Spring naar inhoud

- - - - -

Mylo, mijn asielkat

• Log in om te reageren
851 reacties op dit onderwerp
Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#301 Geplaatst 03 oktober 2013 - 06:33

Super dit kattenleven. :lol2:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#302 Geplaatst 03 oktober 2013 - 21:28

Verdorie! Ik denk dat ik hem teveel aan het bestoefen ben geweest en dat het naar zijn hoofd gestegen is :p. Vandaag is hij het behoorlijk aan het uithangen geweest. En hij kan blijkbaar deuren openen :louche:  Maar achteraf was hij natuurlijk weer zo überschattig dat ik het hem allemaal al weer vergeven heb :). Al moet ik vanaf nu dus wel beter gaan opletten met de deuren :p

Ohja, en mijn zus en mama vermoeden dat hij misschien homo is, omdat hij nogal een hoog stemmetje heeft als hij miauwt en hij af en toe met gekruiste pootjes slaapt :p
IMG_7310.JPG
Mylo Banner

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#303 Geplaatst 03 oktober 2013 - 22:34

Zoooo lief!!!! :loveshower: :loveshower: Jaja, deuren openen... daar is ons Yvonneke ook sterk in... Ze kunnen echt wel "kattenkwaad" uitsteken he, maar dan zie je dat lieve snoeteke weer en is alles weer vergeven en vergeten :love4:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#304 Geplaatst 03 oktober 2013 - 22:37

OMG da's lief hoe die slaapt :love: :love: :love: Superleventje heeft je katje :love4:

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#305 Geplaatst 04 oktober 2013 - 16:25

hahahaha, wat is dat toch een schattige kat ...  Je treft het toch maar !!!

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#306 Geplaatst 04 oktober 2013 - 16:44

Bekijk berichtjuleken, op 03 oktober 2013 - 22:34, zei:

Zoooo lief!!!! :loveshower: :loveshower: Jaja, deuren openen... daar is ons Yvonneke ook sterk in... Ze kunnen echt wel "kattenkwaad" uitsteken he, maar dan zie je dat lieve snoeteke weer en is alles weer vergeven en vergeten :love4:

Tja, het woord kattenkwaad komt natuurlijk van ergens hé ;)

Bekijk berichtkate2, op 03 oktober 2013 - 22:37, zei:

OMG da's lief hoe die slaapt :love: :love: :love: Superleventje heeft je katje :love4:

Hihi, hij slaapt echt in de meest vreemde en schattige posities :love3:  Je hebt zo mensen die katten terwijl ze slapen een beetje in een andere positie leggen zodat ze schattig op de foto staan, maar dat hoef ik helemaal niet te doen, hij gaat altijd vanzelf zo liggen :)

Bekijk berichtJoske123, op 04 oktober 2013 - 16:25, zei:

hahahaha, wat is dat toch een schattige kat ...  Je treft het toch maar !!!

I know!! Heb echt chance dat het zo'n schatje blijkt te zijn, want met een kat uit het asiel weet je natuurlijk nooit hé. Hij is alleen een pak actiever als hij in het asiel leek, maar dat pak ik er graag bij :)
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#307 Geplaatst 04 oktober 2013 - 19:34

:help: :help:  Ik heb mij een beetje laten gaan op dierendag :x . Alé, het was wel een beetje strategisch laten gaan. Ik had nl. met een paar aankopen speciaal gewacht tot vandaag in de hoop om enkele kortingen te kunnen gebruiken en dat is best gelukt:

All Dogfood Shop:
  • kattenbakschepje met fijne gaatjes
  • halsbandje (zijn 3de dus hoop dat het deze keer wel lukt)
  • BONUS: gratis 2 pakken natuurvoeding voor Kyra
Maxi Zoo:
  • krabkarton (stond aan promotie)
  • groot kattenbakschepje met fijne gaatjes (leek mij toch net iets handiger dan hetgeen ik in de All dogfood shop had gekocht :Ooops: )
  • BONUS: gratis 2 blikjes natvoer + 20% korting voor dierendag
Intertoys
  • zeef voor zandbak (voor als ik de kattenbak grondig kuis)
Zooplus:
  • voeding grote zak
  • krabplank om omhoog te hangen
  • nagelschaar voor Kyra (nu ze ouder wordt slijten haar nagels niet genoeg meer)
  • BONUS: 10% kortingsbon op voeding (door kortingscode vorige bestelling) + 250 extra bonuspunten voor dierendag + sponsering Kattenopvang Waasland
De huisdiersuper:
  • grote voorraad kattenbakvulling aan promo
  • BONUS: lagere prijs door voordeelpakket
Dus vindt dat ik het wel goed gedaan heb, maar al bij al toch weer 100 euro wat voor mij veel geld is :trance:. Dus de volgende maanden zal hij moeten braaf zijn en pootjes geven :p

En eigenlijk had ik dus al een speeltje voor dierendag gekocht, wat hij vandaag ook gekregen heeft :)
Mylo Banner

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#308 Geplaatst 05 oktober 2013 - 00:26

Om het nog maar eens met de woorden van mijn man te zeggen: rotbedorven, maar ze verdienen het :cheer:

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#309 Geplaatst 05 oktober 2013 - 13:05

Bekijk berichtjuleken, op 05 oktober 2013 - 00:26, zei:

Om het nog maar eens met de woorden van mijn man te zeggen: rotbedorven, maar ze verdienen het :cheer:

Hihi, idd :) Maar normaal heb ik nu eindelijk wel alles in huis, dus het volgende zal voor zijn Kerstmis zijn ;)

Vandaag heb ik Mylo met een bang hartje voor de eerste keer zonder lijn buiten gelaten.

Ziehier het resultaat:

Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#310 Geplaatst 05 oktober 2013 - 13:52

Ik ging juist al zeggen ... waarom wil je per se dat je katje buiten gaat? Is het dan niet simpelweg makkelijker om hem binnen te houden ???
Het ziet er inderdaad niet naar uit dat hij het buiten nu  zooooooooooooo leuk vindt ????

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#311 Geplaatst 05 oktober 2013 - 14:05

Bekijk berichtJoske123, op 05 oktober 2013 - 13:52, zei:

Ik ging juist al zeggen ... waarom wil je per se dat je katje buiten gaat? Is het dan niet simpelweg makkelijker om hem binnen te houden ???
Het ziet er inderdaad niet naar uit dat hij het buiten nu  zooooooooooooo leuk vindt ????

Oh maar ik wil niet per se dat hij naar buiten gaat hoor. Ik dacht dat dat uit mijn vorige berichten al wel duidelijk was ;). Ik heb véél liever dat hij binnen is. Maar zoals ik al eerder zei, is het onmogelijk om hem altijd binnen te houden met de deuren en garagepoorten die regelmatig open gaan en de hond die binnen en buiten loopt. Dus hij gaat op een gegeven moment toch buiten gaan, maar dan heb ik liever dat de eerste keren het gebeurt onder mijn toezicht.

Ondertussen is vandaag de deur dus al vaker open geweest en is hij al een paar keer uit zichzelf mee naar buiten gelopen. Nu komt hij altijd wel vrij snel terug mee binnen, maar ik denk dat het niet lang zal duren voor hij het leuk gaat vinden buiten..
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#312 Geplaatst 05 oktober 2013 - 14:40

Misschien wel, misschien niet. Dat hij het wel leuk zal vinden bedoel ik.
maar binnenkort is het winter en dan gaan de deuren veel meer toe zijn dan open, veronderstel ik. Maar de keren dat hij, hoe kort ook buiten gaat, zal hij wel al de tuin hebben gezien. Hij zal gerust z'n weg wel terug vinden. Ze gaan nu niet direct kilometers ver ronddwalen, maar stapje per stapje. Ik denk nu echt niet dat je bang hoeft te zijn. Als je nu al ziet hoe voorzichtig hij doet, dan zal hij niet in zeven sloten belanden ;).

Misschien is hij vroeger ook niet echt een buitenkatje geweest? Weet je daar iets van ? Waar hij vandaan komt ?

Jean en joske, daar moet ik niet op rekenen dat die gaan binnenblijven. Ik word er nu soms al hoorndol van van hun "gezaag" om buiten te mogen. Liefst zou ik zo binnen houden tot na de winter, maar 't is niet simpel ;)

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#313 Geplaatst 05 oktober 2013 - 14:46

Ja, in de winter gaan de deuren iets minder open staan, maar de garagepoorten gaan nog altijd veel open en dichtgaan natuurlijk en hij zit vaak in de garage.

Ik weet eigenlijk vrij weinig tot niks van zijn verleden. Ik heb een vermoeden dat hij bij zijn vorige thuis niet of toch heel weinig buiten geweest is vermits hij er tot nu toe nog nooit echt zelf om gevraagd heeft. Maar de kans is dus wel dat hij op een gegeven moment toch is buiten geraakt en dan verdwaald is ofzo. Daarmee dat ik hem toch onze tuin wil laten verkennen zodat hij hopelijk zijn weg terugvindt als hij toch eens buiten geraakt.
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#314 Geplaatst 05 oktober 2013 - 15:17

ik begrijp je wel hoor !!!!
Maar met toch een beetje geluk ... blijft hij toch nog liever binnen ;)

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#315 Geplaatst 05 oktober 2013 - 15:21

Bekijk berichtJoske123, op 05 oktober 2013 - 15:17, zei:

ik begrijp je wel hoor !!!!
Maar met toch een beetje geluk ... blijft hij toch nog liever binnen ;)

Ik hoop dat ook :)
Mylo Banner