Spring naar inhoud

- - - - -
Vermist

FIERO, brits korthaar, crème, sinds 28/7 vermist te Tienen (Kumtich)

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Isabelle0801
Isabelle0801
  • 1 berichten

#1 Geplaatst 24 augustus 2013 - 22:40

Fiero, onze brits korthaar, kleur: crème, is vermist sinds eind juli in Kumtich, Tienen.
Het is een gecastreerde kater met geel / oranje ogen.
Fiero heeft heel dringend zijn medicatie nodig en we verliezen een beetje de hoop om hem terug te vinden.

Wie kan ons helpen?

We geven een mooie beloning aan wie ons een tip kan geven over waar hij zich bevindt of aan wie hem ons terugbezorgd.

Bedankt!

Bijgevoegde thumbnails

• fiero.jpg
  • fiero2.jpg
  • fiero3.jpg

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 25 augustus 2013 - 08:22

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 25 augustus 2013 - 08:55

Heb je een facebookprofiel? Je kan het daar ook altijd opzetten. Als ik je foto mag kopiëren wil ik het ook op mijn facebookprofiel zetten. Ik werk in Tienen en heb ook veel vrienden die in die omgeving wonen. Ook mensen met paarden die de velden in trekken.
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#4 Geplaatst 25 augustus 2013 - 09:10

Ocharme ik hoop dat jullie hem toch nog snel terug vinden :duim:
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 25 augustus 2013 - 11:43

Hopelijk komt jullie schat snel weer naar jullie terug. Hieronder de tips van Katzoektthuis voor een vermiste poezel. Het ziet er veel uit, maar hebben al dikwijls tot succesverhalen geleid. Een post met foto op je facebook account met de vraag om massaal te delen heeft ook meer en meer succes en ook flyers, zoveel mogelijk!

Andere sites die nuttig kunnen zijn: gevondenenvermistehuisdieren.be, Binnenbeest, kattensite.be, kiavu, zelfs kapaza en 2dehands kunnen bruikbaar zijn.
CAD is specifiek voor Antwerpen, Bello voor Limburg.
Op pets.be staan dieren die in asielen "gezet" zijn (vooral als er geen identificatie gevonden is..)

Ga vooral bij valavond roepen (als het donker is en stiller zal je hem sneller horen antwoorden)
Neem brokjes of zo mee, of een geluid dat hij kent en associeert met eten.
Kijk vooral in de buurt goed in keldergaten (worden tegenwoordig veel poezen gevonden, ze geraken er wel in maar er zelf niet meer uit!) in kelders, in tuinhuisjes, in losstaande garages, in leegstaande woningen, magazijnen,... en ook in hoge bomen!

Tegenwoordig zitten regelmatig poezen in een boom en durven ze er zelf niet meer uit! Ook struiken in de tuin onderzoeken...
Vraag aan de mensen in de buurt of je ZELF mag komen kijken op die plaatsen, hij reageert sneller op jouw stem dan op een vreemde. Een poes die bang is reageert niet, maar blijft stil zitten!

Een tijd geleden hebben mensen het zoeken overgelaten aan de buurman, die vond niks en jammer genoeg heeft hij een week later de melding moeten doen dat de poes toch in zijn tuinhuis zat, ondertussen overleden... Die mensen hebben nu spijt dat ze niet zelf zijn gaan kijken. Ik weet dat dit hard is, maar het maakt wel het belang duidelijk om zelf te gaan kijken...
Vorige week zijn mensen na het lezen van deze tips toch nog eens gaan vragen bij de buren of ze zelf de kelder mochten onderzoeken, omdat de buurvrouw hun kater niet gezien had... door ZELF te gaan kijken in de kelder, kwam hun katertje uit een hoekje gekropen..

Alle leegstaande "plaatsen" binnenstebuiten keren, met de pillamp gaan zoeken, als ze niet reageert, dan verraden haar oogjes haar misschien wel door de weerkaatsing van de pillamp!
Struikgewas opzijhouden, eronder kijken... ik zeg misschien heel dom klinkende dingen, maar dat zijn de plaatsen waar ze teruggevonden worden...

Geen leegstaande garages of hokken in de buurt? Leegstaande woningen of woningen in aanbouw? Koertjes waar ze wel op kan, maar door hoge muren er niet meer uit...
Verwittig dierenartsen uit de buurt, asielen (best zelf gaan kijken want de verschillende vrijwilligers weten niet altijd welke dieren er binnengebracht worden), politie, de gemeentediensten.

Hang ook affiches op aan winkels, op plaatsen waar veel mensen komen, zet de foto er bij op.
Steek flyers in de brievenbussen van de straat en eventueel ook verdere, aanliggende straten. (liefst mét foto en telefoonnummer)

Een advertentie in een regionaal blad wil ook al wel eens helpen...
En als je op Facebook zou zitten, ook een mogelijkheid, er is blijkbaar ook een pagina aangemaakt voor verloren en gevonden dieren...

Zoveel te meer mensen op de hoogte zijn, zoveel te meer kans heb je om haar terug te vinden...
Vooral 's avonds gaan roepen, maak er een wandeling van!
En zoals ik al schreef, kijk ook op de site van Pets.be, die geven een overzicht van alle asielen in België, met onder andere de gevonden dieren die niet geïdentificeerd kunnen worden!

Maar vooral: GEEF NIET OP! Zolang je hem niet overleden gevonden hebt mag je de moed niet opgeven. Op de site van CAD kan je lezen dat poezen soms na heeeeeeeeeeeeeeeeeel lange tijd terugkomen of teruggevonden worden.
Lees deze tips rustig na en probeer ze zoveel mogelijk uit te voeren, het kan echt helpen!!!

Veel sterkte

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 25 augustus 2013 - 14:32

Veel sterkte en hopelijk vinden jullie je katje heel snel weer terug!

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 25 augustus 2013 - 14:41

Amai die lijkt zo erg op mijn Nanou!! Dus mijn vermoeden is juist, ik denk dat Nanou een kruising is van een siamees met zo'n crémkleurige britse korthaar. Hopelijk vinden jullie hem vlug terug ;) wij duimen

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#8 Geplaatst 25 augustus 2013 - 16:13

Heel veel sterkte, ik hoop dat jullie vriendje snel thuis komt.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 01 september 2013 - 18:27

Heb net op FB gezien dat er een katje kleur crème  gevonden is.Je kunt maar nooit weten.

• Hij is nog een beetje vies van z'n autorit. Deze kat is dan ook gevonden in de motorkap van de auto. Hij was heel mooi wit, nu even niet. Hij is gevonden in Cui...jk, maar de mensen waren de dag ervoor in België geweest en het kan zijn dat hij vandaar is meegekomen. Hij is lief en heel leuk dus we verwachten dat z'n eigenaar hard op zoek naar hem is. Willen jullie dit delen zodat we de eigenaar kunnen vinden?

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#10 Geplaatst 01 september 2013 - 18:36

Hij lijkt wel heel sterk op Fiero. Zou super zijn!

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#11 Geplaatst 01 september 2013 - 19:29

had het ook zien passeren op fb maar dacht dat dit katje wit is, maar.... je weet nooit he ;)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 02 september 2013 - 12:28

Hopelijk vinden jullie hem snel terug!

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 02 september 2013 - 14:10

Bekijk berichthilleke, op 01 september 2013 - 19:29, zei:

had het ook zien passeren op fb maar dacht dat dit katje wit is, maar.... je weet nooit he ;)
Soms zeggen de mensen wit als ze crème zijn.Heb het vaak voor met Flair.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Vermist