Spring naar inhoud

- - - - -

overgeven

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 20 augustus 2013 - 11:54

Hallo,

Ik lees overal dat katten nogal eens overgeven en bij mijn vorige kat was dit inderdaad ook zo dat ze in bepaalde perioden haar eten vlak erna helemaal overgaf.
Bij mijn katten nu, heb ik dit echter nooit gehad, tot nu...
Sinds een maand, wordt er sporadisch overgegeven. Ik heb hun kattengras gekocht en sindsdien zijn ze haarballen beginnen overgeven. Echt grote haarballen...
Maar sinds een week vind ik af en toe( tot nu toe 2 keer) ook brokjes die terug onverteerd overgegeven zijn. Zonder slijm of iets dus ik vermoed dat het binnen de 5 minuten na het eten er al terug uitgekomen is...of sneller want vandaag vond ik in een leeg eetbakje waar mokka altijd uit eet, een hoopje overgegeven brokjes. Ik vermoed dus dat hij gegeten heeft, en direct erna overgegeven.
Voor de rest eten ze goed,  zijn ze actief en zien ze er goed uit. Dus samenvatting, ik vind soms een slijmerig plasje met heel veel haar en gras dus dit is typisch het resultaat van kattengras te eten maar ondertussen ook al 2 keer onverteerde brokjes onmiddellijk na het eten teruggevonden.
Is er reden tot ongerustheid?
Ik dacht het kattengras nu wel terug weg te nemen want ik weet dat het soms de maag kan irriteren maar op het begin hadden ze dit (ondanks de haarbalpasta die ik hun geregeld geef) echt nodig.
Er wordt ook wel enorm veel gegeten de laatste dagen, weet niet of dit relevante informatie is.
Ik zou naar de dierenarts kunnen gaan maar omdat er voor de rest geen klachten zijn, vrees ik dat die niet veel gaat zeggen en omdat mijn katten zo enorm veel stress hebben bij de DA zie ik het niet zitten om al onmiddellijk bloed te laten trekken enzo...
Dus eerst graag jullie mening.
Alvast bedankt.
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 20 augustus 2013 - 12:29

Zie dat hier ook wel eens. Lijkt of ze het expres doen, de harde maaginhoud zal misschien helpen om een irritatie (haar/vezel van gras) gemakkelijker kwijt te spelen. Houd het in het oog voor je naar een da stapt, als dit dagelijkse kost is zeker gaan.
sorry laatste keer

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 20 augustus 2013 - 12:59

Als ze gras gaan eten gaan ze zowiezo gaan overgeven. Gras hoef je niet te geven hoor ze hebben dat niet nodig verteren ze ook niet.
Als ze een haarbal hebben geven ze die zo wel ook over. Veel van de haarballen gaan gewoon mee langs beneden weg.