Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

de perikelen van mijn zesling. Afscheid van mijn vriendjes !

• Log in om te reageren
276 reacties op dit onderwerp
Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#241 Geplaatst 19 november 2013 - 22:02

Bekijk berichtJoske123, op 19 november 2013 - 17:51, zei:

Ik ben me al aan het voorbereiden op het afscheid van Tijgertje en Blacky op vrijdagavond en Thea als allerlaatste zaterdagvoormiddag.
Ik zal die bende zo missen. het lijkt wel hoe meer katjes er bijkomen hoe moeilijker het wordt.

Gelukkig blijft Marcelleke hier nog !!!!

Dus nog een paar dagen  ...

Ach Joske...wat moet dit inderdaad moeilijk zijn...afscheid nemen van deze lieverdjes...waar je zo lang met heel veel liefde voor gezorgd hebt... :hug:

Ik bewonder echt iedereen die poezekes opvangt en daarna terug kan plaatsen...maar ik zou echt nooit afscheid kunnen nemen = ik ken mezelf :oops:

Op deze manier is het wel erg egoïstisch van mij dat ik daarom geen poezekes "kan" opvangen...maar ik doe m'n best om op andere manieren iets te doen :oops:

Dus Joske, echt super en fantastisch wat je allemaal doet hoor !! :hug:

En heel veel sterkte de komende dagen... :(

Hopelijk kan Marcelleke je voldoende troosten... :rub:
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#242 Geplaatst 20 november 2013 - 00:29

Bekijk berichtJoske123, op 19 november 2013 - 21:47, zei:

We krijgen deze avond een berichtje dat Casper, de kat van het adoptiegezin voor onze lieve Thea, vorige week positief werd getest op kattenaids. Dus ja, geen ideale situatie om een kitten bij te plaatsen hé.
Ik vind het zo verschrikkelijk zielig voor Casper vooral, maar ook voor de kindjes die zo verlangden naar hun nieuwe kleine kitten. och arme toch hé.

nu gelukkig weten ze het nu dan pas na een week dat Théa er a is ....

Maar voor haar vinden we zeker een Platina mandje, zo'n verschrikkelijk lief ding ;)

Er bestaan verschillende meningen over kattenaids. Sommigen zeggen dat kattenaids overdraagbaar is door seksueel contact, gevechten en speeksel (oa door uit mekaars bakje te eten/drinken of mekaar te wassen). Ik ken iemand van buddycat die gezonde katjes én aidskatjes heeft, en zegt dat kattenaids niet overdraagbaar is door speeksel en, indien het een stabiele groep betreft, het dus geen kwaad kan.

Maar ja... kattenaids heeft sinds februari bij ons een grote plaats in ons leven ingenomen, zoals je wel zal weten, en ik weet het ook niet meer. Wij hebben nu ons vierde aidskatje in huis gehaald, en eerlijk gezegd, ik weet niet of ik er een gezond zou bij plaatsen. Je weet toch nooit he. Vandaar ook voor een stuk dat we het voorlopig bij twee (aids)katjes houden, als we er nu nog eentje bijnemen met aids blijven we in hetzelfde straatje zitten, en ik vind het egoïstisch van mezelf, maar ik weet niet of ik het aankan om gans mijn leven énkel voor aidskatjes te zorgen. Het afscheid is voor ons al twee keer zo plots gekomen, en het verdriet zo zwaar.
Bon, wou dit gewoon even kwijt, los daarvan hoop ik dat Thea gauw een nieuwe thuis vindt, hoe spijtig het ook is dat ze niet bij Casper kan gaan wonen.

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#243 Geplaatst 20 november 2013 - 08:05

Bekijk berichtJoske123, op 19 november 2013 - 08:24, zei:

Hey, Spirou maak me nu niet heiliger dan de paus hé. Ik ben zelfs helemaal niet gelovig :lachen:

Daarmee dat Nyah niet gedoopt was toen ze hier kwam.
Ze heeft zichzelf moeten dopen in de toilet gisteren opdat het toch maar zou gebeuren!
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#244 Geplaatst 20 november 2013 - 09:37

Bekijk berichtstareyedkitten, op 20 november 2013 - 08:05, zei:

Daarmee dat Nyah niet gedoopt was toen ze hier kwam.
Ze heeft zichzelf moeten dopen in de toilet gisteren opdat het toch maar zou gebeuren!

:slach:
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#245 Geplaatst 20 november 2013 - 11:42

tja, wat moet een mens daar nu op zeggen ?

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#246 Geplaatst 20 november 2013 - 19:21

:engel: :engel: :engel: :engel: :engel: :engel: :engel: :engel: :engel: :engel:

:shhh: :shhh: :shhh: :shhh: :shhh:
:bleh:
:) :)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#247 Geplaatst 20 november 2013 - 19:32

:lachen:
'k zou het nog bijna gaan geloven ;)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#248 Geplaatst 23 november 2013 - 13:38

Onze laatste opvangertje is zojuist vertrokken. :(

Het doet wel pijn!!!

Gisteren 2, vandaag eentje. Pfff.  Niet leuk  hoor !!

Zo juist hebben we berichtje gekregen van de 2 schatjes die gisteren zijn vertrokken. Ze hebben goed geslapen, maar deze morgen zij ze blijkbaar in actie gekomen !!! Tijger hangt in de gordijnen, klimt op de rieten stoelen, wilt op de muren klimmen (maar dat gaat niet ;)) Blacky gaat met de telefoon gaan wandelen. Ze hebben samen al de plaats van het hondje ingenomen .... Dus met andere woorden... ze zijn goed aangekomen :lachen: :lachen:  en ze amuseren zich blijkbaar rot. Ze zullen worden rotverwend hoor. Blacky wilde niet eten en toen is z'n nieuwe personeelslid om kippenfilet gegaan (dat lust hij heel graag ;))

Thea, nieuwe naam Evy, hebben we een pilletje gegeven tegen wagenziekte. Ze moeten een hele tijd in de wagen zitten dus massa's stress! Ook heel sympathieke mensen waar ze zonder twijfel zal worden rotverwend ? Ze hebben 4 fretjes die ook kipfilet krijgen, dus ... dat zit al snor ;)

En nu is het afwachten tot de volgende lente, denk ik ... We zullen zien..

maar ik zal ze wel missen hoor ! :oops:

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#249 Geplaatst 23 november 2013 - 14:40

Ik begrijp dat het voor jullie niet leuk is, ik zou ook massa's moeite hebben om afscheid te nemen van die beestjes. Maar, zoals je zelf ook aangeeft, zijn ze wel allemaal goed terecht gekomen hé en dat is uiteindelijk het belangrijkste :). Jullie hebben dat fantastisch gedaan! :flower:

En mijn buikgevoel zegt dat de kans groot is dat er binnenkort weer één of meerdere arme sukkeltjes zullen zijn die jullie hulp en liefde zeker kunnen gebruiken ;)
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#250 Geplaatst 23 november 2013 - 14:43

Bekijk berichtFarailde7, op 23 november 2013 - 14:40, zei:

Ik begrijp dat het voor jullie niet leuk is, ik zou ook massa's moeite hebben om afscheid te nemen van die beestjes. Maar, zoals je zelf ook aangeeft, zijn ze wel allemaal goed terecht gekomen hé en dat is uiteindelijk het belangrijkste :). Jullie hebben dat fantastisch gedaan! :flower:

En mijn buikgevoel zegt dat de kans groot is dat er binnenkort weer één of meerdere arme sukkeltjes zullen zijn die jullie hulp en liefde zeker kunnen gebruiken ;)

Daarjuist had m'n dochter alweer een sukkeltje gezien via fb. Het moet vandaag nog weg. Er komen nog mensen kijken deze namiddag, maar indien ze het niet willen dan zal het hier ook wel weer terecht komen. Ik had het deze morgen nog gezegd: hoe lang zal het duren tot er een nieuwtje arriveert ?  
De laatste mensen hadden er graag 2 gehad, ze waren juist een uur weg tegen ze dat berichtje las... Jammer hé

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#251 Geplaatst 23 november 2013 - 14:44

Bekijk berichtFarailde7, op 23 november 2013 - 14:40, zei:

Behalve Nyah dan... die leidt een leven als slaaf! Moet altijd maar werken dat arme schaap!
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#252 Geplaatst 23 november 2013 - 14:45

Lol, zie je wel dat het niet lang gaat duren ;). Maar goed ook, de kattenwereld heeft nood aan weldoeners zoals jullie  :).

Ja, das inderdaad wel jammer dat ze het pas daarna gelezen heeft, maar misschien vinden die mensen nog wel een tweede kitten ergens anders en als jullie dit kitten dan opvangen, zijn er weer 2 gered :)
Mylo Banner

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#253 Geplaatst 23 november 2013 - 14:45

Bekijk berichtJoske123, op 23 november 2013 - 14:43, zei:

Daarjuist had m'n dochter alweer een sukkeltje gezien via fb. Het moet vandaag nog weg. Er komen nog mensen kijken deze namiddag, maar indien ze het niet willen dan zal het hier ook wel weer terecht komen. Ik had het deze morgen nog gezegd: hoe lang zal het duren tot er een nieuwtje arriveert ?  
De laatste mensen hadden er graag 2 gehad, ze waren juist een uur weg tegen ze dat berichtje las... Jammer hé

Da's nu echt wel super jammer! En nog eens 4 uur rijden...

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#254 Geplaatst 23 november 2013 - 14:46

Bekijk berichtstareyedkitten, op 23 november 2013 - 14:44, zei:

Behalve Nyah dan... die leidt een leven als slaaf! Moet altijd maar werken dat arme schaap!

Goh ja, niemand is perfect hé, ook joske kan zich eens vergissen in mensen :lachen:
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#255 Geplaatst 23 november 2013 - 14:59

Bekijk berichtstareyedkitten, op 23 november 2013 - 14:44, zei:

Sttt :shhh: :shhh: :shhh: :shhh:  Niet iedereen moet hier weten waarvoor je dat  arme schaapje gebruikt hé. WC-borstel, haloweenkatje, zwarte piet,  kalkoentje voor kerstmis, liposuctiekat, massagesalon, autoruitenwasser, etc ...Op een goeie dag kom ik dat slaafje terug naar huis halen hoor !!!

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens