Spring naar inhoud

- - - - -

Mylo, mijn asielkat

• Log in om te reageren
851 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#586 Geplaatst 18 februari 2014 - 10:09

Bekijk berichtmarleen57, op 18 februari 2014 - 01:03, zei:

ik wil ok zon auto vr mn r

voor mijn raggies , sorry , zouden ze veel plezier aan beleven ,

Haha :) De auto zelf is te koop bij de Action en dan moet je hem gewoon pimpen naar smaak met veren :p
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#587 Geplaatst 19 februari 2014 - 15:45

Ik heb zojuist voor het eerst Mylo zijn rug zien krommen en zijn staart zien dik maken.
Mijn zus had een hond bij van een oudere vriendin van haar en ze was aan het vertellen dat ze opgenomen is in het testament van die vriendin om voor de hond te zorgen als die vriendin zou sterven (ze heeft al eens een hersenbloeding gehad). Dus het leek ons een leuk idee om de hond al eens voor te stellen aan Mylo. Mijn zus zei nog dat Mylo misschien het verschil niet ging merken omdat die hond ook een grote zwarte hond is, net als ons Kyra. Maar dat was buiten Mylo gerekend ;)

Ik had hem eerst op mijn armen genomen en in de buurt van de hond gebracht. Tot daar ging het nog goed. Maar de hond werd enthousiast en ik merkte dat Mylo zijn nageltjes in mijn armen begon te zetten. Dus ik heb hem toen een eindje van de hond weg op de grond gezet en toen de hond naar hem toe kwam maakte hij opeens een bolle rug en dikke staart. We hebben de 2 dan maar direct terug gescheiden ;). Note to self: als die hond ooit bij ons komt wonen, gaan we toch maar terug een trage introductie doen zoals we bij Kyra gedaan hebben :)
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#588 Geplaatst 19 februari 2014 - 18:45

Hahaha, alsof een kat het verschil niet zal zien?

Zelfs de kleine papflessertjes bliezen en kromden hun rugje als ze voor het eerst onze honden zagen. Een grappig zicht! Maar ze worden het wel héél snel gewoon!

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#589 Geplaatst 19 februari 2014 - 18:48

Ja, ik wist nu wel dat hij het verschil ging ruiken ;) Maar we dachten dat hij misschien gewoon hetzelfde ging reageren als hij op Kyra reageerde. Bij Kyra heeft hij nooit zijn rug gebold of zijn staart dik gemaakt. Maar deze hond was wel iets enthousiaster, dus ik denk dat Mylo wat onder de indruk was :p
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#590 Geplaatst 19 februari 2014 - 18:48

Ja, hoe "zotter" de hond hoe wantrouwiger de poes natuurlijk ;)

Bewerkt door Joske123, 19 februari 2014 - 18:49.

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#591 Geplaatst 19 februari 2014 - 19:10

Bekijk berichtJoske123, op 19 februari 2014 - 18:48, zei:

Ja, hoe "zotter" de hond hoe wantrouwiger de poes natuurlijk ;)

Inderdaad, zo blijkt :lachen:

Vandaag heb ik echinaforce druppels gekocht voor Mylo. Eens testen of dit zijn eeuwig snotneusje kan doen verdwijnen ;)
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#592 Geplaatst 19 februari 2014 - 19:14

Bekijk berichtFarailde7, op 19 februari 2014 - 19:10, zei:

Inderdaad, zo blijkt :lachen:

Vandaag heb ik echinaforce druppels gekocht voor Mylo. Eens testen of dit zijn eeuwig snotneusje kan doen verdwijnen ;)

Ik zal hout vastnemen ;) maar ik heb nu nog nooit een katje gehad met een snotneusje, wel al eentje met (soms) heel vuile oogjes en eentje die soms een keer niest, maar geen snotneuzen alé, toch niet in de letterlijke zin :lachen:

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#593 Geplaatst 19 februari 2014 - 19:23

Bekijk berichtJoske123, op 19 februari 2014 - 19:14, zei:

Ik zal hout vastnemen ;) maar ik heb nu nog nooit een katje gehad met een snotneusje, wel al eentje met (soms) heel vuile oogjes en eentje die soms een keer niest, maar geen snotneuzen alé, toch niet in de letterlijke zin :lachen:

Bij Mylo is het zowel letterlijk als figuurlijk :lachen: Ik hoop van de letterlijke versie af te geraken ;)
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#594 Geplaatst 19 februari 2014 - 21:13

Bekijk berichtFarailde7, op 19 februari 2014 - 19:23, zei:

Bij Mylo is het zowel letterlijk als figuurlijk :lachen: Ik hoop van de letterlijke versie af te geraken ;)

Dat moet inderdaad wel vervelend zijn ... wat zegt je da er over? zal het ooit over kunnen gaan?

