Spring naar inhoud

- - - - -

Mylo, mijn asielkat

• Log in om te reageren
851 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#106 Geplaatst 03 september 2013 - 19:46

Als hij daar maar geen krampjes van krijgt :trance:

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#107 Geplaatst 03 september 2013 - 20:14

Mja, ik hoop t ook... :s Is er iets dat ik kan doen om hem te 'helpen'??
Mylo Banner

Syntara
Syntara
  • 2.396 berichten
  • 2 katten

#108 Geplaatst 03 september 2013 - 20:57

Bekijk berichtFarailde7, op 03 september 2013 - 16:45, zei:

Bedankt! Ik heb het gedaan, maar bij deze is het dus officieel: Mylo is immuun voor catnip... Heel de vloer ligt ondertussen bezaaid, maar hij reageert er totaal niet op. Gelukkig dat ik nog even gewacht heb met een lading catnipspeeltjes te bestellen :)

Rakker is daar ook immuun voor. Heel jammer altijd vind ik, omdat zoveel speeltjes daarop gebaseerd zijn. Zij reageert er ook totaal niet op...

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#109 Geplaatst 03 september 2013 - 22:24

Onze katjes vroeger kenden ook catnip niet. Toen had ik ergens gelezen dat valeriaan heel aantrekkelijk is voor katjes. Het grote nadeel is dat dat enorm stinkt. Wij stoppen stoffen speeltjes in een gesloten doosje en dan spelen ze daar mee. Het beste is natuurlijk om een heel sterk zakje te maken en dat te vullen met valeriaan, ze verkopen die ook op zooplus, maar ik heb de indruk dat die niet zo sterk ruiken. Wij geven hen elk een hoopje valeriaan en dan eten ze dat op en zijn ze zo'n beetje high (nou ja, niet te hoor).

Misschien een raad om hem een beetje te geven als hij ergens alleen is. Want sommige katjes reageren er een beetje fel op....
Ps:ik bestel dat op gekruid.be
Maar als je wilt kan ik je er wel een klein beetje van opsturen. Het is licht dus dat lukt wel met een postzegel. laat maar weten ;)

Nivo
Nivo
  • 5.566 berichten
  • 4 katten

#110 Geplaatst 03 september 2013 - 22:47

Bekijk berichtSyntara, op 03 september 2013 - 20:57, zei:

Rakker is daar ook immuun voor. Heel jammer altijd vind ik, omdat zoveel speeltjes daarop gebaseerd zijn. Zij reageert er ook totaal niet op...

Mijn katjes reageren ook niet op kattenkruid of spray die te koop is. De Kong hebben ze ook nooit bekeken.
Het kruid uit de winkel is niet puur, daar zit tak en blad door vermalen. Het echte kruid komt van de bloemen, waar er misschien maar 5 % van in zit van wat ze in de winkel verkopen. Als je echt goed kruid wilt moet je die zelf kweken.

sorry laatste keer

Syntara
Syntara
  • 2.396 berichten
  • 2 katten

#111 Geplaatst 03 september 2013 - 23:38

Bekijk berichtNivo, op 03 september 2013 - 22:47, zei:

Mijn katjes reageren ook niet op kattenkruid of spray die te koop is. De Kong hebben ze ook nooit bekeken.
Het kruid uit de winkel is niet puur, daar zit tak en blad door vermalen. Het echte kruid komt van de bloemen, waar er misschien maar 5 % van in zit van wat ze in de winkel verkopen. Als je echt goed kruid wilt moet je die zelf kweken.

Oh dat is wel interessant. En op dat echte kruid reageren ze dan wel? Goed om te weten al zal het zelf kweken er nog niet meteen inzitten, maar dat ga ik onthouden voor in de toekomst :) En dan hopen dat ze daar wel op reageert :)

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#112 Geplaatst 04 september 2013 - 09:48

Ja, inderdaad wel een beetje jammer dat hij er niet op reageert omdat veel speeltjes hierop gebaseerd zijn, maar langs de andere kant ben ik blij dat ik nog geen stapel catnip speelgoed besteld had voor ik het wist (wat ik eerst wel van plan was) ;)

Bekijk berichtJoske123, op 03 september 2013 - 22:24, zei:

Onze katjes vroeger kenden ook catnip niet. Toen had ik ergens gelezen dat valeriaan heel aantrekkelijk is voor katjes. Het grote nadeel is dat dat enorm stinkt. Wij stoppen stoffen speeltjes in een gesloten doosje en dan spelen ze daar mee. Het beste is natuurlijk om een heel sterk zakje te maken en dat te vullen met valeriaan, ze verkopen die ook op zooplus, maar ik heb de indruk dat die niet zo sterk ruiken. Wij geven hen elk een hoopje valeriaan en dan eten ze dat op en zijn ze zo'n beetje high (nou ja, niet te hoor).

Misschien een raad om hem een beetje te geven als hij ergens alleen is. Want sommige katjes reageren er een beetje fel op....
Ps:ik bestel dat op gekruid.be
Maar als je wilt kan ik je er wel een klein beetje van opsturen. Het is licht dus dat lukt wel met een postzegel. laat maar weten ;)

Oh das een supertip! Als je het niet erg zou vinden zou ik het inderdaad leuk vinden om een 'staaltje' van je te ontvangen om het eens uit te testen :). Superlief dat je het voorstelt!
Mylo Banner

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#113 Geplaatst 04 september 2013 - 10:07

Toen ik bij Manoe was heb ik speelgoedjes gekregen met kattenkruid en daar waren ze zot van.
Ik heb dan 2 van die speelgoedjes in een plastiek zakje gedaan met die van mij en na een paar dagen terug gegeven.Ze hebben toen ook mijn speeltjes beginnen te gebruiken.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#114 Geplaatst 04 september 2013 - 21:54

Hierbij Mylo zijn evaluatie van de zooplus bestelling die gisteren is aangekomen :)
- de nieuwe hengel (cat charmer) vindt hij gelukkig ook heel leuk! Ik had gelezen op het forum dat deze sterker is dan de bird hengel, dus hopelijk gaat die langer mee
- met de 3 nieuwe birdhengels is hij ook heel blij. Het blijft zijn favoriet! Als hij moe begint te worden en bijna niet meer reageert op de cat charmer en je haalt de bird hengel boven is hij zo weer aan het spelen :p
- de catit sensis rail is helaas (voorlopig) nog geen succes. Hij kijkt er amper naar ook al laat ik het balletje regelmatig rollen en lichtgeven. Wel vond hij het een prima uitvalsbasis voor met zijn hengel te spelen (zie foto's)
- de scratch pad is dan weer wel een succes :). Hij gaat er uit zichzelf op krabben en heeft ontdekt dat hij het kan gebruiken als verplaatsbaar fort tijdens de hengelspelletjes. Halleluja :d! Hij ligt er dan op, onder, naast, ... en verhuist het mee terwijl hij naar de hengel graait. In bijlage een filmpje hiervan (sorry voor de slechte film- en hengel kwaliteit, maar de camera stilhouden en tegelijk met de hengel bewegen is niet gemakkelijk :p)
- de catnip die bij dat scratch pad zat was zoals eerder al gezegd maar niks. Totaal geen reactie.

Al bij al zijn we dus heel blij met de nieuwe aankopen :). Al hoop ik stiekem dat hij toch leert spelen met die rail, zodat ik niet altijd moet meespelen :p. Tips om hem hiermee te leren spelen zijn welkom :).

En dan nu de fotospam:
IMG_2939.JPG IMG_2945.JPG IMG_2946.JPG IMG_2947.JPG IMG_2957.JPG IMG_2959.JPG IMG_2973.JPG IMG_2990.JPG IMG_2994.JPG IMG_2997.JPG IMG_2998.JPG IMG_3003.JPG

En het filmpje:
Bijgevoegd bestand  MVI_2995.MOV   271,15MB   46 downloads
Mylo Banner

Syntara
Syntara
  • 2.396 berichten
  • 2 katten

#115 Geplaatst 04 september 2013 - 22:12

Haha van die scratch pad is hij zo te zien echt niet weg te krijgen :lachen: Leuk filmpje! :)

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#116 Geplaatst 04 september 2013 - 22:30

:loveshower: :loveshower: :loveshower:

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#117 Geplaatst 04 september 2013 - 22:37

Mylo is een superverwend katje! Mooi om te zien! :love4: :love4:

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#118 Geplaatst 05 september 2013 - 06:08

Heel mooie foto's van de lieve Mylo. :love:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#119 Geplaatst 05 september 2013 - 06:38

@ :p. Tips om hem hiermee te leren spelen zijn welkom :).
Een 2de Mylo er bij.

Bewerkt door DORIS, 05 september 2013 - 06:38.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#120 Geplaatst 05 september 2013 - 08:27

Bekijk berichtDORIS, op 05 september 2013 - 06:38, zei:

@ :p. Tips om hem hiermee te leren spelen zijn welkom :).
Een 2de Mylo er bij.

Als je mijn beginpost hebt gelezen, dan weet je dat dit niet realistisch is. Ik mag al héél blij zijn dat ik Mylo heb :love3: :love3: . Denk trouwens niet dat een vriendje hem zou helpen om met die rail te spelen. Ik heb er zelf al heel overtuigend mee aan het spelen geweest en dan kijkt hij mij aan met een blik van 'je denkt toch niet dat ik daarmee ga spelen hé? daar hangen geen pluimen aan" :lachen: :lachen: :lachen:

Ohja nog vergeten te zeggen: gisteren heeft Mylo kopjes zitten geven aan Kyra :loveshower:  Eerst aan haar voorpoten en toen ze naar beneden keek ook aan haar hoofd :love3:  Toen Kyra een 'kopje terug' wilde geven is hij toch maar snel de andere kant op gegaan :lachen:
Mylo Banner