Spring naar inhoud

- - - - -

Mylo, mijn asielkat

• Log in om te reageren
851 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#766 Geplaatst 28 juli 2014 - 14:15

Bekijk berichtjuleken, op 23 juli 2014 - 01:25, zei:

Oh die laatste twee :loveshower: , dat koppeke en die blik, zoooo schattig!!

Hahaha, ja, dat is een typische Mylo-blik ;)
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#767 Geplaatst 28 juli 2014 - 16:07

Mylo heeft zojuist overgegeven. Gelukkig niet op dezelfde vuurspuwende manier over heel de zetel zoals die keer toen hij pas bij ons was, maar mooi op een klein hoopje op de vloer.
Voor de rest lijkt hij zich gelukkig prima te voelen, dus ik ga het gewoon even in het oog houden.
Hij heeft zelfs geprobeerd om mij te 'helpen' bij het opruimen. Hij probeerde het de hele tijd onder te graven :p. Gelukkig dat ik er meteen papieren zakdoekjes over gelegd had, of ik had hem ook nog kunnen gaan wassen :lachen:
Mylo Banner

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#768 Geplaatst 31 juli 2014 - 01:35

Kan af en toe eens gebeuren he. Ik zie het hier liever ook niet hoor, je bent dan vlug overbezorgd he, maar ja, af en toe vonden wij hier vroeger toch ook wel eens een plasje. En vandaag de eerste keer van Rachelleke een haarbal gevonden. Grappig dat ze het dan mee willen opruimen, ik ken dat!

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#769 Geplaatst 31 juli 2014 - 08:14

Ja, daarna ging hij gewoon verder met zijn dag alsof er nooit iets gebeurt was, dus er zal gewoon even iets in de weg gestoken hebben in zijn maagje ofzo. Blij dat ik niet naar de dierenarts hoef :)
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#770 Geplaatst 31 juli 2014 - 10:15

Gisteren in de Tom & Co weer verschillende leuke krabpalen gezien! Heb me serieus moeten inhouden om er geen extra aan te kopen :p
Mylo Banner

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#771 Geplaatst 03 augustus 2014 - 01:19

Bekijk berichtFarailde7, op 31 juli 2014 - 10:15, zei:

Gisteren in de Tom & Co weer verschillende leuke krabpalen gezien! Heb me serieus moeten inhouden om er geen extra aan te kopen :p

Ik ken dat. We zijn deze week paar daagjes naar Nederland geweest. Waar ik vroeger in winkeltjes rondkeek voor mezelf, ga ik nu altijd op zoek naar het kattenspeelgoed e.d. :p

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#772 Geplaatst 03 augustus 2014 - 17:22

Mylo had vandaag weer een zotte bui zonder dat hij echt wilde spelen. Hij wilde gewoon... ondeugend zijn en zot doen :lachen:
Zelfs de badkuip vond hij opeens wel grappig om in te spelen ;) Ik heb jammer genoeg alleen het laatste stukje kunnen filmen.

Bewerkt door Farailde7, 03 augustus 2014 - 17:23.

Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#773 Geplaatst 04 augustus 2014 - 09:58

Bekijk berichtjuleken, op 03 augustus 2014 - 01:19, zei:

Ik ken dat. We zijn deze week paar daagjes naar Nederland geweest. Waar ik vroeger in winkeltjes rondkeek voor mezelf, ga ik nu altijd op zoek naar het kattenspeelgoed e.d. :p

Verdorie hé, nu stuurt zooplus weer een mail om reclame te maken voor hun promoties op krabpalen... Misschien maar goed dat papa geen extra palen meer wil en dat ik geen plaats heb in mijn kamer, want dat zou anders niet goed voor mijn portemonee zijn :p
Mylo Banner

Xiedubbel
Xiedubbel
  • 604 berichten

#774 Geplaatst 04 augustus 2014 - 19:05

Bekijk berichtFarailde7, op 03 augustus 2014 - 17:22, zei:

Mylo had vandaag weer een zotte bui zonder dat hij echt wilde spelen. Hij wilde gewoon... ondeugend zijn en zot doen :lachen:
Zelfs de badkuip vond hij opeens wel grappig om in te spelen ;) Ik heb jammer genoeg alleen het laatste stukje kunnen filmen.

Leuk filmpje van Mylo :)

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#775 Geplaatst 04 augustus 2014 - 20:05

Bekijk berichtXiedubbel, op 04 augustus 2014 - 19:05, zei:

Leuk filmpje van Mylo :)

Bedankt, en nog eens bedankt om me te helpen hé ;). Iets ervoor was hij nog grappiger, maar tegen dat ik mijn fototoestel had bovengehaald was hij al wat gekalmeerd ;)
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#776 Geplaatst 05 augustus 2014 - 17:16

Mylo en ik hebben vandaag weer wat meegemaakt :p.
Ik was een paar spulletjes van zolder gaan halen en omdat Mylo het heel leuk vindt op de zolder was hij meegegaan. Toen ik klaar was en de zolder wilde afsluiten, wilde meneer echter niet naar beneden komen (ondanks dat het daar nu snikheet is). Dus ik leg al mijn spullen (inclusief gsm) netjes op tafel en pak wat snoepjes om hem te lokken.
Ik weet niet precies hoe ik het gedaan heb, maar ik stond helemaal bovenaan van zo'n vouwtrap en ik leunde naar Mylo waardoor de trap onderaan van de grond kwam en het onderste stuk onderin klapte. Ik heb me snel op de zolder geduwd, maar ik kreeg de trap niet meer tegoei. Dus daar zat ik, vast op zolder :p Niemand was thuis en mijn gsm... die lag netjes beneden op tafel ;)
En zoals dat gaat in zo'n situaties, wilde Mylo dan natuurlijk wel opeens naar beneden (wat hij wel zou kunnen doen, zelfs met de omgeklapte trap), maar dat mocht niet, want de eerst volgende die ging thuiskomen was mama en die ging langs de garage komen. Dus als Mylo naar beneden ging, zou er kans zijn dat ze hem zou aanrijden of dat hij naar buiten zou lopen.
Gelukkig had ik wel nog de snoepjes, dus heb ik hem daarmee bovengehouden tot hij ergens rustig ging liggen slapen.
Het was echt om te stikken op zolder, dus heb het raam op een kiertje gezet. Maar daar staat geen vliegenraam in, dus durfde het ook niet ver opendoen voor het geval Mylo nieuwsgierig zou worden. En dan heb ik daar 2 uur op de grond liggen wachten (tussen het raam en de trapopening om op tijd te kunnen rechtspringen als Mylo naar één van beide zou gaan), tot we eindelijk bevrijd werden door mijn mama :d.
Mylo Banner

Xiedubbel
Xiedubbel
  • 604 berichten

#777 Geplaatst 05 augustus 2014 - 19:44

Hahaha wat een verhaal! En dat is nu net helaas niet vastgelegd op camera :d

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#778 Geplaatst 05 augustus 2014 - 19:46

Bekijk berichtXiedubbel, op 05 augustus 2014 - 19:44, zei:

Hahaha wat een verhaal! En dat is nu net helaas niet vastgelegd op camera :d

Hahaha, ja ik zag me daar al zitten, 2 uur tegen de camera babbelen zeker :p. Nuja, dat was natuurlijk wel een bezigheid geweest ;)
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#779 Geplaatst 07 augustus 2014 - 08:10

:slach: :slach: Mylo heeft weer iets uitgestoken ;)

Zojuist kreeg ik een mailtje van mama om te vragen of ik wist waar haar oogpotlood was, want ze vond het niet meer en ze herinnerde zich dat ik had verteld dat Mylo in de badkamer aan het spelen was geweest. Ze vroeg of ik dus kon nakijken of Mylo tegenwoordig met een lijntje onder zijn ogen rondliep :p.
Ik stuurde terug dat Mylo geen lijntje onder zijn ogen had, maar dat er ook geen reserve oogontschminker meer was, dus dat hij het misschien had afgeveegd ;).

Mylo vind balpennen en potloden heel plezant om heen en weer te meppen met zijn pootjes, dus ik ben direct op de vloer van de badkamer gaan zoeken naar dat potlood. Nergens te vinden.... Na een tijdje nadenken, bedacht ik dat Mylo er, toen hij in de badkamer was, ook in geslaagd was om de dop uit de wasbak te halen. Dat is niet zo'n klein dopje, maar zoiets met een lange steel dat je kan dichttrekken door aan een hendeltje aan de kraan te trekken, dus dat is er nog niet zo gemakkelijk uit te halen. De wasbak zag toen ook vuil van de viezigheid die eraan hing vanuit de afvoerbuis.
Dus ik had toen alles netjes opgekuist en de dop er terug ingestoken.
Het leek mij erg onwaarschijnlijk, maar ik dacht 'ik zal daar dan ook maar eens kijken' en jawel, mooi rechtop in de afvoerbuis zat mama haar oogpotlood :lachen:
Dieje charel is er dus in geslaagd om de dop uit de wasbak te halen (wat op zich al niet gemakkelijk moet geweest zijn), en dan het oogpotlood er zo in te mikken zodat ik het niet meteen zag zitten.
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#780 Geplaatst 08 augustus 2014 - 15:20

Mylo heeft zojuist voor het eerst iets echt kapot gemaakt :(. Hij heeft in het verleden al wel eens een nageltje ergens ingezet, maar tot nu toe hebben we grote schade altijd kunnen vermijden. Tot vandaag dus... En eigenlijk is het mijn eigen schuld. Hij was al sinds na het middageten zot en een energiebommetje, dus ik had toen eigenlijk meteen met hem moeten spelen om die energie in een positieve manier te kanaliseren. Maar ik voelde me niet zo goed, dus was wat op bed gaan liggen in de hoop dat Mylo na een tijdje ook wel zou gaan slapen.
Opeens hoorde ik een luid geklingel en nu is hij blijkbaar op een hoge kast in de living gesprongen (waar hij normaal niet op mag en ook niet op komt) en daar een paar glazen kaarsenhouders van mijn mama omvergegooid :onzeker: . Eén van de kaarsenhouders is door de living gekatapulteerd waardoor er nu echt door heel de living glas ligt. Arme Kyra wist niet wat haar overkwam. Gelukkig lag ze net buiten het slagveld en ik ben haar dan ook snel gaan weghalen (nadat ik Mylo van de kast had gehaald) om te voorkomen dat ze door het glas zou lopen.

Op zich is dit natuurlijk geen ramp, maar voel me wel stom omdat het 1) mijn eigen schuld is en 2) niet iets van mij is dat hij heeft stukgemaakt. Dat is het vervelende aan nog bij je ouders wonen natuurlijk, als hij iets kapot doet, is de kans groot dat het iets van hun is ipv iets van mij omdat het grootste deel van de spullen die hier staan van hun zijn.
Ik denk niet dat ze echt boos gaan zijn, maar nu gaan ze er weer de hele tijd over bezig zijn dat ik Mylo constant in het oog moet houden. Ik was net aan het proberen om hun te laten inzien dat Mylo best wat vrijer zou mogen rondlopen en dat het heus niet nodig is dat ik hem elke seconde in mijn gezichtsveld heb. Ik zei nog maar een paar dagen geleden 'Mylo is nu bijna een jaar bij ons en hij heeft nog niet echt iets kapot gedaan, jullie moeten hem wat meer vertrouwen'. Ik denk dat Mylo en ik dat vertrouwen net de deur uitgesmeten hebben en ik dus terug moet naar hem constant in het oog houden :( :louche:
Mylo Banner