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#595 Geplaatst 19 februari 2014 - 21:28

Bekijk berichtJoske123, op 19 februari 2014 - 21:13, zei:

Dat moet inderdaad wel vervelend zijn ... wat zegt je da er over? zal het ooit over kunnen gaan?

De dierenarts heeft al verschillende antibioticakuren gegeven, waarvan ook een heel zware volgens haar en gecombineerd met lysine (omdat ik het voorstelde). Jammer genoeg heeft daar nog niks van geholpen.
Hij is morgen een half jaartje bij ons en zo lang snottert hij al (alé, niet alle dagen, maar toch vaak), dus ik denk dat we wel kunnen zeggen dat het bij hem chronisch is.
Ik heb hier op het forum al een topic gestart over middeltjes tegen chronische niesziekte, maar een echte oplossing lijkt er niet te bestaan. Hopelijk kunnen die echinadruppeltjes zijn weerstand toch een beetje versterken, want hij is soms wel zielig met zijn gesnotter.
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#596 Geplaatst 19 februari 2014 - 21:34

Bekijk berichtFarailde7, op 19 februari 2014 - 21:28, zei:

De dierenarts heeft al verschillende antibioticakuren gegeven, waarvan ook een heel zware volgens haar en gecombineerd met lysine (omdat ik het voorstelde). Jammer genoeg heeft daar nog niks van geholpen.
Hij is morgen een half jaartje bij ons en zo lang snottert hij al (alé, niet alle dagen, maar toch vaak), dus ik denk dat we wel kunnen zeggen dat het bij hem chronisch is.
Ik heb hier op het forum al een topic gestart over middeltjes tegen chronische niesziekte, maar een echte oplossing lijkt er niet te bestaan. Hopelijk kunnen die echinadruppeltjes zijn weerstand toch een beetje versterken, want hij is soms wel zielig met zijn gesnotter.

Ik help hopen dat het werkt !

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.619 berichten
  • 2 katten

#597 Geplaatst 20 februari 2014 - 08:30

Ons Nioke is er volledig vanaf (Thank God!!!)  Ik duim mee om Mylo's snotjes te doen verdwijnen :goofy:
Geplaatste afbeelding    WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS   

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#598 Geplaatst 20 februari 2014 - 10:14

Bekijk berichtInavanthielen, op 20 februari 2014 - 08:30, zei:

Ons Nioke is er volledig vanaf (Thank God!!!)  Ik duim mee om Mylo's snotjes te doen verdwijnen :goofy:

Ben blij voor Nio! :) En bedankt voor de duimpjes
Mylo Banner

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#599 Geplaatst 24 februari 2014 - 19:56

Ik duim mee hoor! Yvonne was vanochtend ook weer aan het niezen, hopelijk herbegint het niet opnieuw.
Dikke knuffel voor Mylo!

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#600 Geplaatst 27 februari 2014 - 15:52

Ik heb weer eens een vraagje :). Mylo heeft regelmatig (minstens 1 keer per week, soms vaker) dat, wanneer hij aan het slapen is, hij plots gigantisch verschiet. Hij springt dan heel wild spartelend recht (soms valt hij daarbij van bed/uit de zetel) en lijkt even 'niet op de wereld'. Als je hem probeert aan te raken (zo van 'tis niks jongen), dan verschiet hij opnieuw hevig alsof hij niet beseft dat wij het zijn. Daarnet verschoot hij zelfs een tweede keer zonder dat iemand hem aanraakte (omdat we ondertussen al geleerd hebben dat dat niet echt helpt op dat moment). Hij lijkt dan altijd een minuut ofzo alsof hij niet beseft waar hij is en wat er rond hem gebeurt.
Hebben jullie katjes dat ook soms??
Mylo Banner