Spring naar inhoud

- - - - -

wanneer 2 kittens buiten vertrouwen

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 04 november 2013 - 19:09

waarom wil je ze buiten laten? of moeten ze buiten zitten als je bent werken?

het is veel veiliger ze gewoon te laten opgroeien als "huis"dieren, binnenshuis dus
als je echt wilt dat ze buitenlucht leren kennen, kan je ze altijd aan een leiband buiten laten, of enkel buiten laten als je erbij bent
of je tuin afmaken met (schrik)draad, of ze in een kattenren buiten laten

buiten je tuin zijn er veel te veel gevaren voor je viervoetertjes, zoals auto's vergif dierenvallen, weglopen of de weg naar huis kwijt enzovoort, die lijst is oneindig!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 04 november 2013 - 19:34

Bekijk berichtKaprice, op 04 november 2013 - 19:09, zei:

waarom wil je ze buiten laten? of moeten ze buiten zitten als je bent werken?

het is veel veiliger ze gewoon te laten opgroeien als "huis"dieren, binnenshuis dus
als je echt wilt dat ze buitenlucht leren kennen, kan je ze altijd aan een leiband buiten laten, of enkel buiten laten als je erbij bent
of je tuin afmaken met (schrik)draad, of ze in een kattenren buiten laten

buiten je tuin zijn er veel te veel gevaren voor je viervoetertjes, zoals auto's vergif dierenvallen, weglopen of de weg naar huis kwijt enzovoort, die lijst is oneindig!

Ja oke, maar je moet ook begrijpen dat sommige katten echt buiten moeten kunnen. Indien niet ... ze dan ongelukkig worden. Ik spreek nu niet in naam van TS he.
Mijn katten gaan ook buiten. Het hoe en waarom staat hier wel in één of andere topic, maar je hebt gelijk... er zijn veel gevaren buiten.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 04 november 2013 - 20:44

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 04 november 2013 - 19:34, zei:

Ja oke, maar je moet ook begrijpen dat sommige katten echt buiten moeten kunnen. Indien niet ... ze dan ongelukkig worden. Ik spreek nu niet in naam van TS he.
Mijn katten gaan ook buiten. Het hoe en waarom staat hier wel in één of andere topic, maar je hebt gelijk... er zijn veel gevaren buiten.

Hier is het hetzelfde, uiteindelijk willen ze hier allemaal naar buiten. Ik kan ze echt niet binnen laten. Alhoewel ik dat wel (na alle vermissingen en verwonding ) liever zou willen. Maar ze een ganse dag buiten laten als ik een dag niet thuis ben, nee dat durf ik dus niet. Maar ja, misschien heb ik wel gemakkelijk praten omdat ik bijna altijd thuis ben..

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 04 november 2013 - 20:57

Bekijk berichtJoske123, op 04 november 2013 - 20:44, zei:

Hier is het hetzelfde, uiteindelijk willen ze hier allemaal naar buiten. Ik kan ze echt niet binnen laten. Alhoewel ik dat wel (na alle vermissingen en verwonding ) liever zou willen. Maar ze een ganse dag buiten laten als ik een dag niet thuis ben, nee dat durf ik dus niet. Maar ja, misschien heb ik wel gemakkelijk praten omdat ik bijna altijd thuis ben..

Ik en mijn man gaan fulltime werken. Voor we verhuisd zijn, konden ze ook 24/24 buiten. Ze konden ook 24/24 binnen. Ze sliepen ook binnen, maar af en toe zette ze wel eens een stapje buiten 's nachts (Sloeber ging zo om 4u altijd een half uurtje zijn 'ding' doen).
Nu we verhuisd zijn (en na het verlies van ons Xanti'ke), mogen ze niet meer 24/24 buiten. Zou hier ook niet gaan. dus al ik en manlief werken zijn, zitten ze een hele dag binnen. Ze hebben ruimte genoeg. Ze komen enkel buiten als wij thuis zijn (en dan nog niet altijd). Ik laat ze in de donker ook niet meer graag buiten.... Als ze buiten zijn en wij moeten weg, MOETEN eerst alle katten binnen zijn, anders vertrekken we niet.
We zetten dan gewoon het luikje op tijd op 'wel binnen, niet buiten'. Aangezien ik ze aangeleerd heb om dikwijls hun kopke te komen laten zien (lees: snoepje geven), heeft dit tot op heden nog geen problemen gegeven.
Maar is zal maar niet te hard roepen.....

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 04 november 2013 - 21:40

Sommige katten kun je inderdaad niet binnen houden, maar dit zijn nog kittens...dus dan gaat het makkelijker he. Balou kan ik ook niet binnen houden, was altijd een echte buitenkat...maar sinds Taco er niet meer is, ligt ze nu toch wel heel veel binnen. Ze kan bij mij wel 24 uur per dag naar buiten (in mn vorige huis moest ze wel snachts binnen blijven), tenzij ik een weekend weg ben...dan gaat het luikje snachts op slot. Maar Balou ligt gelukkig vrijwel altijd snachts bij me op bed te slapen...als ik snachts het luikje wel op slot zou doen, dan zou mevrouw de hele nacht gaan klagen en naar buiten willen, terwijl nu ze buiten kan ze dat niet doet haha...gek beest.
Maja kittens zou je dus best nog wel binnen kunnen houden, maar dat moet je echt zelf weten. In het begin blijven je katten misschien nog in de tuin...maar langzaam aan zullen ze de buurt gaan verkennen...die van mij rende trouwens meteen weg uit de tuin toen ze voor het eerst naar buiten gingen (pff angstig was dat), maar je moet er in het begin gewoon bij blijven...heb ik ook gedaan, evt met tuigje oefenen. En daarna ze gewoon regelmatig roepen, ik riep ze in het begin om het uur...en later om de 3/4 uur ofzo als ze nog niet thuis waren geweest...ze kwamen bijna altijd als ik ze riep, en kwamen ze niet ging ik ze ff opzoeken...gelukkig bleven ze altijd in de buurt.
Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 05 november 2013 - 05:29

@ dolfjeweerwolfje

bij TS zijn het wel kittens van vier maand oud hé, die kennen "buiten" nog niet eens!

en inderdaad er zijn katten die buiten moeten kunnen om gelukkig te zijn, maar ik denk niet dat je bij kittens van vier maanden al die drang hebt zoals je bij jouw katten hebt hé!

daarmee dat ik ook zou willen voorstellen dat hij ze gewoon binnen houd als dat mogelijk zou zijn...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 05 november 2013 - 06:43

Bekijk berichtKaprice, op 05 november 2013 - 05:29, zei:

@ dolfjeweerwolfje

bij TS zijn het wel kittens van vier maand oud hé, die kennen "buiten" nog niet eens!

en inderdaad er zijn katten die buiten moeten kunnen om gelukkig te zijn, maar ik denk niet dat je bij kittens van vier maanden al die drang hebt zoals je bij jouw katten hebt hé!

daarmee dat ik ook zou willen voorstellen dat hij ze gewoon binnen houd als dat mogelijk zou zijn...

Ondertussen zijn ze 6 hoor, had gewoon even het topic naar boven gehaald, omdat ik dit van het hok wilde zeggen (denk toch dat het dit topic is :s, begin ze dooreen te halen.)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#23 Geplaatst 05 november 2013 - 10:18

Oeps, 't was me zelfs niet opgevallen dat dit topic al een paar maand oud was. ;)