Spring naar inhoud

- - - - -

Mylo, mijn asielkat

• Log in om te reageren
851 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#676 Geplaatst 04 april 2014 - 10:33

Hij is zo lief... ik kan het niet laten om hem te verwennen :love3: .
Trouwens, ik vind dat IK vooral veel geluk heb met HEM. Als je een katje uit het asiel haalt, weet je ten slotte nooit zeker wat voor geschiedenis ze hebben en hoe ze gaan reageren als ze bij je thuis zijn. Ik wilde heel graag een sociale, knuffelkat die omkon met onze hond, maar zoiets kan je moeilijk inschatten in het asiel.

Bij Mylo was het voor mij direct liefde op het eerste gezicht: hij was zo mooi (achteraf gezien zag zijn vachtje er toen niet uit, maar liefde maakt blind hé :p) en kwam direct kopjes geven. Nu, een dik half jaar later, ziet hij er nog 10 keer mooier uit en blijkt hij echt een sociale knuffelkat te zijn. De hond is nog altijd niet 100% op haar gemak bij hem, maar echte problemen hebben we niet gehad. Hij is ook wel een deugeniet, maar dat maakt hem eens zo schattig. :love3:  Dus ik vind dat ik het meer getroffen heb met hem als hij met mij ;)
Mylo Banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#677 Geplaatst 04 april 2014 - 10:37

't Is duidelijk wederzijdse liefde bij jullie :d Die volwassen asielkatten zijn toch vaak heel aanhankelijke en fantastische beestjes! Jammer dat ze soms zo lang moeten wachten op een nieuwe thuis, maar als het dan een thuis is zoals bij jou, is dat het wachten wel waard :)

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#678 Geplaatst 04 april 2014 - 14:29

Bekijk berichtkate2, op 04 april 2014 - 10:37, zei:

't Is duidelijk wederzijdse liefde bij jullie :d Die volwassen asielkatten zijn toch vaak heel aanhankelijke en fantastische beestjes! Jammer dat ze soms zo lang moeten wachten op een nieuwe thuis, maar als het dan een thuis is zoals bij jou, is dat het wachten wel waard :)

Inderdaad, ik ben echt blij dat ik voor een volwassen kat ben gegaan!
Het enige waar wij pech mee hebben, is Mylo zijn slechte gezondheid, maar daar kan het beestje natuurlijk niks aan doen hé ;)
Mylo Banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#679 Geplaatst 04 april 2014 - 14:31

Bekijk berichtFarailde7, op 04 april 2014 - 14:29, zei:

Inderdaad, ik ben echt blij dat ik voor een volwassen kat ben gegaan!
Het enige waar wij pech mee hebben, is Mylo zijn slechte gezondheid, maar daar kan het beestje natuurlijk niks aan doen hé ;)

Nee en dat heb ik ook voorgehad met Joe. Het eerste jaar heeft die mij echt veel geld gekost aan dierenartskosten, maar het tweede jaar was dat al een heel pak minder. Dus hopelijk loopt het ook zo bij jullie :)

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#680 Geplaatst 04 april 2014 - 16:17

Bekijk berichtkate2, op 04 april 2014 - 14:31, zei:

Nee en dat heb ik ook voorgehad met Joe. Het eerste jaar heeft die mij echt veel geld gekost aan dierenartskosten, maar het tweede jaar was dat al een heel pak minder. Dus hopelijk loopt het ook zo bij jullie :)

Goh ja, ik ga er niet meer mee naar de dierenarts gaan denk ik, ik heb ondertussen al vanalles geprobeerd en ik vrees dat er gewoon geen oplossing is voor zijn chronische niesziekte. Ik zal dus gewoon de rest van zijn leven zijn snottepieten moeten afvegen ;)
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#681 Geplaatst 04 april 2014 - 16:31

Bekijk berichtFarailde7, op 04 april 2014 - 16:17, zei:

Goh ja, ik ga er niet meer mee naar de dierenarts gaan denk ik, ik heb ondertussen al vanalles geprobeerd en ik vrees dat er gewoon geen oplossing is voor zijn chronische niesziekte. Ik zal dus gewoon de rest van zijn leven zijn snottepieten moeten afvegen ;)
Ik heb laatst van bij de da een flesje Interferon Alfa mee gebracht. Dat zou helpen tegen niesziekte. Maar volgens haar vinden sommigen dat het helpt en anderen van niet. Het is wel duur. 20 euro voor een heel klein flesje. Je moet een week elke dag 2 druppels geven en dan een week niet, dan weer een week wel ... enz ...tot het flesje leeg is. Geen idee voor hoeveel weken er in dat flesje zitten en of het effectief echt wel werkt. Maar ik vond het de moeite van het proberen waard. (ps: geen interferon zoals gegeven wordt met aids hoor,  dat is interferon omega) ;)

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#682 Geplaatst 04 april 2014 - 19:20

Bekijk berichtJoske123, op 04 april 2014 - 16:31, zei:

Ik heb laatst van bij de da een flesje Interferon Alfa mee gebracht. Dat zou helpen tegen niesziekte. Maar volgens haar vinden sommigen dat het helpt en anderen van niet. Het is wel duur. 20 euro voor een heel klein flesje. Je moet een week elke dag 2 druppels geven en dan een week niet, dan weer een week wel ... enz ...tot het flesje leeg is. Geen idee voor hoeveel weken er in dat flesje zitten en of het effectief echt wel werkt. Maar ik vond het de moeite van het proberen waard. (ps: geen interferon zoals gegeven wordt met aids hoor,  dat is interferon omega) ;)

Hmm dat is dan misschien toch nog een poging waard... ;) Laat je weten of het helpt bij jouw katje?
Ik ben momenteel nog bezig met een flesje echinea, maar heb niet de indruk dat dat echt helpt

Juist 4 pakketten met eten en kattenbakvoer ontvangen van zooplus voor Mylo en kon het natuurlijk niet laten om er 2 speeltjes bij te bestellen :p. Terug een hengel met een balletje en veertjes aan (zo had hij er al eentje, maar dat was al half kapot) en ook zo'n bal met veertjes aan die zelf rond beweegt. Is echt geinig! Dat ding rolt serieus in het rond en Mylo heeft er al goed achter gezeten. Eindelijk iets waar hij alleen mee kan spelen! :p
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#683 Geplaatst 04 april 2014 - 19:43

Ik geef het momenteel aan Stan, één van de aidskatjes. Hij vertrekt maandag, maar ik zal de mensen vragen om me op de hoogte te houden ;)

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#684 Geplaatst 04 april 2014 - 19:49

Bekijk berichtJoske123, op 04 april 2014 - 19:43, zei:

Ik geef het momenteel aan Stan, één van de aidskatjes. Hij vertrekt maandag, maar ik zal de mensen vragen om me op de hoogte te houden ;)

Dat zou fijn zijn, bedankt! :)
Ik wil nl. nog wel iets proberen als het echt kans heeft om hem te helpen, maar ik heb het afgelopen jaar al heel veel eurotjes aan nutteloze behandelingen gespendeerd...
Mylo Banner

juleken
juleken
  • 7.240 berichten

#685 Geplaatst 07 april 2014 - 20:52

Ik moest vandaag aan Mylo en Nio denken. Bij de da zat en ros katje dat geopereerd was, en zo lief dat dat beestje was! Heel sociaal, en babbelen tegen ons, niet te doen. Was ook een heel mooi roske, met hele mooie oogjes, dezelfde kleur als haar vachtje.

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#686 Geplaatst 07 april 2014 - 23:31

Bekijk berichtFarailde7, op 04 april 2014 - 19:49, zei:

Dat zou fijn zijn, bedankt! :)
Ik wil nl. nog wel iets proberen als het echt kans heeft om hem te helpen, maar ik heb het afgelopen jaar al heel veel eurotjes aan nutteloze behandelingen gespendeerd...

't is dat hé, het kost al allemaal heel veel geld, en er is geen garantie dat het ook werkt !

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#687 Geplaatst 08 april 2014 - 16:35

Bekijk berichtjuleken, op 07 april 2014 - 20:52, zei:

Ik moest vandaag aan Mylo en Nio denken. Bij de da zat en ros katje dat geopereerd was, en zo lief dat dat beestje was! Heel sociaal, en babbelen tegen ons, niet te doen. Was ook een heel mooi roske, met hele mooie oogjes, dezelfde kleur als haar vachtje.

Oei, waarom moest je naar de dierenarts?
Die roskes zijn schatjes hé :love3:  De mijne heeft er een nieuwe hobby bij: vliegengordijn-klimmen :louche:  Papa heeft het vliegengordijn terug omhoog gehangen aan de deur tussen de keuken en de garage. Dat bestaat uit een 5-tal stroken vliegenraam en meneer vind het plezant om daar als een aapje langs omhoog te klimmen :wall: :lachen:
Mylo Banner

juleken
juleken
  • 7.240 berichten

#688 Geplaatst 08 april 2014 - 18:37

Weer gezondheidsproblemen met Yvonne :(  Staat bij medisch.

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#689 Geplaatst 08 april 2014 - 18:39

Bekijk berichtjuleken, op 08 april 2014 - 18:37, zei:

Weer gezondheidsproblemen met Yvonne :(  Staat bij medisch.

Oei, das niet leuk :(
Mylo Banner

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.619 berichten
  • 2 katten

#690 Geplaatst 08 april 2014 - 18:44

Bekijk berichtjuleken, op 07 april 2014 - 20:52, zei:

Oooooh, hoe lief!  Neemt niet weg dat jij vandaag ook door mijn gedachte bent gegaan...Yvonne he?

Enne...roskes zijn echt te gek!  Nioke is ook zo een kletskous en knuffelen...niet te doen.

Geplaatste afbeelding    WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS