Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Nelle is mama! Ook Kobe stelt het goed in zijn nieuwe huisje

cattery magisch zilver brits korthaar tabby blotched tabby spotted golden

• Log in om te reageren
440 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#421 Geplaatst 20 december 2013 - 11:29

Super he dat ze zo'n goed moederke is geweest :d

Fijn dat alles zo goed is verlopen bij het eerste nestje, hopelijk zal dat zo altijd zijn :thumb:

Ja de tabby's zijn echt wel een succes, fijn dat er al mensen zijn die willen wachten, dat betekend toch dat ze vertrouwen in je hebben. :)

Het is idd zonde dat er zo weinig cattery's/dekkaters zijn maar je zal er gauw wel vinden, al vrees ik wel dat je een eindje gaat moeten rijden,
maar ach ja voor een mooie match dan heb je dat er voor over he. :)

In ieder geval veel succes!

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#422 Geplaatst 20 december 2013 - 11:42

Inderdaad geweldig dat het allemaal zo vlot verlopen is...daar droomt elke cattery van denk ik. En dan het afscheid...ik als ervaringsdeskundige en janker nr 1, ga aan je denken maandag. Op voorhand heb ik geen tranen gelaten, ik heb alles opgespaard tot het moment dat ik bij de nieuwe thuis van Beau aankwam  ;)     Daar was dan ook het hek van de dam, in die mate dat ik het personeel van Fiona al op voorhand heb laten weten dat ik waarschijnlijk maar wankel op mijn beentjes ging staan bij het afscheid  :lachen:     En ach, het klinkt misschien gênant, maar ze zagen bevestigd dat de kleintjes hier echt geen nummertjes maar een stukje van 't gezin waren. Het is inderdaad een troost als er eentje kan blijven, Emma gaat niet weten wat haar overkomt met al die aandacht en extra knuffeltijd  :)
Geplaatste afbeelding

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#423 Geplaatst 20 december 2013 - 17:50

Wat een mooie foto's alweer, hilleke.

Geniet van dit weekend en sterkte voor maandag! :hug:

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#424 Geplaatst 23 december 2013 - 22:25

Linde (Tessa) is rond 18u naar haar nieuwe thuis vertrokken.

Ondertussen al vernomen dat ze net als haar mama heel mooie concertjes kan geven in de auto ;)

Nu is ze volop op verkenning in haar nieuwe huisje, en haar toekomstig vriendinnetje houdt het allemaal vanop een afstand rustig in de gaten.

Nog een laatste foto van bij ons vandaag:

tessadec23verkl.jpg

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#425 Geplaatst 23 december 2013 - 22:42

Ach, Hilleke...veel te lang geleden dat ik nog heb gereageerd in dit topic...maar het doet me echt "veel" te lezen dat lieve Linde je huisje heeft verlaten... :oops:

Het is natuurlijk super...en dat is ook de bedoeling van een cattery...maar ik zou het echt niet kunnen...ik blijf zoveel bewondering hebben voor jullie allemaal...alles meemaken van begin zwangerschap, bevalling, zoveel liefde geven aan de kleintjes, ze zien opgroeien...en dan ze moeten afgeven...maar super dat jullie dit doen :love:

Ik wens Linde (Tessa) een heel mooie toekomst toe in haar nieuwe "thuisje"...ze is echt super mooi :love: :heart:

Hoop dat het een beetje lukt voor jou, Hilleke... :hug:
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#426 Geplaatst 24 december 2013 - 07:52

Mercikes Els,

Wel, tis niet makkelijk. Tessa was hier bijna altijd bij haar mama of bij haar zusje en lag zelden alleen te slapen, dus nu zal ze het even moeilijk hebben. Ik hoop dat ze vlug de beste maatjes is met haar vriendinnetje daar.
Kon zelfs niet goed slapen dus dan maar vroeg opgestaan.
Ik hoop straks nog wat meer nieuws te vernemen.

En deze morgen maak ik hun maaltijd klaar, zoals gewoonlijk 5 bordjes met KVV, 4 voor de kittens, 1-tje voor Nelle, en dan komen er maar 3 aangerend (mama Nelle wacht altijd tot haar kittens al wat hebben gegeten)  Raar, heel raar..
Gelukkig is mama Nelle niet naar haar op zoek en beseft ze het blijkbaar zelf niet dat haar dochtertje vertrokken is.

Maar anderzijds, de complimentjes die we krijgen, cadeautje als Tessa werd opgehaald, de positieve commentaar op onze aanpak, over hoe we met onze katjes omgaan, de mensen die op bezoek komen om kennis te maken en beslissen te willen wachten tot ons volgende nestje, .... dat verzacht het verdriet toch wel enorm.

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#427 Geplaatst 24 december 2013 - 10:10

Och hilleke ik zou het daar ook heel moeilijk mee hebben,

het is natuurlijk niet de bedoeling om al de kleintje bij te houden, en wanneer je ziet dat ze in hun nieuw gezin gelukkig zijn zal dat best wel voldoening geven.

Maar ik kan best geloven dat je niet goed geslapen hebt.

Ik hoop dat je nog veel foto's en berichtjes krijgt van haar nieuw personeel

Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#428 Geplaatst 24 december 2013 - 10:14

Dat zijn de moeilijke dagen van een nestje prachtige schatjes krijgen hé, op een bepaald vertrekken ze naar hun gouden mandje. Maar ze gaan het daar heel goed stellen en Linde zal op en top verzorgd en verwend worden :hug: :hug: :hug:
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#429 Geplaatst 24 december 2013 - 12:10

Deze morgen waren het tranen van blijdschap, want ons klein meisje is al haar charmes daar duidelijk aan t bovenhalen :love4:

Gisterenavond heeft ze dus heel de avond in de zetel bij hen gelegen en ook vanmorgen is ze bijna constant bij hen. En als ze ligt te slapen en dan wakker wordt miauwt ze en dan roepen ze op haar en komt ze snel aangelopen en bij hen gekropen.
Alleen haar nieuwe vriendinnetje weet even niet wat er allemaal gebeurd en houdt alles van een afstand in de gaten, maar met een beetje geduld zal dat ook wel vlug in orde komen.
Heb ook al een foto van haar ontvangen waar ze lekker dicht bij hen ligt te slapen, je ziet echt dat ze zich goed voelt, dus dat maakt mijn dag helemaal goed. :love3:

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#430 Geplaatst 24 december 2013 - 17:50

Ik heb ook altijd hetzelfde probleem als mijn opvangertjes vertrekken. Zo dacht ik vorige maand dat de laatste weg waren en ik heb de hele avond zitten bleiten. Die zelfde avond is er dan weer een nieuwtje binnengekomen. En die van 'mij' blijven hier dan meestal maar en week of vijf, zes. Ik kan me voortellen dat het een moeilijke dag is en dat er nog moeilijke gaan volgen ook.
Veel sterkte !

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#431 Geplaatst 25 december 2013 - 12:07

Bekijk berichthilleke, op 24 december 2013 - 12:10, zei:

Deze morgen waren het tranen van blijdschap, want ons klein meisje is al haar charmes daar duidelijk aan t bovenhalen :love4:

Gisterenavond heeft ze dus heel de avond in de zetel bij hen gelegen en ook vanmorgen is ze bijna constant bij hen. En als ze ligt te slapen en dan wakker wordt miauwt ze en dan roepen ze op haar en komt ze snel aangelopen en bij hen gekropen.
Alleen haar nieuwe vriendinnetje weet even niet wat er allemaal gebeurd en houdt alles van een afstand in de gaten, maar met een beetje geduld zal dat ook wel vlug in orde komen.
Heb ook al een foto van haar ontvangen waar ze lekker dicht bij hen ligt te slapen, je ziet echt dat ze zich goed voelt, dus dat maakt mijn dag helemaal goed. :love3:

Dat is wel heel leuk nieuws :)

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#432 Geplaatst 25 december 2013 - 12:38

Dat is al heel leuk nieuws :) Linde heeft een super huisje gevonden en dat maakt ons allemaal blij :)

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#433 Geplaatst 01 januari 2014 - 20:29

Zonet is Tuur vertrokken naar zijn nieuwe huisje.

Het is een andere thuis geworden dan eerst voorzien en de broertjes blijven dan toch niet samen, maar Tuur kriigt er wel een speelkameraadje bij (een dubbelganger van Joske ;) ) , en 2 superlieve kindjes.

Kheb toch maar weer een traan weggepinkt, het blijft toch altijd moeilijk.

tuurcollage.jpg

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#434 Geplaatst 01 januari 2014 - 21:39

Oh dag lieve Tuur het gaat je goed in je nieuwe huisje :)

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#435 Geplaatst 02 januari 2014 - 09:41

Gisterenavond al nieuws ontvangen dat hij na zijn verkenningstocht door het nieuwe huis al languit op de zetel is gaan liggen.
Het blaasconcert van zijn kattenvriendje, daar trekt hij zich duidelijk niet veel van aan ;)
We zijn weer ontzettend tevreden dat alles zo goed verloopt. :d

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens, cattery magisch zilver, brits korthaar, tabby blotched, tabby spotted, golden