Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

de perikelen van mijn zesling. Afscheid van mijn vriendjes !

• Log in om te reageren
276 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#31 Geplaatst 20 augustus 2013 - 15:26

Even mijn agenda erbij nemen...

Ewel ge moogt altijd langs komen. Een cadeau hoeft niet maar graag een enorm groot bedrag op de pamperrekening :p :lol: :lol: :lol:

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#32 Geplaatst 20 augustus 2013 - 15:41

ja, ken dat, ;) een cadeau of geld hoeft echt niet en dan steken ze er geboortelijsten van verschillende winkels bij.... :bleh:
bij u is het anders, als je een babyborrel geeft, tuurlijk dat de katejs dan een souvenierke krijgen :)
:) :)

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#33 Geplaatst 20 augustus 2013 - 17:50

Joske, heel leuk je opvang kittentjes
heb het topic verplaatst naar kittentijd waar het eigenlijk thuishoort en waar je vanaf nu het wel en wee van je kleintjes kan plaatsen

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#34 Geplaatst 20 augustus 2013 - 17:56

Bekijk berichtRanda, op 20 augustus 2013 - 17:50, zei:

Joske, heel leuk je opvang kittentjes
heb het topic verplaatst naar kittentijd waar het eigenlijk thuishoort en waar je vanaf nu het wel en wee van je kleintjes kan plaatsen

ah OK bedankt...
Ik ken hier nog niet zo goed mijn weg ...

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#35 Geplaatst 20 augustus 2013 - 19:17

heb zojuist de kleintjes eten gegeven...
Het begint al vlotter en vlotter te lopen.
De éne slapen stukken meer en langer dan de andere. Sommige moet je gewoon wakker maken anders blijven die slapen.

Maar vandaag gaat het echt heel goed. Hopelijk blijft het zo.

De stress is hier al stukken naar beneden gezakt, gelukkig maar.

Foto's willen nog niet echt lukken 't zijn nog allemaal zwarte vlekjes waar je niet echt kop noch staart aan vindt. Maar dat verandert wel.

Wordt ongetwijfeld vervolgd

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#36 Geplaatst 20 augustus 2013 - 22:34

:rub: :flower:
:thumb: :thumb: :thumb:  :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#37 Geplaatst 21 augustus 2013 - 14:54

Bekijk berichtspirou2007, op 20 augustus 2013 - 22:34, zei:

:rub: :flower:
:thumb: :thumb: :thumb:  :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

't Zal wel zijn! Jullie verdienen daar een medaille!

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#38 Geplaatst 21 augustus 2013 - 16:38

Amai,
Alé vandaag is zo'n dag dat je van alles plant maar niets lijkt te lukken. Eindelijk effekes tijd.

De zevenling heeft deze nacht weer verschrikkelijk goed geslapen (en ikke ook). Om 22.30 hun laatste flesje en om 6.22u waren ze daar pas terug. Op zo'n manier katjes opvoeden is echt wel een luxe. Onze vorige papflessertjes sliepen hooguit een uur of 3 aan één stuk, dus hebben we met deze wel geluk. Lucky seven ???

Maar er is er eentje, het kleinste van het nest dat wat moeilijk eet. het is geen gewicht verloren, maar er is ook niets bijgekomen. Het is constant de anderen aan het ambeteren en wakker te maken. Maar als je het eten wil geven, no way, dat wil  hij dan niet. Volgens de da mag ik een druppeltje primperan bijgeven om z'n spijsvertering in gang te houden, anders krijgen we een groot probleem en dat willen we natuurlijk niet.

Even een fotootje, 't zijn voorlopig allemaal dezelfde dus ja, met één fotootje lukt dat dan wel hé
DSC_0098.JPG
DSC_0097.JPG

deze zijn met austin , terwijl we hun kooi aan het verversen waren
DSC_0091.JPG
hier neemt austin de benen: gelukkig zien jullie de landing niet, want die was niet zo sierlijk
DSC_0093.JPG

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#39 Geplaatst 21 augustus 2013 - 22:26

ohhhh, zo'n schonekes :)   zo lief :)

'kheb ook zo'n whiskas fleeceke, daar lag spiroutje altijd op in de zetel.........

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#40 Geplaatst 21 augustus 2013 - 22:48

Ze liggen nu al allemaal met hun bolle buikjes te slapen. Dus hopelijk weer een heerlijk rustige nacht. :z

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#41 Geplaatst 22 augustus 2013 - 20:22

Het werd een rustige nacht. Geslapen tot 6 u 30. Dat is toch echt wel de max met zo'n kleine beestjes.

In de loop van de dag zijn ze dan ietwat "lastiger". Het is meestal hetzelfde beestje, het kakkernestje, dat begint te friemelen en zo dan de andere wakker maakt. Maar het is zo leuk dat je die kleine ongemakken vlug vergeet.

Van een paar zie je al een piepklein spleetje in de oogjes dus wss binnen een dag of 2 zijn die dan open. Dan zal er veel veranderen.

De foto's zullen wel leuker zijn om te zien.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#42 Geplaatst 23 augustus 2013 - 16:50

Dan zal er zeker nog meer leven in huis komen. Is zoals met baby's die beginnen te kruipen en nadien te stappen, dan kan je geen ogen genoeg hebben want ze worden zich bewust van de wereld om hun heen en zijn oh zo nieuwsgierig :)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#43 Geplaatst 23 augustus 2013 - 20:34

Ik deed dus blijkbaar van alles verkeerd. Ik was nu eens zo fier dat mijn kleintjes zo flink doorsliepen. Maar dat mag dus niet, wist ik veel.

waarschijnlijk is er daardoor eentje die niet zo goed is. Ik hoop toch zo dat het er door komt. Ik zou me zo verschrikkelijk schuldig voelen moest het mislopen. Maar de vorige papflessertjes heb ik op exact de zelfde manier gevoed en dat ging allemaal heel goed. Maar om eerlijk te zijn de vorige kwamen vanzelf wel iedere 4 uur wakker 's nachts, dus dan gaf ik hen eten. Maar die 7 hoor je gewoonweg niet, ze liggen daar allemaal zo schattig te slapen, ik vond dat schande om ze wakker te maken.

ik had me beter eerst geïnformeerd, maar ik had ook al zoveel aan mijn hoofd, Lientje met haar gebroken pootje die meer zorg nodig had dan anders, Joske en Jeanneke (die trouwens is omgedoopt tot Jantje ;))die ook nog maar 2 jonge kittens zijn. Dan nog eens Austin en Justin die nu pas 6 weken zijn en waar je toch ook nog goed moet oppassen en mee bezig zijn.
Dus ja, het is allemaal een beetje te veel op elkaar.
Maar ik deed om goed te doen !!!

De foto's zullen nog niet voor direct zijn, eerst hebben we nog andere prioriteiten

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#44 Geplaatst 23 augustus 2013 - 21:32

ge doet dat heel goed Joske!!

Maar bij het kleinste, zou je daar geen da bij roepen? Misschien scheelt er wel iets en dat nu nog kan verholpen worden, kittens zonder mama zijn nu eenmaal vatbaarder om ziek te worden.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#45 Geplaatst 23 augustus 2013 - 22:20

Ik ben bij de da geweest, maar die zegt dat er eigenlijk niet veel aan te doen is. Als ze plots niet meer willen eten kan je daar dan niet veel meer aan doen. ik heb hier hulp geroepen, maar blijkbaar te laat.
het ligt hier nu in mijn ene hand terwijl ik aan het typen ben.
het zal wss niet lang meer duren, ik denk niet dat het nog goed komt.
gisteren ochtend woog het 9 gr meer dan de ochtend ervoor , deze morgen -2 gr. hij heeft de hele dag nog niet echt gegeten. je voelt gewoon dat hij vermagert. ik durf hem nu niet meer te wegen.

ik vind het jammer dat het moest gebeuren.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens