Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

de perikelen van mijn zesling. Afscheid van mijn vriendjes !

• Log in om te reageren
276 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#91 Geplaatst 05 september 2013 - 08:08

Hahaha die foto van net uit bad :p En zo lief bij de grote hond :loveshower:
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#92 Geplaatst 05 september 2013 - 20:32

Vandaag met heel veel pijn in het hart, hebben we al een flyer opgehangen voor adoptieouders voor onze vijfling. Het is wel nog supervroeg, maar je weet maar nooit dat mensen bereid zijn om te wachten. Ik denk dat de meeste nog zijn van: ik wil nu een kat. Duim aub met ons mee dat ze allemaal een lieve en leuke thuis vinden, waar er heel goed voor wordt gezorgd. :duim: :duim:

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#93 Geplaatst 07 september 2013 - 02:35

Hey Joske, ik duim mee hoor. Wat een lieverdjes! Die kleine prutskes hebben zoveel chance dat ze bij jullie terecht gekomen zijn, anders hadden ze geen schijn van kans. En die foto met de hond... :love4:  Echt dikke pluim voor wat jullie allemaal doen, niet alleen voor de poesjes maar voor de dieren in het algemeen (ik las hier vorige week ergens dat je altijd eten voor de vogeltjes in huis hebt, in het geval je er eentje moet redden uit de klauwen van de poezels :) )

De wereld zou zoveel mooier zijn moesten alle mensen zulke dierenvrienden zijn als jij en je gezin! :flower: :flower: :flower:

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#94 Geplaatst 07 september 2013 - 06:04

Hopelijk vinden ze een goede thuis en hebben ze evenveel geluk als toen ze bij jullie terecht zijn gekomen. :geluk:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

#95 Geplaatst 07 september 2013 - 09:24

Ik zal hier ook vollen bak duimen voor geduldige, liefdevolle adoptieouders.
Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#96 Geplaatst 07 september 2013 - 14:09

Ik ben echt reuzeblij met jullie steun en hoop dan ook dat, als jullie iemand kennen die  een lief katje willen,  dat je dat dan ook laat weten.

Het grappige is, dat ze zo 2 koppeltjes hebben gevormd. Eentje hebben we moeten apart zetten omdat het altijd maar aan het likken was aan de anderen. De da vond het dan beter om het apart in een kooitje te houden, omdat de anderen ernstige wonden en zelfs misgroeiingen konden krijgen door dat voortdurend gelik.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#97 Geplaatst 08 september 2013 - 20:10

Het gaat heel goed met de kittens.
Sinds het ene gisteren apart werd gelegd, slapen ze allemaal veel beter en langer. Ze zijn ook veel properder omdat ze niet constant worden geprikkeld om te plassen. Het kleintje die alleen ligt slaapt ook blijkbaar veel beter en zoekt dus niet naar z'n zusjes en broertjes.

DSC_0004.JPG DSC_0006.JPG DSC_0008.JPG

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#98 Geplaatst 13 september 2013 - 14:35

Eventjes dit topic uit het oog verloren.

We hebben goed nieuws.  Onze vijfling staat op facbook.
Eergisteravond krijgt Karen, mijn dochter, een berichtje van iemand in Knokke-Heist die op zoek is naar één of twee kittens. Ze vond dat die kleintjes er leuk uitzien, dus zou ze er 2 nemen. Twee meisjes.
Gisterenavond kregen we dan telefoon van iemand van de omgeving van Antwerpen, die het ook hadden gezien en die graag ook een meisje wilden, gelukkig zijn er 3 meisjes. Zondag komen die mensen al eens kijken. Ze hebben zelf een 3-jarige poes en die sou dan een vriendinnetje bij krijgen.

Dus nu hebben we nog 2 mannetjes over. Ik had om eerlijk te zijn gedacht dat de meisjes moeilijker zouden te plaatsen zijn dan de jongens, maar blijkbaar niet dus.

Ik hoop natuurlijk dat ons kleine zieke kakkernestje (meisje) dan wel voldoende zal zijn aangesterkt, want anders zal dat bijna niet mogelijk zijn om haar ook maar aan iemand mee te geven. Dat zou dan wss nr 10 van onze bende worden.  Maar als ze terug in orde is, dan mag ze gerust mee.

We hebben haar apart moeten plaatsen in een andere kooi, omdat ze constant aan de andere kittens aan het likken was. Het zou op den duur kunnen dat de jongentjes problemen zouden krijgen met hun penisje. Dus sinds maandag ligt ze apart. Maar de poezenbende wil natuurlijk hun pootjes strekken en we hebben een deel van de living gebarricadeerd en een dik deken gelegd, zodanig dat ze allemaal kunnen spelen, dus ook het zieke. Maar dat speelt niet zo met de rest, het ligt meestal alleen te kijken naar de anderen. Het spint ook niet meer als het wordt vertroeteld en dat gebeurt wel heel regelmatig.
Het eet heel goed, zelfs beter dan de anderen, maar toch is het sinds maandag al 40 gram vermagerd en dat baart me grote zorgen.
Ze had iets raars. Als ze plaste bleef daar gelijk een beetje slijm aanhangen, dat hebben we opgevangen en mee naar de da gebracht. Die kon niet direct zeggen wat het was, maar ze dacht aan slijmvlies uit de baarmoeder of de vagina. Ze had ook wat bloed in de urine. Dus krijgt ze daarvoor antibiotica en we hopen dat het helpt
Ik hoop van harte dat het een gezond en speels meisje mag worden, want nu is het wel een beetje zielig

Dus al bij al, goed nieuws, maar tegelijk ook slecht nieuws !!!

De kleintjes zullen hietr wel nog enige tijd verblijven, want ze zijn nu nog maar 4 weken oud, dus nog veel te jong om te verhuizen.

Bewerkt door Joske123, 13 september 2013 - 14:37.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#99 Geplaatst 13 september 2013 - 21:47

Wat fijn om te lezen dat er al kandidaten zijn om de kittens te adopteren! Als ik een kitten zou zoeken, zou ik het zelf ook fijn vinden om de evolutie mee te maken en het helemaal niet erg vinden om nog te moeten wachten.
Jammer dat je zo ver woont, want een vriend van mij wil binnenkort ook een kitten, maar die gaat daar vrees ik niet zo ver voor rijden. Achja, hier zitten natuurlijk ook kittens genoeg in de asielen die een nieuwe thuis zoeken, maar toch... als ik zie hoe die bij jou gesoigneerd worden :thumb:

Hopelijk gaat het snel beter met je zorgenkitten!!
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#100 Geplaatst 13 september 2013 - 23:10

Bekijk berichtFarailde7, op 13 september 2013 - 21:47, zei:

Wat fijn om te lezen dat er al kandidaten zijn om de kittens te adopteren! Als ik een kitten zou zoeken, zou ik het zelf ook fijn vinden om de evolutie mee te maken en het helemaal niet erg vinden om nog te moeten wachten.
Jammer dat je zo ver woont, want een vriend van mij wil binnenkort ook een kitten, maar die gaat daar vrees ik niet zo ver voor rijden. Achja, hier zitten natuurlijk ook kittens genoeg in de asielen die een nieuwe thuis zoeken, maar toch... als ik zie hoe die bij jou gesoigneerd worden :thumb:

Hopelijk gaat het snel beter met je zorgenkitten!!

ik hoop het ook.
Ik vind het wel lief van die mensen die kilometers rijden om een kitten te komen halen. Maar wss komt dat omdat ze weten dat het papfleskatjes zijn en die zijn normaal toch wel héél aanhankelijk. Dus misschien hopen ze op een superlief katje ;)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#101 Geplaatst 15 september 2013 - 19:02

Deze middag zijn hier mensen geweest die één van onze kleintjes wilde.. De keuze was niet gemakkelijk , maar uiteindelijk is het toch gelukt ... Het is een meisje (met het blauwe halsbandje) die was zo super lief.

Er zijn normaal nog 2 meisjes vastgelegd, maar ja, dat ene kleintje is momenteel ziek, maar het kan nog allemaal in orde komen, maar misschien ook wel niet  !!!! Dus ja, je kunt dat kleine ding toch echt niet aan iemand beloven.
Maar de andere 2 die overblijven zijn 2 superactieve, superlieve katertjes, ik ben er gewoonweg zot van ... Dus om die ergens te plaatsen zal ook geen probleem zijn...
En we hebben nog tijd zat ... Ze zijn nog veel te jong om al mee te geven !!!!

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#102 Geplaatst 15 september 2013 - 19:25

:thumb: Super dat er al uitzicht op een nieuwe thuis hebben!!

Bekijk berichtJoske123, op 15 september 2013 - 19:02, zei:

Maar de andere 2 die overblijven zijn 2 superactieve, superlieve katertjes, ik ben er gewoonweg zot van ... Dus om die ergens te plaatsen zal ook geen probleem zijn...
En we hebben nog tijd zat ... Ze zijn nog veel te jong om al mee te geven !!!!

Haha, ik hoor je al stiekem denken: en als niemand ze komt halen hou ik ze lekker zelf :x  Katjes zijn verslavend hé :p
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#103 Geplaatst 15 september 2013 - 21:34

Bekijk berichtFarailde7, op 15 september 2013 - 19:25, zei:

:thumb: Super dat er al uitzicht op een nieuwe thuis hebben!!

Haha, ik hoor je al stiekem denken: en als niemand ze komt halen hou ik ze lekker zelf :x  Katjes zijn verslavend hé :p

Alé gij, wat denk je wel ;)

neen, ik besef echt wel dat we ons maximum hebben bereikt !!!

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#104 Geplaatst 16 september 2013 - 06:26

Die foto's met de honden zijn zo lief. :love:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#105 Geplaatst 16 september 2013 - 06:53

Mooie foto's met de honden.Het zijn precies reuzen naast die kleine dwergjes. :love3:
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens