Spring naar inhoud

- - - - -

Mylo, mijn asielkat

• Log in om te reageren
851 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#76 Geplaatst 29 augustus 2013 - 14:14

Vermits meneer Mylo in 1 week tijd een halve kilo is aangekomen, heb ik besloten om zijn voer toch wat beter af te meten en hem vanaf nu altijd te laten werken voor zijn eten :x  Hij krijgt nu dus alleen nog eten via zijn cat activity fun board, zijn speelbal of als beloning na een hengelspelletje (of als we iets ambetant hebben moeten doen zoals zalf in zijn oren). En dat schijnt hij best oké te vinden :). Hij wordt er al behendiger in:
Bijgevoegd bestand  MVI_2892.MOV   391,76MB   42 downloads

Mylo als king of my bed :king:
Bijgevoegd bestand  MVI_2878.MOV   61,74MB   44 downloads

En Mylo die nieuwsgierig is naar dat grote zwarte beest dat ook in ons huis rondloopt ;)
IMG_2877.JPG
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#77 Geplaatst 29 augustus 2013 - 16:36

Mijn kleine tijger is er al in geslaagd om de bird hengel kapot te krijgen :p Heb het gelukkig terug kunnen maken, maar toch meteen maar 3 extra bird hengels besteld en ook nog een andere die er steviger uitzag. Hopelijk vindt hij die ook leuk. En nu ik toch bezig was meteen ook zo'n catit senses roller circuit besteld om hem nog wat meer bezig te houden. Iets zegt mij dat mijn bankrekening vindt dat Mylo een slechte invloed op mij heeft :x
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#78 Geplaatst 30 augustus 2013 - 10:08

Ik weet niet wat er plots verandert is, maar sinds gisterenavond is Mylo verandert in een echte jager/tijger :eDance:  Hij crosst door de ruimte, glijd uit langs alle kanten, maakt geweldige sprongen en blijft gaan zonder zich te gaan verstoppen of van 1 plaats zijn fort te maken. Alleen op het einde als hij moe begint te worden begint hij terug meer naar zijn oude tactieken te grijpen.
Ik heb hem dus eindelijk aan het hijgen gekregen :jump:

Nu heb ik wel een ander probleempje: als hij het vast heeft, heeft hij het ook echt goed vast en bijt hij er veel in -> gevolg: da bird is dead :s En mijn nieuwe hengels komen pas volgende week aan :(
Geplaatste afbeelding

Wat zeggen ze in het Engels nu weer? Ahja, 'be carefull what you wish for' ;)
Mylo Banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#79 Geplaatst 30 augustus 2013 - 10:14

Super :dancer: :dancer: Hij bloeit helemaal open bij jullie :heart:
En op die filmpjes ziet zijn vacht er precies al beter uit.

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#80 Geplaatst 30 augustus 2013 - 10:45

Bekijk berichtkate2, op 30 augustus 2013 - 10:14, zei:

Super :dancer: :dancer: Hij bloeit helemaal open bij jullie :heart:
En op die filmpjes ziet zijn vacht er precies al beter uit.

Echt? Ik vind dat moeilijk te zien of zijn vacht al beter is omdat ik hem natuurlijk hele dagen zie en dan valt dat minder op...

Daarnet weer iets voor gehad met hem (jaja, het wordt een echte avonturier). Ik was op zolder gegaan (met zo'n uitklaptrap) en opeens stond meneer mee op zolder en zat hij tussen de spanten (of hoe dat ook noemt). Dus ik terug naar beneden brokjes gaan halen en hem uit de spanten gelokt met eten. Maar hij durfde natuurlijk zelf niet meer die trap af (lijkt me ook moeilijk voor hem), dus ik dacht, ik draag hem even naar beneden. Krijgt hij opeens hoogtevrees ofzo en wordt hij panisch :help: . Maar ik dacht, ik moet hem echt naar beneden krijgen, dus toch maar even op de tanden gebeten... Resultaat: Mylo is inderdaad terug beneden, maar mijn nek en rug staan vol krassen :s. Tja, je moet wat overhebben voor je kat zeker? ;). Al merkte mama daarna natuurlijk op dat ik misschien beter hem gewoon met zijn draagkooi naar beneden had gebracht :wall: :wall:
Mylo Banner

kika
kika
  • 3.830 berichten
  • 2 katten

#81 Geplaatst 30 augustus 2013 - 11:23

Wat een knapperd :love:
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#82 Geplaatst 30 augustus 2013 - 16:03

Bekijk berichtkika, op 30 augustus 2013 - 11:23, zei:

Wat een knapperd :love:

Thanks!

Net terug van de dierenarts en zijn oortje is helemaal genezen!! :eDance: :thumb:
Mylo Banner

Syntara
Syntara
  • 2.397 berichten
  • 2 katten

#83 Geplaatst 30 augustus 2013 - 18:24

Supergoed! :d
En zo te lezen doet hij het echt heel goed bij jullie! :)

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#84 Geplaatst 31 augustus 2013 - 02:38

:lachen: je mama hefft gelijk , goed ontsmetten die krabben , fijn te horen dt zijn oortjes genezen zijn , ;) ;)
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#85 Geplaatst 31 augustus 2013 - 16:39

Gisteren was ik dus superblij dat de dierenarts zei dat hij genezen was en we met de behandeling mochten stoppen. Vandaag zie ik hem terug aan zijn oor krabben en met zijn kopje schudden en hij heeft ook terug traanoogjes en een loopneus :louche: :(. Maar vandaag is het natuurlijk weekend en kan ik de dierenarts niet bereiken. Bovendien is ze volgende week net een week weg :s. Ik heb toch maar terug wat zalf in zijn oortje gedaan, maar meer durf ik zelf niet doen (en de antibiotica was ook op)... Zucht! Iemand tips van wat ik kan doen voor zijn loopneusje en ogen?

Voor de rest schijnt hij zich gelukkig wel goed te voelen :). Vandaag heeft hij weer enorm achter zijn birdhengel gecrosst (waar amper nog pluimen aanhangen), we hebben hem nog met verschillende andere speeltjes proberen te verleiden, maar niks kan op tegen pluimen. Ik denk er nu over om al zijn speelgoed met pluimen te bekleden :x . Alleen nog even een lieve poelier zoeken die mij pluimen wil doneren...
Mylo Banner

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#86 Geplaatst 01 september 2013 - 17:01

Ik wou dat ik kon zeggen wat je best doet maar heb hier ook niet echt ervaring mee. Anders morgen eens bellen naar een andere dierenarts? Is niet fijn he als je je eigen dierenarts niet kan contacteren. Maar als hij nog speelt enzo zal hij zich blijkbaar nog zo slecht niet voelen.

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#87 Geplaatst 01 september 2013 - 17:34

In de
Dierenkliniek Kerberos te Leuven is er altijd iemand van wacht.De behandeling stoppen als het niet genezen is lijkt mij geen

goed idee.Bij Merckx in Tienen is ook altijd iemand van wacht.Momenteel is het enkel op afspraak bij Kerberos.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#88 Geplaatst 01 september 2013 - 19:05

Bij mijn dierenarts zijn ze gelukkig met 3 en er zijn er volgende week denk ik 2 weg, dus ik kan nog wel naar de andere dierenarts bellen en daar heb ik ook wel vertrouwen in (die heeft mij heel goed geholpen toen mijn hond haar leven op het einde liep), maar het zou natuurlijk gemakkelijker geweest zijn als het de dierenarts was die Mylo nu al 2 keer gezien heeft. Gelukkig hebben ze tegenwoordig computers en volgens mij heeft ze daar wel ingegeven welke behandeling hij al gekregen heeft :). Ik ga morgen zeker toch eens bellen...

Vandaag vrienden op bezoek gehad die naar Mylo kwamen kijken. Eén van die vrienden was serieus met Mylo aan het sollen en dat lieve ventje liet dat allemaal zomaar toe. Tis echt zo'n braveke! Bij een andere kat zou die vriend volgens mij al lang een mep met het pootje hebben gekregen, maar Mylo liet het gewoon allemaal toe :love3:

En de mammie en pappie zijn vandaag gaan wandelen en hebben zowaar 4 pluimen gevonden voor Mylo zijn birdhengel wat te fixen :)
Mylo Banner

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#89 Geplaatst 01 september 2013 - 19:19

Het lijkt me echt een lieverdje, die Mylo!! :love4:

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#90 Geplaatst 01 september 2013 - 20:23

We hebben ontdekt dat, als Mylo een beetje moe begint te worden en een fort uitzoekt, we hem er nog kunnen uitlokken door gebruik te maken (of eigenlijk een misbruik :x ) van zijn enorme nieuwsgierigheid. Als je de bird dan ergens achter laat verdwijnen, komt hij er opeens achteraan.
Dus we hadden een kartonnen doos in het midden van de ruimte gezet en waren daar al de hele tijd rond aan het spelen, toen Mylo opeens besloot dat zo'n kartonnen doos ook eigenlijk wel een goed fort is :p. Resultaat: cat in a box

IMG_3988.JPG IMG_3993.JPG IMG_3996.JPG IMG_3998.JPG IMG_4003.JPG IMG_4005.JPG IMG_4025.JPG
Mylo Banner