Spring naar inhoud

- - - - -

Mylo, mijn asielkat

• Log in om te reageren
851 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#841 Geplaatst 21 november 2014 - 17:36

Ik zal hier nog eens een updateje geven se ;)

Vermits Mylo zijn snotneus echt wel erg was en hij er maar last van bleef hebben, heb ik bij de dierenarts bij zijn jaarlijks onderzoek aangedrongen om verder een oplossing te zoeken. Vermits we vorig jaar al verschillende antibiotica's en antivirale middelen hadden gegeven zonder enig succes, wilde ik deze keer een onderzoek zodat we de exacte boosdoener konden vinden.
Na een 'snot onderzoek' (arme Mylo, de dierenarts moest daarvoor verschillende keren met zo'n stokje in zijn neus friemelen) bleek dat hij toch nog last had van bacteriën. Deze keer wist de dierenarts door de test gelukkig welke bacteriën en we besloten dus voor een gerichte, zware antibioticakuur van enkele weken te gaan om de boosdoeners deze keer tegoei uit te schakelen.

Na een tijdje begon zijn snot eindelijk minder te worden :dancer: :dancer: . Bij het tussentijds bezoekje bij de dierenarts zei de dierenarts: 'Ah, nu zie ik ten minste dat hij neusgaten heeft' :lachen:
Zijn oortjes bleef hij meer last van hebben. Na een tijd bleek daar geen infectie meer te zitten, maar zou het probleem zijn dat er vuil heel diep in zijn oor zit. Nu zijn we dus nog bezig met zijn oren elke 2 dagen te spoelen, wat hij heel plezant vind (kuch kuch :x ). T arm ventje ziet er daarna altijd een beetje uit als een verzopen katje.

Voorlopig blijft zijn neusje in orde, maar ik durf nog niet te snel te juichen, dus ik ben heel hard aan het bidden :pray: ;)

En dan natuurlijk nog een paar foto'tjes:
Mylo haalt zijn schattigste blikken boven:
IMG_0292.JPG IMG_0300.JPG

Mylo leest de reclameblaadjes:
IMG_0322.JPG

Mylo want YOU:
IMG_0329.JPG

Mylo in de knoop
IMG_0331.JPG

Mylo uitgeput
IMG_0334.JPG

Mylo danst Thriller van Michael Jackson ;)
IMG_0343.JPG

En euh... iedereen nog altijd welkom op zijn blog hé: www.mijnkattebelletjes.blogspot.com ;)

Bewerkt door Farailde7, 21 november 2014 - 17:37.

Mylo Banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#842 Geplaatst 21 november 2014 - 18:00

Maar allez, zo schattig :heart: :heart: :heart: Hij heeft zo'n lief kopje en zooooo'n mooie vacht :heart: Echt een kater vind ik :love3:
Ik wist niet dat je een blog had!

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#843 Geplaatst 21 november 2014 - 18:30

Bekijk berichtkate2, op 21 november 2014 - 18:00, zei:

Maar allez, zo schattig :heart: :heart: :heart: Hij heeft zo'n lief kopje en zooooo'n mooie vacht :heart: Echt een kater vind ik :love3:
Ik wist niet dat je een blog had!

Ja, hij heeft nu zijn wintervachtje :love3: :love3: :love3:  Ik ben daar zo verliefd op ;). Zijn buikje is nu echt uberzacht.
Jaja, sinds een tijdje heb ik een blog over Mylo, katten in het algemeen, reviews van kattenproducten, bespaartips, leuke artikels in de media, ... :)
De blog wordt regelmatig geupdate dus als je wil kan je via facebook, twitter, pinterest of mail op de hoogte blijven (rechtsboven op de blog kan je klikken op de icoontjes)

Bewerkt door Farailde7, 21 november 2014 - 18:30.

Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#844 Geplaatst 23 november 2014 - 21:43

Verdorie, Mylo had vandaag terug precies wat snottebelletjes. Niet zo erg als het was, maar het begint precies toch terug te komen :(. Ik zal weer te vroeg gejuicht hebben...
Vandaag ook een plekje overgeefsel gevonden, weet niet of dat ermee te maken heeft...
Mylo Banner

juleken
juleken
  • 7.670 berichten

#845 Geplaatst 23 november 2014 - 21:52

Zal zijn tijd nodig hebben he.
Wat een mooie foto's weer! Echt om verliefd op te worden :heart: :heart:

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#846 Geplaatst 23 november 2014 - 22:57

Bekijk berichtjuleken, op 23 november 2014 - 21:52, zei:

Zal zijn tijd nodig hebben he.
Wat een mooie foto's weer! Echt om verliefd op te worden :heart: :heart:

Juist niet vrees ik, dankzij de zware en lange antibioticakuur was hij sinds enkele weken snotvrij. Maar sinds een week ofzo gestopt met de antibiotica en nu begint het snotteren dus terug te komen :(. Morgen eens naar de dierenarts bellen en vragen wat zij ervan denkt... Kan dat beestje moeilijk constant vol antibiotica proppen hé...

Thanks! Tis een schatje :love3:  En een deugenietje ;) Vrijdag was hij er blijkbaar in geslaagd om de deur open te doen (weten niet of de deur tegen stond of dat hij weer begint met tegen de klinken te springen) en mijn zus haar kamer een beetje te 'reorganiseren' :engel:  :p
Mylo Banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#847 Geplaatst 23 december 2014 - 11:14

Hoe is het met Mylo? Is hij weer beter?

Ailure
Ailure
  • 5.409 berichten
  • 1 katten

#848 Geplaatst 25 december 2014 - 22:14

Ik was op 9Gag aan het browsen net, en kijk eens wie ik daar tegen kom? Hij wordt beroemd hoor ;)
Alé, ik neem toch aan dat iemand anders dat geupload heeft, of ben jij dat? :d

http://9gag.com/gag/a0PW2zv

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#849 Geplaatst 26 december 2014 - 21:42

Bekijk berichtkate2, op 23 december 2014 - 11:14, zei:

Hoe is het met Mylo? Is hij weer beter?

Hij snottert terug een beetje, maar niet meer zo erg als voor zijn lange antibioticakuur. Ik heb dus besloten om het wat aan te kijken. Dierenarts zei dat het toch niet uitmaakte omdat de kuur nu toch al onderbroken is. En hij ik kan hem moeilijk het hele jaar door antibiotica geven, dat lijkt mij ook niet gezond ;). Zolang het snotteren occasioneel is en hij er niet teveel last van heeft, laat ik het dus even zo.

Bekijk berichtAilure, op 25 december 2014 - 22:14, zei:

Ik was op 9Gag aan het browsen net, en kijk eens wie ik daar tegen kom? Hij wordt beroemd hoor ;)
Alé, ik neem toch aan dat iemand anders dat geupload heeft, of ben jij dat? :d

http://9gag.com/gag/a0PW2zv

:goofy: Bedankt om het hier te posten want ik wist niet dat hij daarop stond. Wel grappig :p Ik had dat filmpje (alé, de langere versie, ze hebben het ingekort) op mijn blog(via youtube) en op ellentube (= you tube van de Ellen Degeneares show) geplaatst. Iemand zal het daar opgepikt hebben :)

Bewerkt door Farailde7, 26 december 2014 - 21:44.

Mylo Banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#850 Geplaatst 05 januari 2015 - 13:38

Bekijk berichtFarailde7, op 26 december 2014 - 21:42, zei:

Hij snottert terug een beetje, maar niet meer zo erg als voor zijn lange antibioticakuur. Ik heb dus besloten om het wat aan te kijken. Dierenarts zei dat het toch niet uitmaakte omdat de kuur nu toch al onderbroken is. En hij ik kan hem moeilijk het hele jaar door antibiotica geven, dat lijkt mij ook niet gezond ;). Zolang het snotteren occasioneel is en hij er niet teveel last van heeft, laat ik het dus even zo.

:goofy: Bedankt om het hier te posten want ik wist niet dat hij daarop stond. Wel grappig :p Ik had dat filmpje (alé, de langere versie, ze hebben het ingekort) op mijn blog(via youtube) en op ellentube (= you tube van de Ellen Degeneares show) geplaatst. Iemand zal het daar opgepikt hebben :)

Filmpje zal ik vanavond ook eens bekijken :lol2:

Hopelijk is ab nu verleden tijd en lukt het zonder! :)

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#851 Geplaatst 14 januari 2015 - 11:13

Enne enne?  Hoe is het met Mylo ondertussen?  Snottebelvrij?
Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
                                  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#852 Geplaatst 14 juli 2015 - 13:21

Al lang niets meer gehoord....hoe is het ginds????
Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
                                  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL