Spring naar inhoud

- - - - -

Mylo, mijn asielkat

• Log in om te reageren
851 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#271 Geplaatst 22 september 2013 - 14:20

Bekijk berichtJoske123, op 22 september 2013 - 12:23, zei:

euh ... ik wil nu niet zagen éh

maar we hebben hier ook wel een echt rostje hoor. Ook een stoere kater met de naam Tom, Tommeke als hij lief is, Thómàs als hij weer een de engel uithangt ;)
zie maar

Bijlage DSC_0226.jpeg

;)

:Ooops:  Die was ik nog niet tegengekomen op de foto's die je gepost had. Sorry! Shame one me!! Maar tis ne schone :love3:
Toen ik nog niet wist welke kat ik ging adopteren had ik tegen een vriend van mij (Tom) gezegd dat ik een zwak had voor rosse en zwart-wit katjes. Waarop hij zei "toch gene rosse?!" Had ik gezegd dat als ik ne rosse kater vond, ik hem Tommeke zou noemen :p. Maar mijn zus zag dat niet zitten, dus is het uiteindelijk toch Mylo geworden. Ik zal mijn vriend vertellen dat er toch een ros tommeke bestaat :lol:
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#272 Geplaatst 22 september 2013 - 14:30

Deze middag ging ik een dutje doen en had Mylo in mijn kamer gelaten. Hij lag eerst aan mijn voeten op bed, maar na een tijdje vond hij dat hij blijkbaar een beter plekje moest zoeken. Dus ik voel hem rustig naar boven in mijn bed stappen om zich dan op mijn hoofd neer te leggen :o En dan bedoel ik niet tegen mijn hoofd, maar echt OP mijn hoofd. Ging hij daar op een bolletje liggen ronken... :gek: Maar liefst 3 keer heb ik hem van mijn hoofd moeten halen en terug lager in bed leggen. Uiteindelijk zijn we tot een compromis gekomen en heeft hij half op mijn schouder geslapen met 1 pootje op mijn hoofdkussen :love3:

Ik vind het heel lief dat hij dicht bij mij wil zijn, maar je hebt natuurlijk ook zoiets als té dicht :p Nu begrijp ik waarom ze zeggen dat een relatie soms verstikkend kan lijken :lachen:
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#273 Geplaatst 22 september 2013 - 15:51

Bekijk berichtFarailde7, op 22 september 2013 - 14:20, zei:

:Ooops:  Die was ik nog niet tegengekomen op de foto's die je gepost had. Sorry! Shame one me!! Maar tis ne schone :love3:
Toen ik nog niet wist welke kat ik ging adopteren had ik tegen een vriend van mij (Tom) gezegd dat ik een zwak had voor rosse en zwart-wit katjes. Waarop hij zei "toch gene rosse?!" Had ik gezegd dat als ik ne rosse kater vond, ik hem Tommeke zou noemen :p. Maar mijn zus zag dat niet zitten, dus is het uiteindelijk toch Mylo geworden. Ik zal mijn vriend vertellen dat er toch een ros tommeke bestaat :lol:
:lachen: :lachen: Hij werd idd vernoemd naar een rosse Tom (in 't echt hé)

en nee, hij is inderdaad nog niet zo heel veel in beeld geweest. Maar 't is n'n rustigen die niet veel mispeuterd, dus ja ....

Dat Mylo OP je hoofd gaat liggen :goofy:  
Onze Flora gaat altijd op m'n dochters rug gaan liggen terwijl ze slaapt, maar daar hebben ze geen van de 2 last van blijkbaar.

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#274 Geplaatst 22 september 2013 - 19:01

:lachen:

Jaja, OP mijn hoofd :p. Hij vond het tot nu toe al leuk om hoog op mijn borstkas te komen liggen als ik ergens neerlag met mijn laptop op mijn schoot, maar sinds vandaag is zijn nieuwe favoriete plekje duidelijk mijn hoofd :gek:  Schattig wel hoor :love: , maar niet echt comfortabel/praktisch ;)
Mylo Banner

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#275 Geplaatst 22 september 2013 - 21:00

Als je denkt dat hij te veel drinkt zou ik een bloedstaaltje laten onderzoeken.Dat kan toch geen kwaad en gericht op nieren en suiker is het toch niet zo duur.Dan ben je zeker.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#276 Geplaatst 22 september 2013 - 21:11

Bekijk berichtDORIS, op 22 september 2013 - 21:00, zei:

Als je denkt dat hij te veel drinkt zou ik een bloedstaaltje laten onderzoeken.Dat kan toch geen kwaad en gericht op nieren en suiker is het toch niet zo duur.Dan ben je zeker.

Ik weet niet of je alles gelezen hebt, maar zoals ik hier schreef heb ik het een paar dagen echt nagemeten en hij drinkt gelukkig totaal niet teveel ;). Het was gewoon een illusie van een beginnend en overbezorgd baasje :p
Mylo Banner

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#277 Geplaatst 22 september 2013 - 21:18

Oei,sorry.Heb een stukje vergeten. :gek: Het zal aan de wijn liggen.Kom net van een feestje.

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#278 Geplaatst 22 september 2013 - 21:20

Bekijk berichtDORIS, op 22 september 2013 - 21:18, zei:

Oei,sorry.Heb een stukje vergeten. :gek: Het zal aan de wijn liggen.Kom net van een feestje.

Haha geen probleem :) Klinkt alsof je het leuk hebt gehad ;)
Mylo Banner

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#279 Geplaatst 22 september 2013 - 21:30

Super leuk.Was een verjaardagsfeest.Lekker eten en lekkere wijn en zoals altijd een goede sfeer vol herinneringen.En nu ga ik :z

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#280 Geplaatst 23 september 2013 - 01:30

gekke mylo  wie weet wt ger volgende gaat zijn , :lachen: maar vind het zo lief   en vr jou een heerkuijk  warm bedje

Bewerkt door marleen57, 23 september 2013 - 01:31.

Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.131 berichten

#281 Geplaatst 23 september 2013 - 20:47

Kan me voorstellen dat het allesbehalve praktisch is, maar vind het zoooo lief dat hij op je hoofd komt liggen! Mylo ziet u graag, da's duidelijk!!

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#282 Geplaatst 23 september 2013 - 21:29

hij is inderdaad superlief, k zou hem niet meer kunnen missen :love3:

Vandaag zoals elke dag even buiten met hem geweest aan de lijn, maar het duurt nooit lang voor hij zijn weg terug naar binnen zoekt :p. Om toch wat te kunnen oefenen op het komen op het geluid van het fluitje, had mama hem vanachter in de tuin gezet. Hij was op zijn gemakje weer richting de garage aan het stappen, maar zodra ik op het fluitje blies, zette hij plots een spurt in en moest mama achter hem aanhollen :lachen: Ik denk dat hij het toch door heeft dat hij dan natvoer in de garage krijgt ;)
Mylo Banner

juleken
juleken
  • 7.131 berichten

#283 Geplaatst 24 september 2013 - 20:30

Ze hebben het allemaal vlugger door dan dat wij denken hoor :lachen:
Nadat Juleke en nadien ook Yvette gestorven was mocht Yvonne mee met ons boven op bed gaan slapen. Die kat staat er nu echt op om mee boven te gaan. 's Avonds stapt hij voor ons de trap op, stapje voor stapje, en na iedere twee treden kijkt hij eens achterom om te kijken of we wel volgen :love4:
Ben blij dat het fluitje werkt!

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#284 Geplaatst 25 september 2013 - 14:40

Bekijk berichtjuleken, op 24 september 2013 - 20:30, zei:

Ze hebben het allemaal vlugger door dan dat wij denken hoor :lachen:
Nadat Juleke en nadien ook Yvette gestorven was mocht Yvonne mee met ons boven op bed gaan slapen. Die kat staat er nu echt op om mee boven te gaan. 's Avonds stapt hij voor ons de trap op, stapje voor stapje, en na iedere twee treden kijkt hij eens achterom om te kijken of we wel volgen :love4:
Ben blij dat het fluitje werkt!

Ik ook! Al weet ik natuurlijk niet of het ook gaat werken als hij eenmaal vrij buiten loopt en ergens bij de buren zit ofzo ;)

En de grote vraag nu is: wanneer zou ik hem loslaten zonder tuigje??

En ook nog een klein vraagje: ik zag dat zijn stoelgang vandaag iets platter was. Zou dat door de antibiotica kunnen komen? Voor de rest is er niets verandert aan zijn voeding ofzo
Mylo Banner

juleken
juleken
  • 7.131 berichten

#285 Geplaatst 25 september 2013 - 15:41

Aangezien mensen van antibiotica diarree kunnen krijgen veronderstel ik dat dit bij katten ook wel het geval zou kunnen zijn.
Het kan natuurlijk ook altijd toeval zijn en eenmalig he.

Zonder tuigje buiten laten, daar kan ik eigenlijk ook niet veel over zeggen, maar als je het doet zou ik het doen met slecht weer en als hij nog niks gegeten heeft, zo ben je toch wat zekerder dat hij niet ver zal lopen of lang zal wegblijven denk ik.