Spring naar inhoud

- - - - -

Mylo, mijn asielkat

• Log in om te reageren
851 reacties op dit onderwerp
kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#166 Geplaatst 08 september 2013 - 21:35

Laat ons hopen dat die vrouw van het asiel een slechte dag had en niet altijd zo is ;) Maar super dat alles in orde kot (zou me anders ook verbazen hoor een asiel die het eigenaarschap van de dieren niet wilt overdragen maar je weet nooit :d ) en je banner is supermooi!

En van die administratie heeft Mylo geen last, hij is overduidelijk superblij dat hij een fantastische thuis gevonden heeft!!! :loveshower:

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#167 Geplaatst 08 september 2013 - 22:00

Jefke lag er ook altijd zo in. Niet meer spelen, maar 't was toch van hem !!!!

juleken
juleken
  • 7.132 berichten

#168 Geplaatst 08 september 2013 - 23:45

Mooi banner hoor! Goh, ik ben echt wel verliefd geworden op Mylo, wat een schattig beestje :love4:

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#169 Geplaatst 09 september 2013 - 08:53

Bekijk berichtstareyedkitten, op 08 september 2013 - 21:33, zei:

Kan je er misschien een snoepje in leggen? Dan moet hij dat er al met zijn poot uithalen, gaat het balletje rollen als hij dat met zijn pootje aan raakt om het snoepje te pakken en dan zijn we misschien vertrokken... :catattackball

zal ik eens proberen :)

Bekijk berichtkate2, op 08 september 2013 - 21:35, zei:

Laat ons hopen dat die vrouw van het asiel een slechte dag had en niet altijd zo is ;) Maar super dat alles in orde kot (zou me anders ook verbazen hoor een asiel die het eigenaarschap van de dieren niet wilt overdragen maar je weet nooit :d ) en je banner is supermooi!

En van die administratie heeft Mylo geen last, hij is overduidelijk superblij dat hij een fantastische thuis gevonden heeft!!! :loveshower:

Vrees ervoor, want is niet de eerste keer dat ik zo'n reactie kreeg. Maar bon, hopelijk komt zijn chip nu snel in orde en dan hoef ik er niks meer mee te maken te hebben. Dan is het gewoon nog Mylo and me :)
Dankjewel!!

Bekijk berichtJoske123, op 08 september 2013 - 22:00, zei:

Jefke lag er ook altijd zo in. Niet meer spelen, maar 't was toch van hem !!!!

Hahaha :lachen:  Dat komt mij bekent voor :p

Bekijk berichtjuleken, op 08 september 2013 - 23:45, zei:

Mooi banner hoor! Goh, ik ben echt wel verliefd geworden op Mylo, wat een schattig beestje :love4:

Dankjewel!! Tis inderdaad echt een schatje, maar laat je niet helemaal inpalmen door zijn lieve snoetje, want hij durft nu ook af en toe een beetje brutaler te zijn :p Hij werkt precies echt in periodes: nu ben ik lui en kom ik lekker mee op bed liggen of nu ben ik hyper en wil ik alles dat beweegt vastpakken :lachen:  Hij heeft miss een beetje last van multiple persoonlijkheid :p
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#170 Geplaatst 09 september 2013 - 10:54

Gisteren bezoek gehad. Ze vonden Mylo heel mooi enz, maar was wel verbaasd over enkele reacties die ik kreeg:

"Ocharme, die moet werken voor zijn eten"
Dit ging over zijn cat activity board. Euh ja, dat sluit beter aan bij zijn natuur (in de natuur ligt het eten ook niet zomaar voor het rapen) en bovendien gaat hij dan alleen eten als hij echt honger heeft ipv uit goesting...

"Ocharme jullie pesten hem met die hengel"
Euh nee, we doen met die hengel het gedrag van een vogel na (of proberen dat toch) vermits Mylo nog niet buiten mag. Een vogeltje blijft toch ook niet stil zitten en wachten tot de kat hem vangt... Bovendien kan Mylo hem af en toe vangen en krijgt hij op het einde eten als beloning dat hij zijn prooi gevangen heeft...

"Ocharme, hij krijgt niks van tafel"
Euh nee, hij krijgt brokjes van een goede kwaliteit. Dat is beter voor zijn darmpjes en zijn stoelgang en bovendien vindt hij die ook lekker...

"Oh kijk, wat leuk! Tis ook een kwispelaar"
Dat zei iemand die nogal ruw met hem aan het 'knuffelen' was. Toen dacht ik: "oh oh, ik moet Mylo dringend gaan redden, want dat betekent net dat hij het NIET leuk vindt"

Ik ben zelf nog maar een beginner als het op katten aankomt, maar was toch wat verbaast over deze reacties... Ik ben toch juist hé? Verbeter mij aub als ik iets fout doe, want ik doe deze dingen net omdat ik dacht dat ze beter waren voor hem
Mylo Banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#171 Geplaatst 09 september 2013 - 11:07

Klopt helemaal wat je daar schrijft. Jammer dat er nog altijd mensen zijn die katten houden en toch zo weinig signalen herkennen.
Je kan die persoon altijd voorstellen om eens een cursus te gaan volgen over kattengedrag. Maar de vraag is of iemand die er zo weinig van weet eigenlijk wel geïnteresseerd is in gedrag.

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#172 Geplaatst 09 september 2013 - 11:09

Bekijk berichtFarailde7, op 09 september 2013 - 10:54, zei:

Gisteren bezoek gehad. Ze vonden Mylo heel mooi enz, maar was wel verbaasd over enkele reacties die ik kreeg:

"Ocharme, die moet werken voor zijn eten"
Dit ging over zijn cat activity board. Euh ja, dat sluit beter aan bij zijn natuur (in de natuur ligt het eten ook niet zomaar voor het rapen) en bovendien gaat hij dan alleen eten als hij echt honger heeft ipv uit goesting...

"Ocharme jullie pesten hem met die hengel"
Euh nee, we doen met die hengel het gedrag van een vogel na (of proberen dat toch) vermits Mylo nog niet buiten mag. Een vogeltje blijft toch ook niet stil zitten en wachten tot de kat hem vangt... Bovendien kan Mylo hem af en toe vangen en krijgt hij op het einde eten als beloning dat hij zijn prooi gevangen heeft...

"Ocharme, hij krijgt niks van tafel"
Euh nee, hij krijgt brokjes van een goede kwaliteit. Dat is beter voor zijn darmpjes en zijn stoelgang en bovendien vindt hij die ook lekker...

"Oh kijk, wat leuk! Tis ook een kwispelaar"
Dat zei iemand die nogal ruw met hem aan het 'knuffelen' was. Toen dacht ik: "oh oh, ik moet Mylo dringend gaan redden, want dat betekent net dat hij het NIET leuk vindt"

Ik ben zelf nog maar een beginner als het op katten aankomt, maar was toch wat verbaast over deze reacties... Ik ben toch juist hé? Verbeter mij aub als ik iets fout doe, want ik doe deze dingen net omdat ik dacht dat ze beter waren voor hem

Hahaha... heb ook al ocharmes gehad hier hoor. Ocharme ze mogen niet buiten (serieus, ik woon aan een drukke baan in een appartement op de 3e verdiep). En ocharme ze krijgen niet NOG een portie blikvoer als de hunne op is (ze krijgen 2 keer per dag een schaaltje met een soeplepel blik of een half versheidszakje en voor de rest staan hier 24 u /24 u brokjes).
Over die hengel heb ik ook al een ocharme gehad hoor. En dat terwijl ze daar ontzettend graag achter lopen. Ik kan ze er zeker een half uur aan een stuk mee zoethouden... dus blaaaaah... ik trek er mij niets van aan, zou jij ook niet moeten doen. ;-)
Trio.jpg
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#173 Geplaatst 09 september 2013 - 11:17

Merci voor de reacties! Op den duur begin je al te twijfelen hé, ik ben ten slotte ook nog maar een beginner ;)

En dan zo van die reacties van "de zus van de vriend van de ... geeft ook tafelrestjes en die kat is ook gezond hoor". Dan denk ik: ja hoor, die 'lijkt' gezond en jij moet de kakjes niet opkuisen :p

Mylo is ook echt dol op die hengel. Als hij nog maar ziet dat ik hem bovenhaal is hij al daar :)

Mylo gaat hier uiteindelijk wel buiten gaan (we wonen gelukkig in een rustig dorp in een rustig klein straatje met veel velden en een broek), maar ik begrijp heel goed dat sommige mensen hun katten binnen houden. Ik wilde dat ook eerst doen, maar mijn papa zag dat niet zitten. Als je gewoon ziet dat de katten genoeg plaats hebben en genoeg om te doen zie ik daar geen enkel probleem in. Zeker niet als ze dat al van kitten af aan gewoon zijn zoals bij jou Stareyedkitten. Uiteindelijk weten ze toch niet wat ze buiten 'missen'
Mylo Banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#174 Geplaatst 09 september 2013 - 11:30

Ik vind dat ook wel zielig als katten moeten binnen zitten, maar mijn katten zijn ook binnenkatten dus ja :lachen: Liever dat dan overreden of zieke  katten hé en ik kan de mijne niet in een veilige omgeving buiten laten waar ik nu woon.
Je bent supergoed bezig! Moest iedereen het houden van een kat voorbereiden zoals jij gedaan hebt en even goed op het gedrag en geluk van de kat letten als jij doet zouden ze de asielen mogen sluiten!

fieke0509
fieke0509
  • 1.115 berichten
  • 2 katten

#175 Geplaatst 09 september 2013 - 12:21

Amai, k sta er echt van te kijken hoe dat dat asiel reageert.  Toen wij Sprinkle adopteerden bleek hij een katertje te zijn in plaats van een kattinnetje, was een klein foutje in de administratie.  Dus ik liet hen dat even weten en ik mocht gelijk teruggaan om de € 10 terug te gaan halen die ik dan te veel betaald had.  Heb dat natuurlijk niet gedaan.  En toen Sprinkle Giardia bleek te hebben waren ze oprecht bezorgd.  Ik heb al twee keer een verhaaltje doorgestuurd naar hen en ze mailen altijd keivriendelijk terug.  Dat is het asiel van Genk en die zijn super-vriendelijk en begaan.

Met de opendeurdag zijn we nog daar geweest en die informeerden zelfs naar de katjes toen ze ons herkenden.

En over Lommel ook niets dan goeds!

Jammer dat het asiel bij jullie zo reageert, dat hypothekeert soms toch de kansen van de dieren die ze plaatsen?  Maar jou schatje is echt wel een toppertje he!  Zo een leuke kat (niet zo leuk als de mijne maar toch :p )

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#176 Geplaatst 09 september 2013 - 13:00

Bekijk berichtkate2, op 09 september 2013 - 11:30, zei:

Ik vind dat ook wel zielig als katten moeten binnen zitten, maar mijn katten zijn ook binnenkatten dus ja :lachen: Liever dat dan overreden of zieke  katten hé en ik kan de mijne niet in een veilige omgeving buiten laten waar ik nu woon.
Je bent supergoed bezig! Moest iedereen het houden van een kat voorbereiden zoals jij gedaan hebt en even goed op het gedrag en geluk van de kat letten als jij doet zouden ze de asielen mogen sluiten!

Als ze binnen goed verzorgd en entertaint worden vind ik dat helemaal niet zielig hoor. En inderdaad liever dat dan dat ze overreden worden ofzo.
Dankjewel, das heel lief :oops:

Bekijk berichtfieke0509, op 09 september 2013 - 12:21, zei:

Amai, k sta er echt van te kijken hoe dat dat asiel reageert.  Toen wij Sprinkle adopteerden bleek hij een katertje te zijn in plaats van een kattinnetje, was een klein foutje in de administratie.  Dus ik liet hen dat even weten en ik mocht gelijk teruggaan om de € 10 terug te gaan halen die ik dan te veel betaald had.  Heb dat natuurlijk niet gedaan.  En toen Sprinkle Giardia bleek te hebben waren ze oprecht bezorgd.  Ik heb al twee keer een verhaaltje doorgestuurd naar hen en ze mailen altijd keivriendelijk terug.  Dat is het asiel van Genk en die zijn super-vriendelijk en begaan.

Met de opendeurdag zijn we nog daar geweest en die informeerden zelfs naar de katjes toen ze ons herkenden.

En over Lommel ook niets dan goeds!

Jammer dat het asiel bij jullie zo reageert, dat hypothekeert soms toch de kansen van de dieren die ze plaatsen?  Maar jou schatje is echt wel een toppertje he!  Zo een leuke kat (niet zo leuk als de mijne maar toch :p )

Dat bedoel ik dus: het kan best eens gebeuren dat er iets misloopt, heb ik alle begrip voor. Maar als je dan hun daarover informeert (terwijl ik evengoed direct had kunnen beginnen klagen) en ze reageren direct zo defensief en agressief... Het is inderdaad jammer voor hun zelf, want ik heb nu de neiging om te zeggen als mensen vragen waar ik Mylo heb gehaald, dat ze beter naar het asiel van Sint-Truiden ofzo kunnen gaan ipv naar het asiel waar ik Mylo heb gehaald... Al ga ik hun nu ook weer niet overal zwart maken ofzo. Uiteindelijk is het ook geen 'slecht' asiel. De ruimtes waren heel mooi verzorgd enz, die katjes hebben daar zeker niet te klagen.

Hihihi, tuurlijk is je eigen kat altijd de beste :p.
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#177 Geplaatst 09 september 2013 - 13:35

Bekijk berichtkate2, op 09 september 2013 - 11:30, zei:

Was juist nog aan het bedenken dat ik toch echt niet begrijp hoe sommige mensen zonder enige voorbereiding gewoon op de dag zelf beslissen om een dier in huis te halen, naar een dierenwinkel of asiel rijden en het dier aanschaffen... Ik heb zo een realityserie gezien waarbij het verschillende keren is voorgekomen dat ze plots een dier gingen kopen of gewoon een dier cadeau deden aan iemand :gek:  Als je die dieren dan een seizoen later niet meer in beeld ziet verschijnen, vraag je je toch af wat er met die arme beestjes gebeurt is... :(
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#178 Geplaatst 09 september 2013 - 17:53

Bekijk berichtstareyedkitten, op 08 september 2013 - 21:33, zei:

Kan je er misschien een snoepje in leggen? Dan moet hij dat er al met zijn poot uithalen, gaat het balletje rollen als hij dat met zijn pootje aan raakt om het snoepje te pakken en dan zijn we misschien vertrokken... :catattackball

Ik heb het deze middag geprobeerd. Ik dacht even dat het ging lukken, want hij ging inderdaad met zijn pootje naar het snoepje en tikte daarbij tegen het balletje. Maar hij was duidelijk alleen op het snoepje gefixeerd en toen hij zag dat hij het er niet snel ging uitkrijgen zo, was de interesse snel weg... Eigenlijk is hij een beetje te slim en lui :p

Vandaag ook een leuk pakje van Joske gekregen (waarvoor nogmaals dank :flower: ) en meteen gaan uitproberen. Maar helaas mister Mylo reageert totaal niet op vers kattenkruid en ook niet valeriaan :(. Vind het wel jammer omdat bijna alle kattenspeeltjes hierop gebaseerd zijn en ik graag een speeltje had gekocht waar hij in zijn eentje plezier kon aan beleven (met de bird moeten wij natuurlijk altijd meedoen).

Ik heb het al vaker gedacht, maar nu dat hij op niks van de kruiden reageert wordt mijn vermoeden weer aangewakkerd: zou het kunnen dat Mylo gewoon niet goed ruikt? Soms als ik bijvoorbeeld een brokje op de grond leg, heb ik de indruk dat hij niet goed ruikt waar het ligt. Langs de andere kant snuffelt hij wel aan dingen, dus dat betekent denk ik toch dat hij 'iets' ruikt?
Mylo Banner

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#179 Geplaatst 09 september 2013 - 17:55

Bekijk berichtFarailde7, op 09 september 2013 - 17:53, zei:

Ik heb het deze middag geprobeerd. Ik dacht even dat het ging lukken, want hij ging inderdaad met zijn pootje naar het snoepje en tikte daarbij tegen het balletje. Maar hij was duidelijk alleen op het snoepje gefixeerd en toen hij zag dat hij het er niet snel ging uitkrijgen zo, was de interesse snel weg... Eigenlijk is hij een beetje te slim en lui :p

Vandaag ook een leuk pakje van Joske gekregen (waarvoor nogmaals dank :flower: ) en meteen gaan uitproberen. Maar helaas mister Mylo reageert totaal niet op vers kattenkruid en ook niet valeriaan :(. Vind het wel jammer omdat bijna alle kattenspeeltjes hierop gebaseerd zijn en ik graag een speeltje had gekocht waar hij in zijn eentje plezier kon aan beleven (met de bird moeten wij natuurlijk altijd meedoen).

Ik heb het al vaker gedacht, maar nu dat hij op niks van de kruiden reageert wordt mijn vermoeden weer aangewakkerd: zou het kunnen dat Mylo gewoon niet goed ruikt? Soms als ik bijvoorbeeld een brokje op de grond leg, heb ik de indruk dat hij niet goed ruikt waar het ligt. Langs de andere kant snuffelt hij wel aan dingen, dus dat betekent denk ik toch dat hij 'iets' ruikt?

Sommige katten reageren gewoon niet op kattenkruid hoor.
En dat van dat brokje op de grond... dat is typisch. Ze kunnen op een grote afstand een prooi vinden e.d. maar als je een snoepje recht voor hun neus legt zien ze het niet... :p
Trio.jpg
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#180 Geplaatst 09 september 2013 - 18:28

Bekijk berichtstareyedkitten, op 09 september 2013 - 17:55, zei:

Sommige katten reageren gewoon niet op kattenkruid hoor.
En dat van dat brokje op de grond... dat is typisch. Ze kunnen op een grote afstand een prooi vinden e.d. maar als je een snoepje recht voor hun neus legt zien ze het niet... :p

Ja, ik weet dat slechts 60 procent ofzo van de katten op kattenkruid reageert, maar had nu wel verwacht dat hij 'iets' van reactie zou vertonen op die valeriaan, dat stinkt nl enorm :p
Mylo Banner