Spring naar inhoud

- - - - -

Mylo, mijn asielkat

• Log in om te reageren
851 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 22 augustus 2013 - 08:45

Vandaag verkent Mylo de keuken en de living :).
Tot nu toe heeft hij nog niet veel ergens op gesprongen, maar daarnet wilde hij even demonstreren dat hij dat toch ook wel kon, mooi op de keukentafel waar hij natuurlijk niet op mag :wall: :p
Hij vindt de living wel interessant en vindt het leuk dat hij nu 2 grote ramen heeft om uit te kijken vanop de grond.

Hij heeft ook zijn eerste pogingen met het cat activity fun board gedaan, maar moet toch nog wat oefenen ;)

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_3748.JPG
  • IMG_3750.JPG
  • IMG_3753.JPG
  • IMG_3756.JPG
  • IMG_3770.JPG
  • IMG_3772.JPG

Mylo Banner

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#17 Geplaatst 22 augustus 2013 - 08:57

Zo'n mooi verhaal.

Hij doet het daar duidelijk fantastisch goed bij jou. :thumb:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#18 Geplaatst 22 augustus 2013 - 09:24

Ik ben nog altijd ontroerd bij het zien van de foto's van Mylo! Hij is echt onder mijn vel gekropen! Prachtig katje en gewoon geweldig om te zien hoe goed hij het heeft bij jullie en hoe goed hij het doet! Die eerste twee foto's zijn super!! :heart:

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#19 Geplaatst 22 augustus 2013 - 11:01

Ok hier komen weer de traantjes naar boven bij mij. Mylo blijft hier ook hangen :loveshower:

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 22 augustus 2013 - 12:27

Hihi, het is een echte hartenbreker :love3: Mijn hart smelt ook telkens als hij komt kopjes geven :)

Be carefull what you wish for, hier komt nog wat fotospam :x

Hij heeft zijn favoriete plekje in de living al gevonden: aan het raam in het zonnetje
IMG_2708.JPG
Hij begint ook meer bovenop dingen te springen
IMG_2719.JPG IMG_2746.JPG
Is hij niet uberschattig? :love:
IMG_2721.JPG
Omdat hij nog niet in zijn krabton was geweest heb ik even zijn eetbakje erin gezet en het duurde niet lang voor hij er in sprong :p
IMG_2728.JPG
Waarom zou hij gebruik maken van alle waterbakjes die ik heb klaargezet, als hij ook moeilijk kan doen en zijn kopje in een diepe emmer kan steken? :s ;)
IMG_2739.JPG
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 22 augustus 2013 - 12:38

En nog 2 filmpjes zodat jullie hem ook eens in actie zien. Dit is één van de weinige momenten dat ik hem al aan het spelen heb gekregen en de actie is meestal van korte duur, maar als hij wat meer zelfvertrouwen krijgt gaat dat misschien wel beteren?
De crazy bug is precies ook het enige waarop hij tot nu toe echt reageert, maar het werkt al niet meer :( Het heeft nochtans nog niet lang opgestaan... Zou die batterij nu echt al plat zijn of heeft hij het kapot geklopt?? Wil er wel een paar bijkopen, maar aan dit tempo ga ik niet kunnen volgen :p
Iemand suggesties voor ander speelgoed waarop jullie denken dat Mylo zal reageren?

Bijgevoegd bestand  MVI_2711.MOV   51,47MB   220 downloads
Bijgevoegd bestand  MVI_2713.MOV   83,39MB   206 downloads

Bewerkt door Farailde7, 22 augustus 2013 - 12:39.

Mylo Banner

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#22 Geplaatst 22 augustus 2013 - 13:12

Wat schrijf je leuk over je mooie Mylo!! Die is zo te zien met"z'n gat in de boter gevallen" ;)
Ik heb een vermoeden dat Mylo ook wel eens graag zou spelen met een laserlichtje, dat kan je mischien eens proberen?

Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#23 Geplaatst 22 augustus 2013 - 13:19

Nog nog :loveshower: :loveshower:

Hij is toch echt heel mooi hoor! :love: :love: : love: Zo'n mooie ogen dat ie heeft!!! En een heel mooi kleur rost! Wat heeft die geluk, echt  hartverwarmend!
Heb je ook hengeltjes? Joe speelt ook op zichzelf met niets, maar als ik een hengel uithaal kan hij daar echt lang mee bezig zijn!

juleken
juleken
  • 7.952 berichten

#24 Geplaatst 22 augustus 2013 - 15:39

Bekijk berichtFarailde7, op 21 augustus 2013 - 19:05, zei:

Ik heb jullie advies al nodig ;).

Hij begint wat meer lef te hebben en wat speelagressie te vertonen. Hij kan op mijn schoot komen zitten flemen en knuffelen en dan opeens beslissen dat mijn handen speelgoed zijn. Hij slaagt er dan naar met zijn klauwen en probeert erin te bijten. Het is niet aggresief bedoelt, maar mijn vel is natuurlijk niet zo stevig als speelgoed :). Ik probeer mijn handen direct weg te trekken en hem geen aandacht te geven. Maar kan ik nog iets anders doen?

Bij My cat from hell heb ik gezien dat je die energie moet proberen te kanaliseren door ermee te spelen, maar daar zit het probleem: spelen lukt nog niet goed. Hij reageert weinig op speelgoed (hengel, balletjes, egeltje met catnip) en soms reageert hij plots wel, 'valt het aan' voor een paar seconden en dan verschiet hij precies altijd en crosst er vandoor...

Enige suggesties? :)

Handen wegtrekken en geen aandacht geven lijkt mij wel goed. Juleke kon mijn handen soms ook aanvallen, ook niet agressief bedoeld, maar het zijn en blijven jagertjes he. Ik hield mijn hand dan volledig stil en maakte zachtjes 'sshhhssshhhssshh' geluidjes. Dan stopte hij abrupt en kon echt zo opkijken met een lief kopke en een blik van 'wat is er?'. Soms bleef zijn bekje zelfs nog openstaan :love3: , maar hij stopte dan wel altijd onmiddellijk.
Wij zitten sinds eergisteren met een zwervertje in huis en ben al lange tijd aan het proberen om met haar te spelen, met hengeltjes en speeltjes met pluimpjes en zo, maar het lukt ook niet echt, ze is er bang van.
Maar ik denk wel dat dat bij Mylo in orde komt hoor, hij moet gewoon nog effe wennen volgens mij.

Weeral vertederende foto's trouwens!! Echt een specialeke hoor!

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 22 augustus 2013 - 20:02

Hoera! Mylo en Kyra zitten in dezelfde ruimte en het gaat prima! :dance: :eDance: :thumb:
Ze zijn natuurlijk nog een beetje op hun hoede (Kyra is weer het meest nerveus van allebei), maar ze zijn elkaar al verschillende keren gepasseerd en hebben ook al eventjes gesnuffeld :d

Bekijk berichtchatoela, op 22 augustus 2013 - 13:12, zei:

Wat schrijf je leuk over je mooie Mylo!! Die is zo te zien met"z'n gat in de boter gevallen" ;)
Ik heb een vermoeden dat Mylo ook wel eens graag zou spelen met een laserlichtje, dat kan je mischien eens proberen?

Ahja, een laserlichtje heb ik nog niet. Bedankt voor de tip!!

Bekijk berichtkate2, op 22 augustus 2013 - 13:19, zei:

Nog nog :loveshower: :loveshower:

Hij is toch echt heel mooi hoor! :love: :love: : love: Zo'n mooie ogen dat ie heeft!!! En een heel mooi kleur rost! Wat heeft die geluk, echt  hartverwarmend!
Heb je ook hengeltjes? Joe speelt ook op zichzelf met niets, maar als ik een hengel uithaal kan hij daar echt lang mee bezig zijn!

Ik had een eigen hengeltje geïmproviseerd met aan elkaar gebonden lintjes en daar reageerde hij niet zo geweldig op. Maar vandaag is mijn zooplus bestelling aangekomen met oa de Bird hengel en hier jaagt hij wel op :jump: . Tis nog wel een beetje een angsthaas: snel aanvallen en dan weglopen, maar we maken vorderingen ;)

Bekijk berichtjuleken, op 22 augustus 2013 - 15:39, zei:

Handen wegtrekken en geen aandacht geven lijkt mij wel goed. Juleke kon mijn handen soms ook aanvallen, ook niet agressief bedoeld, maar het zijn en blijven jagertjes he. Ik hield mijn hand dan volledig stil en maakte zachtjes 'sshhhssshhhssshh' geluidjes. Dan stopte hij abrupt en kon echt zo opkijken met een lief kopke en een blik van 'wat is er?'. Soms bleef zijn bekje zelfs nog openstaan :love3: , maar hij stopte dan wel altijd onmiddellijk.
Wij zitten sinds eergisteren met een zwervertje in huis en ben al lange tijd aan het proberen om met haar te spelen, met hengeltjes en speeltjes met pluimpjes en zo, maar het lukt ook niet echt, ze is er bang van.
Maar ik denk wel dat dat bij Mylo in orde komt hoor, hij moet gewoon nog effe wennen volgens mij.

Weeral vertederende foto's trouwens!! Echt een specialeke hoor!

Thanks voor de tip!
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 23 augustus 2013 - 20:48

Mylo begint zich wat meer thuis te voelen en heeft vandaag zijn krabton verkent :).

Net terug van de dierenarts en zoals ik al vermoedde heeft Mylo toch nog een oorontsteking en loopneusje :(. Hij moet dus antibiotica en een zalf krijgen. Bovendien blijkt nu dat hij niet alleen die inenting mist die hij nodig heeft om naar buiten te gaan, maar moet ook de eerste inenting van in het asiel ook nog eens herhaald worden...
Ben wel een beetje teleurgesteld in het asiel. Het heeft nochtans een goede reputatie en het zag er allemaal heel schoon uit ginder, maar de vrouw die de adoptie voor ons geregeld heeft had haast, misschien daarmee dat het een beetje misgelopen is?
Want zij zei dat Mylo met alle inentingen in orde was, dat hij gezond verklaard was en toen we vroegen naar hoe vaak we moeten ontwormen zei ze dat 1 keer per jaar bij de dierenarts genoeg was en dat we dus konden wachten tot volgend jaar augustus (terwijl mijn dierenarts nu zegt dat we toch beter 3 à 4 keer per jaar ontwormen). Als we gewoon goedgelovig hiernaar hadden geluisterd en niet naar onze dierenarts waren gegaan tot volgend jaar augustus, dan hadden we het komende jaar misschien nog wel wat problemen gehad...

Maarja, dat gezegd zijnde, hoop ik gewoon dat Mylo nu snel terug gezond wordt. Volgende week moeten we terug om zijn oortjes en neusje nog eens te laten nakijken en de 2 inentingen te laten zetten.
Mylo Banner

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 24 augustus 2013 - 01:51

is pech hebben maar dt geneest weer , het is inderdaad een hartendief , en wel een erg mooie :loveshower: :loveshower:
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 24 augustus 2013 - 09:51

Ja, pech en geluk tegelijk eigenlijk. Want mama zei toen we bij het asiel buitenkwamen dat het niet nodig was om naar de dierenarts te gaan, vermits hij pas was nagekeken in het asiel en in orde was met al zijn inentingen enz. Dus gelukkig dat ik die bloedtest gelezen heb en uit ongerustheid naar de dierenarts gebeld hebt en zo te weten ben gekomen dat hij toch nog niet helemaal in orde was.

Een oorontsteking geneest inderdaad gelukkig wel, maar hij is nu natuurlijk niet zo blij met ons omdat we die vervelende zalf in zijn oor moeten doen ;). Hopelijk is het na een weekje dus genezen zodat hij terug wat meer vertrouwen krijgt.
Mylo Banner

Kaprice
Kaprice
  • 4.955 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 24 augustus 2013 - 10:49

inderdaad gelukkig dat het maar een oorontsteking is...
kzou toch een mailtje sturen naar het asiel, (hun een beetje op t matje roepen, misschien)

want je zo vertellen dat zijn inentingen ok zijn, dat hij gezond is

wat als je inderdaad op hun had vertrouwt, en niet naar je eigen DA was gegaan?

en t blijft nog steeds een heel lief knuffelpoezeke :)
blij dat hij al op ontdekking gaat, en zo gerust is in zijn nieuwe thuis... dat gaat zeker de goeie kant op!

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#30 Geplaatst 24 augustus 2013 - 12:30

Hopelijk geneest Mylo toch wel snel.
Vanharte beterschap voor hem