Spring naar inhoud

- - - - -

Mylo, mijn asielkat

• Log in om te reageren
851 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#406 Geplaatst 28 november 2013 - 22:47

Bekijk berichtJoske123, op 28 november 2013 - 22:13, zei:

Ik weet nu niet echt of het niet "te" ernstig is. zoiets moet goed worden opgevolgd anders wordt het wel een groot probleem hé, alé het kan er toch een worden. ;)

Ja tuurlijk moet het opgevolgd worden :) Ik bedoel maar dat er veel ergere dingen kunnen zijn hé. Jouw Marcelleke is er momenteel bijvoorbeeld veel erger aan toe hé. Bij Mylo is het eerder alsof je de ene snotvalling na de andere hebt. Heel vervelend, maar niet gevaarlijk uiteindelijk hé. Ik hoop echt dat Marcelleke er snel bovenopkomt!
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#407 Geplaatst 29 november 2013 - 07:21

Bekijk berichtFarailde7, op 28 november 2013 - 22:47, zei:

Ja tuurlijk moet het opgevolgd worden :) Ik bedoel maar dat er veel ergere dingen kunnen zijn hé. Jouw Marcelleke is er momenteel bijvoorbeeld veel erger aan toe hé. Bij Mylo is het eerder alsof je de ene snotvalling na de andere hebt. Heel vervelend, maar niet gevaarlijk uiteindelijk hé. Ik hoop echt dat Marcelleke er snel bovenopkomt!

Ik hoop het ook! Ik heb hem ferm gemist vannacht.

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#408 Geplaatst 29 november 2013 - 10:24

Bekijk berichtJoske123, op 29 november 2013 - 07:21, zei:

Ik hoop het ook! Ik heb hem ferm gemist vannacht.

Dat zal wel! De duimpjes staan hier omhoog hoor! :thumb:

Ohja, de dierenarts maakte gisteren ook nog een opmerking over Mylo zijn vachtje, dat het zo heerlijk zacht is. Ikke fier! :)
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#409 Geplaatst 29 november 2013 - 22:34

Bekijk berichtFarailde7, op 29 november 2013 - 10:24, zei:

Dat zal wel! De duimpjes staan hier omhoog hoor! :thumb:

Ohja, de dierenarts maakte gisteren ook nog een opmerking over Mylo zijn vachtje, dat het zo heerlijk zacht is. Ikke fier! :)

Goede wasverzachter gebruikt ;)

juleken
juleken
  • 7.131 berichten

#410 Geplaatst 30 november 2013 - 02:22

Ocharme Myloke, chance dat hij bij jou is en dat je zo goed voor hem zorgt. Ons Yvonneke heeft nog geen problemen gehad met zijn oortjes, maar wel altijd tranende oogjes. Zijn broertje Yvette had dat ook, en onze vorige da zei dat dit iets erfelijks was en dat ze hier geen last van hebben (?)
Hij zei dat dit verstopte traankanaaltjes zijn.
De laatste maanden, eigenlijk sinds Yvette overleden is, heeft Yvonne hier nog veel meer last van. Iedere dag kuis ik zijn oogjes meerdere keren uit, en dat is zo een roodbruin vocht dat eruit komt. Ik heb bij mijn da L-lysine gekocht (gaat naar schijnt makkelijker binnen dan F-lysine)
Ik doe dit door zijn natvoer en hij eet alles netjes op. In het begin waren zijn oogjes beter, maar de laatste weken merk ik er weer niks meer van.
Geef Mylo maar een dikke knuffel van mij als je dit leest. Iedere keer als ik hier foto's van hem zie heb ik goesting om hem eens goed vast te pakken en een dikke zoen te geven. Ik heb jouw topic hier van in het begin gevolgd, en de eerste keer dat ik een foto van hem zag was ik meteen verliefd!

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#411 Geplaatst 30 november 2013 - 15:29

Bekijk berichtJoske123, op 29 november 2013 - 22:34, zei:

Goede wasverzachter gebruikt ;)

:lachen:

Bekijk berichtjuleken, op 30 november 2013 - 02:22, zei:

Ocharme Myloke, chance dat hij bij jou is en dat je zo goed voor hem zorgt. Ons Yvonneke heeft nog geen problemen gehad met zijn oortjes, maar wel altijd tranende oogjes. Zijn broertje Yvette had dat ook, en onze vorige da zei dat dit iets erfelijks was en dat ze hier geen last van hebben (?)
Hij zei dat dit verstopte traankanaaltjes zijn.
De laatste maanden, eigenlijk sinds Yvette overleden is, heeft Yvonne hier nog veel meer last van. Iedere dag kuis ik zijn oogjes meerdere keren uit, en dat is zo een roodbruin vocht dat eruit komt. Ik heb bij mijn da L-lysine gekocht (gaat naar schijnt makkelijker binnen dan F-lysine)
Ik doe dit door zijn natvoer en hij eet alles netjes op. In het begin waren zijn oogjes beter, maar de laatste weken merk ik er weer niks meer van.
Geef Mylo maar een dikke knuffel van mij als je dit leest. Iedere keer als ik hier foto's van hem zie heb ik goesting om hem eens goed vast te pakken en een dikke zoen te geven. Ik heb jouw topic hier van in het begin gevolgd, en de eerste keer dat ik een foto van hem zag was ik meteen verliefd!

Oh, ik wist niet dat er een verschil was tussen F en L- lysine. Nuja, de F-lysine gaat ook binnen als ik het onder natvoer meng. Gelukkig! Want dat stinkt nogal zeg :p.
Ik zal hem sevens eens een dikke pakkerd geven se. Zal hij blij mee zijn ;).
Hihi, bij mij was het ook liefde op het eerste zicht toen ik hem zag. Tis ne charmeur hé :)
Mylo Banner

juleken
juleken
  • 7.131 berichten

#412 Geplaatst 30 november 2013 - 16:27

't Is idd ne hele mooie, knuffelige charmeur, en hij is met zijn pluizige kontje in de boter gevallen!

Die F-lysine is van vis afkomstig geloof ik, vandaar de stank. L-lysine is smaak- en geurloos. Maar als hij het lust is het goed he.

Bewerkt door juleken, 30 november 2013 - 16:27.

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#413 Geplaatst 03 december 2013 - 18:34

Verdorie hé! Mylo springt de laatste tijd steeds meer en meer op het aanrecht in de keuken (wat hij dus niet mag). Probleem is dat hij daar al een paar keer iets heeft gevonden om te eten, dus om dat nu terug af te leren...
En nu is dus gebeurt waarvoor ik vreesde: hij heeft zijn pootje verbrand aan de kookplaten :(. Ik zag net dat vanuit de living dat hij weer op het aanrecht zat, toen ik hem er opeens zag afschieten en naar de zetel crossen. Daar ging hij meteen aan zijn pootje likken, dus toen wist ik wel hoever het was... Ik heb hem even in koud water gezet, maar dat vond hij natuurlijk helemaal niet leuk :p. Ik zag niet direct iets aan zijn pootje en hij stapt er gelukkig ook wel op, maar als hij ligt begint hij er wel aan te likken... Ik hoop dat hij zijn lesje nu geleerd heeft (maar vrees er een beetje voor :p)
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#414 Geplaatst 03 december 2013 - 19:29

:slach: Die Mylo! Tis toch wel een patatje!
Ik meng die lysine met een beetje natvoer uit zo van die zakjes. Blijkbaar had ik dat daarjuist vergeten weg te steken. Mama heet hem betrapt toen hij op het stapje stond te trappelen met zijn pootjes en zo telkens een beetje natvoer eruit duwde en opat :louche:  :p. Nuja, stom is hij niet hé ;)
Mylo Banner

Syntara
Syntara
  • 2.393 berichten
  • 2 katten

#415 Geplaatst 03 december 2013 - 19:59

haha zo slim :lachen:

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#416 Geplaatst 04 december 2013 - 16:37

Die rakker ;) Nu ja, hoe zouden we zelf zijn?

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#417 Geplaatst 04 december 2013 - 17:25

Bekijk berichtJoske123, op 04 december 2013 - 16:37, zei:

Die rakker ;) Nu ja, hoe zouden we zelf zijn?

Hihi, daar heb je gelijk in. En eigenlijk was het nog wel slim gevonden van hem om daarop te staan trappellen ;)

Zijn pootje is gelukkig terug helemaal in orde, maar hij heeft zijn lesje dus niet geleerd :louche:  Daarstraks sprong hij weer op de kookplaten, die deze keer gelukkig uitstonden. Ik vrees dat hij op een keer zich serieus gaat verbranden...
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#418 Geplaatst 04 december 2013 - 17:34

oeps ik had dat niet gelezen van dat pootje. Den duts. Hier zijn ze ook al een paar die erop hebben gelopen als ze nog warm hebben. Maar meestal heeft dat geen gevolgen. Die kussentjes zijn blijkbaar van taai materiaal gemaakt ;)   Sindsdien zet ik altijd lege kookpotten op de platen tot die voldoende zijn afgekoeld.

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#419 Geplaatst 08 december 2013 - 16:04

Mylo zijn pelsje wordt hier de laatste week met de dag nog zachter! Hij is een echt zacht teddybeertje nu :). Vraag me af of dat zijn winterpelske (hij komt niet buiten, maar slaapt wel in de garage waar het s nachts fris is) zou zijn of dat het misschien door die f-Lysine komt? Iemand enig idee?
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#420 Geplaatst 09 december 2013 - 21:36

Baby Mylo aan het slapen in mama haar armen ;)
IMG_7729.JPG
Mylo Banner