Spring naar inhoud

- - - - -

Vragen bij verloren/vermiste poes

• Log in om te reageren
1 reactie op dit onderwerp
Tinne33
Tinne33
  • 14 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 20 augustus 2013 - 15:31

In eerste instantie ging ik ervan uit dat er 'iets ergs' was gebeurd met ons Mien. Maar door facebook bericht te delen, telefoon gekregen van een dame die in de geburen woont dat ze haar misschien gezien had op een kruispunt een kleine 2 km van bij ons thuis. Ze wist het natuurlijk niet zeker, maar ze had een zwart-witte poes gezien en zij dacht niet dat daar iemand zo'n kat heeft... Dat geeft natuurlijk hoop! Beetje overmoedig naar daar vertrokken, maar al snel te moeten beseffen dat ze overal kan zitten.

Omdat die plaats niet zo heel ver hier vandaan is, zou je kunnen denken dat ze zelf uiteindelijk wel haar weg naar huis zal terugvinden... Probleem is dat zij het kanaal is overgegaan en dus maar langs 1 weg kan terugkomen, over dezelfde brug. Ik weet eigenlijk niet hoe dat ingebouwde gps systeem van katten werkt, via oriƫntering of kunnen zij een specifiek afgelegde weg onthouden? Ik vermoed het eerste, en dan zal ze dus steeds op het kanaal botsen... Zucht!

Ander bedenking: de week voor Mien verdween hadden we al enkele dagen last van een franke zwerfkat die in de veranda (dus door het kattenluik) van onze poezen hun brokken kwam eten. Een keer kwamen we thuis, komt die zwerfkat buitengestoven omdat ze hoorde dat we in aantocht waren. Meneer zat binnen en ons eigen katten zaten ergens buiten. Nu achteraf vraag ik me af of die kat Mien misschien echt kan verjaagd hebben en dat ze daarom is vertrokken en niet terugkomt?!  (men hart breekt als ik eraan denk dat dat het geval zou zijn,  zo zielig...)  :(

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#2 Geplaatst 20 augustus 2013 - 15:52

Ik denk niet dat Mien doelbewust zal vertrokken zijn, maar het kan wel zijn dat ze een schrik heeft opgedaan van die andere kat. Ze kan misschien ook ergens bij mensen in een garage of tuinhuisje opgesloten zitten... :hug:  Ik vind het zo erg en hoop dat Mientje snel terechtkomt