Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

de perikelen van mijn zesling. Afscheid van mijn vriendjes !

• Log in om te reageren
276 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#61 Geplaatst 26 augustus 2013 - 18:12

Ben je soms niet bang voor de dag dat je ze zal afstaan? Alé, ik hoop dat je voor hen mensen vindt die hen een goede thuis kunnen geven. Maar op den duur begin je je toch wel te hechten he aan die beestjes.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#62 Geplaatst 26 augustus 2013 - 20:27

Daar zeg je zo iets... Ik weet nu al dat het moeilijk zal zijn, maar we weten dat we niet alle katjes die we vinden kunnen houden. Er is hier al een discussie over Austin en Justin, dat we die liever samen hier zouden houden dan ze ergens apart te moeten afzetten. We hebben voor Justin trouwens nog altijd geen flyer of zo gemaakt. Mijne man is er nog altijd supergek van.... dus zolang hij niets zegt :)

het is nu al zo super leuk als ze genoeg hebben gedronken en op hun gemak zijn, dan kun je ze zo gezellig in je armen nemen en dan liggen ze zo lief te spinnen en te spelen met hun pootjes. Maar ik mag er nu nog niet aan denken, het is gelukkig nog een lange tijd...

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#63 Geplaatst 27 augustus 2013 - 00:43

Geniet nog maar van die lange tijd. :catwalk
En ik hoop zoooo dat jullie Austin én Justin bij jullie houden! Niks leuker dan twee katjes uit hetzelfde nest samen te zien ravotten en te doezelen, we hebben het hier zelf meegemaakt :love4:

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#64 Geplaatst 27 augustus 2013 - 10:41

Ik weet wel hoe schoon en lief het is. Als ik ze nu samen zie rollebollen dan vind ik het zo jammer om ze van elkaar te scheiden. Maar ik denk toch niet dat we er nog meer kunnen bijnemen, want dan zijn de zwartjes de volgende aan de beurt, en die zullen ongetwijfeld ook allemaal onweerstaanbaar zijn ;)

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#65 Geplaatst 27 augustus 2013 - 15:36

Het is toch dweilen met de kraan open he, al die lieverdjes die op de wereld komen en door mensen soms zo slecht behandeld worden terwijl ze er toch ook niet om gevraagd hebben om geboren te worden.

Een chance dat er dan toch nog mensen zijn, zoals jij, die zich hun lot aantrekken. En dan zitten die mensen weer met hartzeer, want je kan al die schatjes onmogelijk allemaal zelf houden.

Als als als, maar ik méén het: hadden wij hier nu niet in zo'n lastige situatie gezeten hebben met onze FIV katjes, waarvan dan ééntje serieus nog moet wennen en we gezien hun positieve test ook zoveel mogelijk stress moeten vermijden, wel als dat het geval niet was geweest had ik die lieverdjes heel graag geadopteerd. Ze zijn allebei zo schattig én gewend aan mensen, dus dat is super om zo'n katjes in huis te nemen. Hebben altijd gezegd dat als we ooit in de mogelijkheid komen we weer twee katjes uit één nestje willen.

Maar we mogen helaas niet alleen aan onszelf denken, het welzijn van Yvonne en Racheleke komt nu voorop, ze hebben allebei al meer dan genoeg stress meegemaakt de afgelopen tijd. Het wordt tijd nu dat de rust hier bij ons weerkeert.
Ik vind het wel spijtig hoor, want als ik die foto's van Austin en Justin zie... mijn hart smelt :love4:

Wat leuk zou zijn voor hen én voor jou is dat je hen samen ergens kan plaatsen, én dan liefst bij mensen die je kent, zo kan je hen af en toe nog eens bezoeken.
Wij hebben dit ook gedaan met Tigra, het nu anderhalf jaar oude dochtertje van Racheleke. Die zit bij een koppel vrienden van ons, en die wordt daar serieus in de watten gelegd! Leuk voor ons om te zien!
En nu met het laatste nestje van Racheleke, geboren afgelopen moederdag, Tic en Tac, die zitten bij een collega van mij en daar gaat het blijkbaar ook heel goed mee, die is er ook compleet verliefd op geworden.
Spijtig genoeg moet ik hem nog zeggen dat hij hen moet laten testen op FIV...

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#66 Geplaatst 27 augustus 2013 - 20:17

Het is inderdaad niet eenvoudig...
Ik gruwel er ook zo van dat mensen hun verantwoordelijkheid niet kunnen nemen, en dan spreken we nog niet van die sukkelaartjes van zwervertjes. Maar zoals je zegt : het is dweilen met de kraan open.

Ik begrijp heel goed dat voor jou het onmogelijk is om er ook maar aan te denken om er nog eentje of twee bij te nemen. Je schatjes nu zijn super belangrijk momenteel. Probeer eerst dat hoofdstuk maar uit te schrijven....  Maar ik ben wel zeker dat je dat zal lukken.

Ja, maar samen plaatsen ....dat wordt toch niet makkelijk

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#67 Geplaatst 27 augustus 2013 - 21:30

We hebben niet altijd te kiezen hoe we het willen he.
Belangrijkste is uiteindelijk dat de katjes een goede thuis krijgen.
Ik wens jullie het allerbeste voor Austin en Justin, en ook voor de zes zwartjes natuurlijk :)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#68 Geplaatst 28 augustus 2013 - 15:53

Onze 6 schatjes doen het maar altijd super goed.
Ze groeien gelijk kool. Ik ben blij dat het zo goed blijft gaan, nadat het kleintje was gestorven, begon ik toch bij het minste te panikeren, maar het ziet er naar uit dat ze heel goed hun best doen.
Hier nog enkele foto's
DSC_05531.JPG DSC_05481.JPG DSC_05421.JPG DSC_05891.JPG DSC_05851.JPG DSC_05841.JPG DSC_05611.JPG DSC_05731.JPG DSC_05721.JPG DSC_05871.JPG

Oeps ik merk dat er eentje is tussengeglipt van austin, justin en joske ;)

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#69 Geplaatst 28 augustus 2013 - 16:49

:love: voor :catyawn
is om van te smelten, die lieve zwarte kopjes te zien ...

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#70 Geplaatst 28 augustus 2013 - 20:47

Ik krijg deze namiddag een pb via kattensite.
Mensen hadden een klein katje gevonden dat ze nu al een paar dagen eten gaven met de fles. Hun vraag was of we het zagen zitten om eventueel ééntje met hen mee te geven om dat van hen gezelschap te geven. Ik zag dus geen enkel probleem.
Dus dit koppel is er om gekomen, heel lieve mensen en hebben er eentje uitgekozen. Ik ben er van overtuigd dat ze met even veel zorgen als wijzelf voor het katje zullen zorgen. Ze hadden hun katje mee, een klein zwart/wit katje, dus qua kleur passen ze ideaal bij elkaar ;). Volgens ons is het toch zeker minstens 1 week ouder dan ons zwartje, maar dat zal geen probleem zijn.
Zelfs na zo'n korte tijd doet het je toch wel wat om een katje te zien vertrekken. maar we zijn er van overtuigd dat het er goed zal zitten.

Ik hoop toch in ieder geval dat het kleine ding z'n weg zal vinden, hij krijgt er dezelfde melk, dus dat zit wel snor .....

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#71 Geplaatst 29 augustus 2013 - 16:05

oef Joske123

ik las van zes naar vijf!

mijn tikker was al aan het racen, dat er nog een kleintje het niet gehaald had :louche:

maar het krijg nieuwe pleegouders en een stiefzusje of broertje
gelukkig minder erg dan dat je er nog eentje moest afgeven hé

maar inderdaad zal telkens het afscheid moeilijker en moeilijker worden

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#72 Geplaatst 29 augustus 2013 - 16:18

ja, sorry ik weet het.

Maar deze morgen heb ik een mailtje gekregen van die mensen dat hij super had geslapen en super had gedronken, dus dat zit wel snor.
Ik vond het voor beiden eigenlijk wel een goede oplossing, het katje zal meer aandacht krijgen bij die mensen dan bij ons, en wij zullen meer tijd hebben om onze overige 5 te vertroetelen.

het is hier, hoe je het ook draait of keert momenteel heel druk met kleine gastjes ....

en afscheid, vroeg of laat moet het uiteindelijk toch gebeuren. Jammer genoeg ;)

LilianB1972
LilianB1972
  • 249 berichten
  • 6 katten

#73 Geplaatst 29 augustus 2013 - 17:46

Ach ach ach, wat een scheetjes zijn dat! Ik smelt daar helemaal van. En toch ongloofelijk dat er mensen zijn die zulke beestjes wat aandoen! Geld voor jong en oud natuurlijk! En voor alle beestjes, behalve muggen en vliegen, en vossen die mijn kippen afslachten, en ratten die mijn kuikentjes opeten en...;-)

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#74 Geplaatst 29 augustus 2013 - 18:07

zo'n schone koddige kittentjes en ge ziet dat ze er gezond uit zijn, da's door de goede zorg en goed eten he :)

ja, tzal altijd moeilijk zijn om afscheid te nemen, maar als het dan toch moet, is het misschien wel nie slecht dat er 1 beestje bij een vriendje zit, en zo leren ze nog wat van elkaar en die mensen gaan ze zeker ook goed soigneren he :).
En de 5 van de 7-ling zal nu nog meer vertroeteld kunnen worden, ze waren al verwend en nu nog meer :)

Joske, jij en je gezin, jullie verdienen een dikke pluim :flower: :flower: :flower: :flower:
en Jefke is zeker fier op jullie :rub:
:) :)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#75 Geplaatst 29 augustus 2013 - 18:13

Bekijk berichtspirou2007, op 29 augustus 2013 - 18:07, zei:

zo'n schone koddige kittentjes en ge ziet dat ze er gezond uit zijn, da's door de goede zorg en goed eten he :)

ja, tzal altijd moeilijk zijn om afscheid te nemen, maar als het dan toch moet, is het misschien wel nie slecht dat er 1 beestje bij een vriendje zit, en zo leren ze nog wat van elkaar en die mensen gaan ze zeker ook goed soigneren he :).
En de 5 van de 7-ling zal nu nog meer vertroeteld kunnen worden, ze waren al verwend en nu nog meer :)

Joske, jij en je gezin, jullie verdienen een dikke pluim :flower: :flower: :flower: :flower:
en Jefke is zeker fier op jullie :rub:

Spiroutje,jij  ontroert me toch altijd met je lieve comentaar... Ja, jefke zou content zijn geweest, da's zeker ...

@ lilian, het is inderdaad waar dat zowel mensen, jong en oud, en dieren soms voor de nodige ellende zorgen. Het blijft zo jammer, maar ik denk eigenlijk dat er echt een groot deel van de bevolking onverschillig is tegenover dieren in het algemeen en katjes in het bijzonder. Waarom ????? wie zal het zeggen ???????????? Omdat er veel te veel katjes zijn en de mensen ze als vervangmiddel kunnen gebruiken??

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens