

het is soms wat moeilijk want 3 drinken eigenlijk niet zo goed meer, dus proberen we die een beetje te stimuleren...

Dus als iemand 1 of 2 of 3 van mijn kleine rakkertjes wil, laat aub weten hé

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens