Spring naar inhoud

- - - - -

Ramen in huis en katten

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Sach
Sach
  • 122 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 21 augustus 2013 - 20:53

Wij wonen op een appartement op de derde verdieping en zullen binnenkort 2 kittens in huis halen die niet buiten mogen komen. Ondertussen zijn we al begonnen met voorbereiden. Nu vraag ik mij af hoe jullie het juist aanpakken met openstaande ramen en katten? Wij hebben ook de mogelijkheid om onze ramen op kiepstand te zetten, nu weet ik al wel dat dit absoluut niet mag als er katten in dezelfde ruimte zijn. Op Zooplus heb ik hier echter 2 mogelijke oplossingen voor gezien: http://www.zooplus.n...scherming/21717 en http://www.zooplus.n...cherming/328282. Heeft er iemand ervaring met deze bescherming? Is er dan niet het gevaar dat de kat boven de beveiliging door het raam zou willen kruipen? (Sommige ramen bij ons hebben een lengte van +- 2 m)
En ramen die volledig open kunnen, durven jullie deze openzetten als jullie katten in dezelfde ruimte zijn als jullie en jullie de katten in het oog kunnen houden? Hebben jullie hier andere oplossingen voor?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 21 augustus 2013 - 23:53

Bij ons zitten overal muggenziften in de ramen en de ramen staan heel de dag op kip gezet. Maar doordat ze de muggenziften zien zitten gaan ze niet door het raam kruipen, idem als het raam heel open staat dan zitten ze voor de muggenzift. Soms als er een motje op de muggenzift gaat zitten springen ze ernaar, maar dan raad ik u petscreen te zetten in de muggenzift dat krijgen ze niet kapot.

Die grillen moet je vast schroeven wat niet altijd mogelijk is zoals bv mensen die huren, ik wil ook geen gaten in de ramen ervoor maken, en die grillen passen niet op alle ramen.
Je kan ze plakken ook maar dat lost altijd.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 22 augustus 2013 - 21:17

Wij hebben ook overal vliegenramen, die vastgeschroefd zijn. Als we thuis zijn, staan de ramen nu ook helemaal open hoor. De poezen zitten er graag voor. Ook op kip staan ze hier regelmatig en nog nooit problemen gehad. (hout vasthouden....)

En ja, hier en daar hebben de katten wel eens een gaatje achtergelaten. Dit kan je inderdaad oplossen door petscreen te gebruiken.

Hou er rekening mee dat een kat zeer vlug kan zijn, dus open ramen (zonder iets ervoor) en katten... ik zou het niet durven op een app. Een kat is sneller dan ons hoor (hier toch).

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 22 augustus 2013 - 21:37

In de opvangkamer waar de kittens zitten, staat het raam volledig open met een vliegenraam erin of volledig dicht.
Op kipstand durf ik het niet zetten, die kleine waaghalzen kennen dikwijls geen gevaar en zijn nogal avontuurlijk aangelegd.

In mijn andere ruimtes staan de ramen op kipstand (ook met vliegenramen erin), mijn grote poezels gaan er niet tussen kruipen ;)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Sach
Sach
  • 122 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 25 augustus 2013 - 00:31

Vliegenramen lijken precies wel de beste oplossing. Ik zal mijn vriend moeten proberen overtuigen dat we die nodig hebben dan. :)

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 25 augustus 2013 - 23:14

Wij wonen op een appartement op de eerste verdieping. Op de slaapkamers staan de ramen de hele dag volledig open zonder vliegenramen. Smeagel durft soms aan de buitenkant op de vensterbank te gaan zitten. Dit gebeurt maar heel zelden en meestal alleen als ik buiten de was aan het ophangen ben. Voor de rest staan de ramen hier vooral op kip in de zomer eern ook zonder vliegenramen. Zij hebben er totaal geen aandacht voor.
Moet er wel bijzeggen dat ons terrasdeur dag en nacht openstaat, dus zij kunnen eender wanneer naar buiten. Dit zal hun ook wel tegenhouden om door de andere ramen proberen naar buiten te gaan.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 26 augustus 2013 - 08:56

Bekijk berichtKegi, op 25 augustus 2013 - 23:14, zei:

Wij wonen op een appartement op de eerste verdieping. Op de slaapkamers staan de ramen de hele dag volledig open zonder vliegenramen. Smeagel durft soms aan de buitenkant op de vensterbank te gaan zitten. Dit gebeurt maar heel zelden en meestal alleen als ik buiten de was aan het ophangen ben. Voor de rest staan de ramen hier vooral op kip in de zomer eern ook zonder vliegenramen. Zij hebben er totaal geen aandacht voor.
Moet er wel bijzeggen dat ons terrasdeur dag en nacht openstaat, dus zij kunnen eender wanneer naar buiten. Dit zal hun ook wel tegenhouden om door de andere ramen proberen naar buiten te gaan.

Ik vond het al straf wat je schreef :-), maar toen las ik dat ze sowieso buiten kunnen. Dus vandaar ze niet langs een kiepraam zullen gaan :-). Waarom moeilijk als het makkelijk ook kan he :-).

mina1982
mina1982
  • 130 berichten

#8 Geplaatst 01 september 2013 - 23:50

Ik zit ook met een ramen probleem.  Wat is een petscreen en waar koop je die?