Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

de perikelen van mijn zesling. Afscheid van mijn vriendjes !

• Log in om te reageren
276 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#121 Geplaatst 27 september 2013 - 18:28

Bekijk berichtJoske123, op 27 september 2013 - 18:12, zei:

De adoptie van mijn 2 meisjes is dus afgesprongen (die mensen hebben plots beslist dat ze verbouwingen gaan doen :gek: en dus beter nog wat wachten)
Dus momenteel hebben we nog 2 meisjes en 1 jongentje .

Dat kan ik begrijpen dat ze dan beter wachten, maar daar hadden ze dan beter eerst over nagedacht :p
Hopelijk vinden die laatste 3 ook nog een gouden mandje! Hoe lang is het nog voor ze weg mogen?
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#122 Geplaatst 27 september 2013 - 21:02

Bekijk berichtFarailde7, op 27 september 2013 - 18:28, zei:

Dat kan ik begrijpen dat ze dan beter wachten, maar daar hadden ze dan beter eerst over nagedacht :p
Hopelijk vinden die laatste 3 ook nog een gouden mandje! Hoe lang is het nog voor ze weg mogen?

Nog wel een weekje of 2, ten vroegste ...

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#123 Geplaatst 29 september 2013 - 12:38

Ondertussen heeft m'n dochter het ene meisje Roosje(kleurtje van haar halsbandje) en het jongetje Bliksem (omwille van z'n staartje in de vorm van een bliksem) terug op fb geplaatst.
Gisteren kreeg ik telefoon van een mevrouw van rond Gent die er voor informeerde. Ze zou er thuis nog eens over spreken. Ik hoop dat ik niet te verward heb geklonken aan de telefoon want ik had koorts, voelde me rotslecht dus dit is niet de ideale situatie om met vreemde mensen te praten. Ze belde voor Roosje. Toen zei ik dat we nog een meisje hadden dat wat ziekjes was, en dat het toch wel leuker is om er 2 in huis te nemen, ja daar ging ze nog eens over nadenken.
Ook nog gisteren kreeg Karen op haar fb een bericht van iemand die ze allebei, dus Roosje en Bliksem zou willen, maar ze moest haar vriend nog kunnen ompraten want het is 215 km ver. Die mensen zijn nl van Maastricht, dus naar Ardooie, midden-W-VL is toch wel een héél eindje rijden voor 2 katjes... Maar blijkbaar zou hij akkoord gaan. Dus afwachten wat het zal worden.

Hopelijk is het deze keer allemaal in orde ... en worden ze effectief dan ook afgehaald...
Die andere mensen van de kust vonden het heel jammer, maar ze begrepen ons ook wel... De katjes zouden tegen dat hun werken gedaan zijn al bijna volwassen zijn, ze zouden dan beter eens naar een asiel gaan kijken en er dan een volwassen lieve kat uitzoeken ... Ik zal Karen hen dat eens laten voorstellen ... Wie weet zijn er zo weer 2 katjes gelukkig gemaakt ...

De kleintjes beginnen eindelijk goed te eten, ondanks dat ze nog altijd hun papje willen hebben. In de loop van de voormiddag komt Mienka al zagend en klagend duidelijk maken wat ze wil, en dat is PAP en niets anders. 's Avonds drinken ze nog allemaal flink van de fles voor het slapengaan en dan zijn ze de rest van de nacht lieve engeltjes.

Maar we moeten ogen op ons gat hebben... De kittencrèche zijn ze al een tijdje ontgroeit en ze lopen nu de ganse living rond. De deur naar de gang staat soms open en gisteren zag ik Roosje de trap opklimmen en 't ging verdorie al rap ...
En ze zijn zo grappig met elkaar en met Justin. Die zal ze wel missen al ze vertrekken, z'n kleine vriendjes. Gisteren lag hij samen met 3 zwartjes bovenaan in de krabton, ze hadden er zich moeten in persen, je zag hier een hoofdje overboord hangen , daar een pootje of staartje... Ze pasten er ongeveer allemaal nog in. Ze zijn daar toch wel een uurtje blijven liggen slapen, dus 't was blijkbaar toch wel comfortabel genoeg ;)

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#124 Geplaatst 29 september 2013 - 13:00

Wat leuk om te lezen dat er al nieuwe geïnteresseerden zijn! Ik duim hier mee hoor :geluk: :geluk: :geluk:
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#125 Geplaatst 08 oktober 2013 - 10:16

Het zou in orde zijn .... De mensen zouden van Maastricht komen om de katjes te halen. Nu zitten we te denken om misschien de weg te halveren voor alle 2. Of misschien moet er hier iemand langskomen die dan die kanten op moet ... ik weet het niet, misschien moet ik eens een topic hierover openen ...
Onze laatste kleine meisje zou ook geplaatst zijn... maar ze vragen of ze nog tot 2 november hier mag blijven... het is het kleinste van het nest, dus dat valt wel goed mee dat ze hier iets langer kan blijven. Het enige probleem dat ik er over heb is dat er geen andere kat in dit gezin is en dat het kitten altijd een heleboel katjes rond zich heeft gehad ... Misschien moet ik die mensen overtuigen om er 2 te nemen en zelf nog ergens eentje gaan zoeken om ze bij mij thuis elkaar te leren kennen voor ze vertrekken ... ik wacht nog een beetje af, we hebben nog een week of 3 ...

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#126 Geplaatst 08 oktober 2013 - 12:43

Waaw zo snel, je mag mijn meisje ook wel eens aanbieden hoor :lachen:
Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#127 Geplaatst 08 oktober 2013 - 12:48

OK, waarom niet ...
Welke heb je nog? Laat maar weten ...
Ik begrijp het ook niet goed, maar je hoort me niet klagen hoor ;)

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#128 Geplaatst 08 oktober 2013 - 13:00

Bekijk berichtJoske123, op 08 oktober 2013 - 10:16, zei:

Het zou in orde zijn .... De mensen zouden van Maastricht komen om de katjes te halen. Nu zitten we te denken om misschien de weg te halveren voor alle 2. Of misschien moet er hier iemand langskomen die dan die kanten op moet ... ik weet het niet, misschien moet ik eens een topic hierover openen ...
Onze laatste kleine meisje zou ook geplaatst zijn... maar ze vragen of ze nog tot 2 november hier mag blijven... het is het kleinste van het nest, dus dat valt wel goed mee dat ze hier iets langer kan blijven. Het enige probleem dat ik er over heb is dat er geen andere kat in dit gezin is en dat het kitten altijd een heleboel katjes rond zich heeft gehad ... Misschien moet ik die mensen overtuigen om er 2 te nemen en zelf nog ergens eentje gaan zoeken om ze bij mij thuis elkaar te leren kennen voor ze vertrekken ... ik wacht nog een beetje af, we hebben nog een week of 3 ...

Super :thumb:
Mylo Banner

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#129 Geplaatst 08 oktober 2013 - 14:30

Bekijk berichtJoske123, op 08 oktober 2013 - 12:48, zei:

OK, waarom niet ...
Welke heb je nog? Laat maar weten ...
Ik begrijp het ook niet goed, maar je hoort me niet klagen hoor ;)

1 van mijn meisjes, maar ga je dan nog eens een foto sturen.
Het zou kunnen dat het meisje die een meisje komt halen nog veranderd van idee en toch het andere wil,
maar ik zal je dan PB'en ^^

Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#130 Geplaatst 09 oktober 2013 - 21:35

Bekijk berichtAudrey, op 08 oktober 2013 - 14:30, zei:

1 van mijn meisjes, maar ga je dan nog eens een foto sturen.
Het zou kunnen dat het meisje die een meisje komt halen nog veranderd van idee en toch het andere wil,
maar ik zal je dan PB'en ^^

OK geen probleem, als ik kan helpen met veel plezier hoor ... Alles voor de katjes hé .... Daar streven we voor, niet dan? ;)

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#131 Geplaatst 11 oktober 2013 - 15:46

Wij hebben er deze week ook weer twee geplaatst. 't Is heel raar, die moederpoes in dat oude huis (vanwaar Juleke kwam en nu Racheleke) die was in mei ook weer hoogzwanger. Maar Racheleke zat daar dan nog, ook zwanger, dus moederpoes bleef weg. Maanden later in augustus halen we Racheleke weg met het idee dat het kattenprobleem daar ging opgelost zijn, en wie komt er een week nadien aangewandeld, mét twee supermooie kittens? Jawel hoor... Die twee kittens zijn sinds maandag bij een vriendin geplaatst en ze zijn ondertussen al gecastreerd en gesteriliseerd.
We hadden spijt want wilden ze zelf houden, maar we kunnen dat ons Yvonneke niet aandoen, beestje heeft afgelopen jaar al genoeg meegemaakt en stress gehad.
Toch altijd leuk als je een thuis voor ze vindt he. Veel succes!

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#132 Geplaatst 11 oktober 2013 - 15:50

Zojuist zijn we een nestje van 4 kittens gaan halen. Ze zijn 4 weken oud en de mama is gestorven na een aanrijding met een auto. Die mensen hebben geen verstand van katjes houden (anders was de mama uiteraard al gesteriliseerd) dus hebben we ons weer maar eens opgeofferd om die schatjes in huis te halen.
Ze eten al wat vaste voeding (mousse) en drinken babymelk uit een potje, hopelijk kunnen ze al genoeg eten alleen. We houden het in de gaten ...
Onze "grote" kittens (de zwartjes dus) weten gelijk niet wat ze er van moeten denken !!! Ze zijn al wat jaloers ;)
Fotootjes volgen nog, ze zijn héél schoon, 1 volledig zwartje, 2 zwartjes met een heel klein beetje wit en 1 heel mooi tijgertje (waar m'n dochter al verliefd op is !!!)

De reden dat ik zeg dat de "eigenaars" geen verstand hebben van katten is : er zit nog een mama kat met 2 kleine katjes van een dag of 5. Zondag zijn er 5 geboren, de mama had ze in een kamertje gelegd en de eigenaars hebben de deur dicht gedaan, de 5 kittens zaten dus opgesloten en de mama kon er niet meer bij. Resultaat: 3 kittens gestorven uiteraard, en 2 die het gelukkig nog wel hebben overleefd. Gelukkig verhuizen ze morgen naar een ander huis en blijven de mama met haar kittens en nog een gecastreerd katertje achter. De nieuwe eigenaars zijn mensen met 4 kleine kinderen die beloofd hebben om goed voor de katjes te zorgen.

nog een ps: die gestorven mama was ook de mama van ons Jefke en dat gecastreerd katertje die nog overblijft is de papa van ons jefke. Dus Jefke is een incestkatje van broer en zus.

@ Juleken: inderdaad is het tof als je een goede plaats weet om ze naar toe te doen. Gelukkig konden jullie die kleintjes makkelijk vangen ;)

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#133 Geplaatst 11 oktober 2013 - 15:58

Alé, weer een nestje! Een chance dat jullie er zijn om al die sukkeltjes op te vangen! Hopelijk vinden jullie ook voor deze lieverdjes een goede thuis.
Een tijgertje... ik hou van alle katjes maar heb echt een zwak voor tijgertjes. Ik zou zo graag weer meer katjes hebben, anders zou ik zeggen laat maar komen! Maar nogmaals, ik wil Yvonne echt niet extra stresseren, zijn gezondheid is al  zo fragiel en hij is al tien jaar oud, hij gaat nu voor.
Ben benieuwd naar de foto's!

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#134 Geplaatst 11 oktober 2013 - 16:01

ja, foto's
Mijn dochter wil dat tijgertje maar niet loslaten ;)
Dus nog effekes geduld hé

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#135 Geplaatst 11 oktober 2013 - 16:52

't is er toch van gekomen...
Echt heel zuiver zijn ze niet...
DSC_0511.JPG
DSC_0526.JPG
DSC_0527.JPG
DSC_0543.JPG
DSC_0544.JPG
Hun gewicht scheelt ook enorm
Het zwartje zou er bijna eentje van ons vorige nestje kunnen zijn, dat weegt 440 gram

verder varieert het van 351 gr - 368 gr - 417 gr

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens