Spring naar inhoud

- - - - -

Mylo, mijn asielkat

• Log in om te reageren
851 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#316 Geplaatst 06 oktober 2013 - 13:36

Amai, ik zal toch blij zijn als mijn bestelling van zooplus aankomt met zijn voeding. Ik ben nu voor een paar dagen het voer aan het opgebruiken dat we kochten toen we hem adopteerden (zo'n goedkoop merk van Colruyt), maar heb de indruk dat hij nu de hele tijd honger heeft en dat zijn pelsje ook iets minder mooi is :(.
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#317 Geplaatst 07 oktober 2013 - 14:22

Geen idee waarom, maar Mylo vindt het plezant om mee naar de toilet te gaan :gek:  . In het begin probeerde ik hem elke keer buiten te sluiten, maar hij is zo klein en snel... dus nu laat ik hem gewoon mee binnen. Hij springt dan altijd vanachter bovenop de toilet tot ik klaar ben. Als ik dan doorspoel (wat een beetje lastig is vermits hij meestal op de knop zit :p ), komt hij naar beneden en gaat hij kijken naar het kolkende water. Iedereen zijn interesse zeker? ;)
IMG_7318.JPG
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#318 Geplaatst 07 oktober 2013 - 18:28

:slach: :slach:

:slach:

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#319 Geplaatst 07 oktober 2013 - 22:53

Ik denk dat dat pas échte liefde te noemen is :lachen: :lachen:

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#320 Geplaatst 08 oktober 2013 - 13:58

Mijn papa wordt er zot van dat ik zoveel foto's van Mylo blijf nemen, maar hij is zoooo schattig! :love3: :love3:  Gisterenavond bij mijn ouders in de zetel:
IMG_7369 - kopie.JPG
Mylo Banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#321 Geplaatst 08 oktober 2013 - 14:03

:ha Dat van de toilet doet Lilly ook :d Ze wordt echt kwaad als ze niet mee naar binnen kan :lachen: OOk om met het water te spelen :d

Hij is echt wel superlief :heart:

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#322 Geplaatst 08 oktober 2013 - 14:05

Bekijk berichtkate2, op 08 oktober 2013 - 14:03, zei:

:ha Dat van de toilet doet Lilly ook :d Ze wordt echt kwaad als ze niet mee naar binnen kan :lachen: OOk om met het water te spelen :d

Hij is echt wel superlief :heart:

Ben blij dat Mylo niet de enige is die graag mee naar toilet gaat ;). Het vreemde is dat hij wel graag naar het water kijkt, maar tot nu toe nog geen interesse heeft getoond om er daadwerkelijk contact mee te maken. Wat ik op zich niet erg vind, want toiletwater is nu niet echt proper :misselijk:
Mylo Banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#323 Geplaatst 08 oktober 2013 - 14:25

Haha ja dat doet Lilly wel, die zit daar dan met haar poot in te spelen :misselijk: Ik heb het proberen op te lossen met een drinkfonteintje, maar dat boeide haar minder. En ik vind het supervies, maar aan de andere kant is ze zo schattig als ze blij is :oops:

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#324 Geplaatst 09 oktober 2013 - 15:01

Verdorie! Papa is zo stom geweest om een stukje vlees in een open potje op de rand van het aanrecht te laten staan. Mylo had dat natuurlijk geroken en is op het aanrecht gesprongen en heeft het vlees gegeten nog voor mijn zus het door had en hem eraf kon halen. Maw hij heeft nu dus beloning gekregen voor zijn slecht gedrag :s. Gevolg is dat hij nu de hele tijd op het aanrecht in de keuken springt, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Ik zeg elke keer fel NEE en haal hem eraf, maarja, vermoed dat het nu wel weer superlang gaat duren voor hij dat afgeleerd gaat hebben...Als jullie nog tips hebben, altijd welkom! :)
Mylo Banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#325 Geplaatst 09 oktober 2013 - 15:03

Denk nog beter dan nee (want dat is ook een vorm van beloning want hij krijgt aandacht) is zorgen dat er voor hem niets leuks op het aanrecht te doen valt (dus een leeg aanrecht) en met een hengel spelen zodat hij eraf komt zonder helemaal door te hebben dat jij het bent die iets laat spelen.

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#326 Geplaatst 09 oktober 2013 - 15:10

Ik probeer het aanrecht inderdaad zo leeg mogelijk te houden, maar wij leven hier natuurlijk ook hé ;), dus als de vaatwasser vol zit en er is nog vaat, dan staat dat op het aanrecht. Of als mama aan het koken is, ...  En ik vrees dat mogelijk voedsel het wint van de hengel, dus dat het heel lang zou duren eer hij eraf komt. Ik probeer wel met hem in de keuken te spelen als hij braaf op de grond is.

Ik weet dat hem eraf halen ook een vorm van aandacht is, maar een kat op het aanrecht vind ik toch heel onhygiënisch. Ik probeer de contacttijd zo kort mogelijk te houden en hem voor de rest geen aandacht te geven.
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#327 Geplaatst 10 oktober 2013 - 21:47

Yess! Ik heb een systeem gevonden dat voorlopig lijkt te werken. Ik heb op de 2 plaatsten waar hij meestal op het aanrecht springt, van die plastieken onderleggers gelegd en laten uitsteken over het aanrecht (een beetje zoals je een tuin katproofmaakt, maar dan zonder de schuine hoek). Als hij er dus zou proberen op te springen zou hij snel terug beneden zijn. Hij heeft er verschillende keren naar zitten kijken, maar voorlopig heeft hij nog geen poging gewaagd, terwijl hij gisteren wel 20 keer op het aanrecht gesprongen is.  :d
Mylo Banner

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#328 Geplaatst 11 oktober 2013 - 16:01

Tof dat je een manier gevonden hebt! Ik moet er ook niet van weten hoor, vind het ook niet hygiënisch. Ze lopen toch overal rond en met die pootjes in kattenbak enzo, gezond kan het niet zijn he.

Gaat hij nu al alleen buiten? (sorry, misschien heb je het hier al gepost, maar wegens druk druk druk kan ik hier niet alles volledig meevolgen)

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#329 Geplaatst 11 oktober 2013 - 16:59

Ja, idd niet echt hygïënisch. Vandaag is hij wel terug 2 keer op het aanrecht gesprongen op het stuk waar ik geen onderleggers had gelegd :louche:

Ja, ik heb hem al een paar keer alleen buiten gelaten, maar hij komt altijd direct terug mee binnen (staat eerder in het topic een filmpje van). Dus nu heb ik gewoon zoiets van: zolang hij nu niet zelf naar buiten wil, hoeft het voor mij ook niet :). Hij heeft kansen genoeg gehad om onze tuin te verkennen ;)
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#330 Geplaatst 11 oktober 2013 - 18:06

Ik moest deze week aan je denken Farailde. Jeanke was plots buiten geglipt, hij had nog geen "leibandtraining" gehad. :(
't was de bedoeling om dat nu na de castratie te gaan doen ...
Hij is zo wat een anderhalf uur buiten geweest en kwam toen vlotjes terug binnen. Gelukkig maar. Maar sindsdien moeten we opletten of mijnheertje wil het nog eens over doen. Maar de werken in de tuin zijn bijna gedaan en dan mag hij het nog eens langs achter proberen EN overdag (niet meer 's avonds).
Joske zou ook wel graag naar buiten gaan, maar die is niet zo glad als z'n 'broer' ;)