Spring naar inhoud

- - - - -

Mylo, mijn asielkat

• Log in om te reageren
851 reacties op dit onderwerp
marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#451 Geplaatst 31 december 2013 - 01:25

ziet er een ech te deugniet uit , hopelijk nie teveel brokken :lachen: :loveshower: gemaakt beste wensen vr 2014
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#452 Geplaatst 31 december 2013 - 13:19

Ja, hij liet wel duidelijk weten dat hij er genoeg van had :lachen:

Voorlopig heeft hij nog niet echt iets kapot gemaakt, maar ik zal dat maar niet te hard roepen zeker? :p

Voor jullie ook de beste wensen voor 2014!!

Hier nog een filmpje met 1 van zijn kerstcadeautjes: de cat activity fun circle

Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#453 Geplaatst 03 januari 2014 - 16:08

Om één of andere reden is Mylo opeens beginnen ruiven. Hij is er nogal vroeg bij want volgens mij moet de koudste periode nog komen :lachen:

Sinds gisteren ben ik ook begonnen met clickertraining. Ik heb voor Mylo zijn kerstmis een clicker met targetstick gekocht. Niet dat ik per se wil dat mijn kat kunstjes kan (daar hebben we onze hond al voor :p), maar het leek mij leuk om hem zo op een positieve manier bezig te houden vermits hij (voorlopig) een binnenkat is. En als ik er dan in slaag om hem een paar leuke trucjes aan te leren is dat natuurlijk mooi meegenomen :).
Voorlopig houden we het op 'met de neus tegen het bolletje van de targetstick tikken'. Hij begint het al een beetje door te hebben, maar ik merk nu al dat ik héél véél geduld ga moeten hebben :lachen:. Nuja, er is geen haast achter hé. Zolang hij zich maar amuseert :)
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#454 Geplaatst 03 januari 2014 - 16:52

Hier ruift Flora ook al of ik zou beter zeggen nog. Die ruift eigenlijk het ganse jaar door ;)

Donna, de hond, ruift momenteel ook zo hard en dat is dan nog eens halflang haar !!! Grrrr, als ik stofzuig dan heb ik gelijk een ganse bak haar !!

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#455 Geplaatst 03 januari 2014 - 17:15

Misschien kan je beter de hond rechtstreeks stofzuigen? :lachen:

Het is net Mylo zijn eerste grote onweer terwijl ik erbij ben. Ik heb hem net even voor het raam gezet om te zien hoe hij zou reageren en... het intresseert hem totaal niet :lachen:. Dit bevestigt weer mijn vermoeden dat Mylo niet buiten gezeten heeft bij zijn vorige eigenaars, want eender welke kat die buitenkomt associeert dat geluid toch met koud, nat, ellendig, ... Mylo kijk echt alsof hij totaal niet snapt wat ik er speciaal aan vindt :p
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#456 Geplaatst 03 januari 2014 - 17:36

Maar hier is ook geen enkele kat bang van het onweer hoor. Ze zitten dan graag aan het raam te kijken naar de druppels die naar beneden rollen.
Maar de honden, die zouden onder mij komen kruipen moesten ze kunnen ! Zo bang!

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#457 Geplaatst 03 januari 2014 - 17:38

Heb jij vloerverwarming? Want dat verergerd wel het ruiven.

Hier waren ze toch wat onder de indruk toen het begon te onweren... Ze stonden zo verbaasd te kijken aan het raam.
Trio.jpg
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#458 Geplaatst 03 januari 2014 - 17:41

Nope geen vloerverwarming. En het is echt opeens sinds een dag of 2, daarvoor verloor hij amper haren.

Ja tuurlijk is niet elke kat tegen onweer, maar dit is gewoon één van de zovele dingen die mij doen vermoeden dat Mylo nooit echt een buitenkat is geweest ;)
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#459 Geplaatst 03 januari 2014 - 18:12

Heeft hij nog geen enkele interesse om buiten te gaan? Je hebt wel geluk dan ... dan kan hem ook niets overkomen. Misschien zal hij in de zomer, als je zelf eens buiten bent ook eens tot op het terras komen. Flora komt hier ook zelden buiten maar als het warm is dan komt ze eens tot op het terras, op voorwaarde dat wij er dan ook zitten hé.

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#460 Geplaatst 03 januari 2014 - 18:16

Hij komt wel kijken als we door de deur naar buiten gaan, maar dat heeft niets met buiten te maken. Hij is gewoon verslaafd aan door deuren gaan :lachen:. Momenteel geeft hij zelf nog niet aan dat hij naar buiten wil en ik hoop stiekem dat dat zo blijft.
Inderdaad, in de zomer krijgt hij misschien wel zin en dan is het misschien ook wel leuk dat hij buiten rondloopt als wij op het terras zitten. Ik zit in de zomer veel buiten en dan zou ik hem natuurlijk veel moeten missen... Misschien dat ik hem dan wel aan een lange lijn bij mij hou ofzo... Maar dat zijn zorgen voor later ;)
Mylo Banner

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#461 Geplaatst 03 januari 2014 - 18:18

Bekijk berichtFarailde7, op 03 januari 2014 - 18:16, zei:

Hij komt wel kijken als we door de deur naar buiten gaan, maar dat heeft niets met buiten te maken. Hij is gewoon verslaafd aan door deuren gaan :lachen:. Momenteel geeft hij zelf nog niet aan dat hij naar buiten wil en ik hoop stiekem dat dat zo blijft.
Inderdaad, in de zomer krijgt hij misschien wel zin en dan is het misschien ook wel leuk dat hij buiten rondloopt als wij op het terras zitten. Ik zit in de zomer veel buiten en dan zou ik hem natuurlijk veel moeten missen... Misschien dat ik hem dan wel aan een lange lijn bij mij hou ofzo... Maar dat zijn zorgen voor later ;)

Des te beter zou ik zeggen... als hij niet wil is er ook geen kans dat hij wegloopt of vermist raakt. Hij heeft het veel te goed bij jullie binnen!
Trio.jpg
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#462 Geplaatst 03 januari 2014 - 18:18

Verslaving aan door deuren gaan ... nog nooit van gehoord, lijkt me ook maar lastig voor een kat.

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#463 Geplaatst 03 januari 2014 - 18:45

Bekijk berichtJoske123, op 03 januari 2014 - 18:18, zei:

Verslaving aan door deuren gaan ... nog nooit van gehoord, lijkt me ook maar lastig voor een kat.

Haha, nee? Dan zal Mylo een specialeke zijn. Papa noemt hem een deurenfetisjist :lachen:. Hij gaat voor een deur zitten staren, alsof hij gelooft hij die telepatisch kan openen. Als we de deur dan open doen, loopt hij erdoor en komt dan terug :lachen:
Hij is volgens mij gewoon ubernieuwsgierig en wil altijd weten wat er achter de deuren gebeurt. Als het niet interessant genoeg is, komt hij terug

Bewerkt door Farailde7, 03 januari 2014 - 18:45.

Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#464 Geplaatst 03 januari 2014 - 18:48

:slach: :slach: :slach: :slach:  Die Mylo toch !!! Wel leuk !

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#465 Geplaatst 04 januari 2014 - 02:14

Toch een fijn beestje he die Mylo :loveshower: :loveshower: Hier zijn ze ook niet onder de indruk van een onweer, gelukkig. Maar ik was toch blij dat ik thuis bij hen was. Yvonne (en vroeger Yvette) is allergisch aan gesloten deuren. Als een deur dicht is zit hij er ook naar te kijken met zo een snoetje van "alé, doe dat nu eens open jong". Vandaag kerstboom afgebroken, Yvonne is dit al gewoon, maar Racheleke heeft nadien toch wel een grote inspectie gedaan, begreep precies niet goed waar die grote boom nu weer naartoe is.