Spring naar inhoud

- - - - -

Graag jullie mening, eigenaardig ....

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 25 augustus 2013 - 11:00

Hallo beste kattenliefhebbers,

Ik zit sinds kort (nu toch al een paar keer gebeurd) met een probleem. Allez een probleem is misschien een groot woord, maar ik heb er geen verklaring voor. Ik schets even: regelmatig vind ik in de ren buiten een kakje van Nanou, zomaar temidden de ren op de stenen. De venster staat dag en nacht open voor het moment vanwege het mooi weer, dus mamselle kan gewoon dus binnen en buiten zonder moeite. Haar kattenbak staat in de keuken dus het is niet dat ze er niet aankan. De kattenbak is proper en alles wordt regelmatig uitgeschept, dus daar zal het niet aan liggen, denk ik :catscratchhead .
Is dit gewoon uit luiheid om de sprong te doen naar het venster en dan de afstand te doen naar haar kattenbak, of welke oorzaak heeft dit? Medische redenen? Het is wel een feit dat zoals ik al zoveel keer geschreven heb, Nanou haar kakjes zijn plat en naar de diarree kant. Ze staat op Hills z/d vanwege haar allergie op andere voeding.
Graag julllie mening aub, in huis doet ze dit weliswaar niet, oef gelukkig !! Modjes als dit onderwerp hier niet goed staat, verplaats maar hoor geen probleem :jump:  Aja nog iets, het zijn alleen kakjes geen plasjes ;)

Bewerkt door marieke v. Damme, 25 augustus 2013 - 11:01.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 25 augustus 2013 - 11:43

Misschien heeft ze toch buikpijn en gaat ze dan op andere plaatsen haar behoefte doen, in de hoop dat het daar geen pijn doet?
In haar geval, met de allergie, zou ik eerst een medische oorzaak uitsluiten. Misschien een staaltje laten onderzoeken?

En als ze gezond is eens kijken: komen er vreemde katten in de buurt van de ren? Kan ze daar door aan iets te krabben haar territorium markeren? Staat er een kattenbak in de ren? Of in de buurt? Misschien kan ze het zo lang niet ophouden? Staan eten en drinken niet in de buurt van haar kattenbak? Is haar slaapplaats ook uit de buurt van de kattenbak?
Een oppaskatje deed ook haar grote boodschap midden op het koertje. Ik heb de kattenbakken verplaatst, het eten en drinken weggehaald van naast de kattenbakken. Een grote tak verplaatst naar het midden van het koertje om eraan te krabben. Want er zaten veel zwerfkatten achter de muren van het koertje en ze merkte dat zeer zeker. Dus aan de tak kon ze haar geur achterlaten. Kaka doen midden op de grond is vaak een sterk statement om het territorium te claimen.

fie
fie
  • 264 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 25 augustus 2013 - 12:53

Ook, eens ze daar een geur oppikken van oude kaka, gaan ze daar dan ook niet altijd weer naartoe?
Probeer inderdaad eens iets in de weg te zetten op de plaats waar ze haar behoefte doet en neem de geur van haar drolletjes daar weg met een kuismiddel tegen biologisch geurtjes?

Geplaatste afbeelding

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 25 augustus 2013 - 14:38

Bekijk berichtNasa, op 25 augustus 2013 - 11:43, zei:

Misschien heeft ze toch buikpijn en gaat ze dan op andere plaatsen haar behoefte doen, in de hoop dat het daar geen pijn doet?
In haar geval, met de allergie, zou ik eerst een medische oorzaak uitsluiten. Misschien een staaltje laten onderzoeken?

En als ze gezond is eens kijken: komen er vreemde katten in de buurt van de ren? Kan ze daar door aan iets te krabben haar territorium markeren? Staat er een kattenbak in de ren? Of in de buurt? Misschien kan ze het zo lang niet ophouden? Staan eten en drinken niet in de buurt van haar kattenbak? Is haar slaapplaats ook uit de buurt van de kattenbak?
Een oppaskatje deed ook haar grote boodschap midden op het koertje. Ik heb de kattenbakken verplaatst, het eten en drinken weggehaald van naast de kattenbakken. Een grote tak verplaatst naar het midden van het koertje om eraan te krabben. Want er zaten veel zwerfkatten achter de muren van het koertje en ze merkte dat zeer zeker. Dus aan de tak kon ze haar geur achterlaten. Kaka doen midden op de grond is vaak een sterk statement om het territorium te claimen.

Heel in het begin heb ik haar ontlasting laten onderzoeken en toen is ze op de Hillsvoeding gezet, maar ik denk dat ik het nu na zo'n lange periode het nog eens zal doen ;)
En ja hoor Nasa, haar eten, drank en kattenbak staan volledig verwijderd van elkaar, daardoor drinkt ze ook trouwens vaker. Dit was een tip ooit opgevangen en kan ik aan iedereen aanraden. Vroeger stond haar water juist naast haar korrels, dus da's niet zo goed. Slaapplaats totaal niet dicht bij de bak ;).
Misschien zal ik toch voor de tijd dat het mooi weer is een extra kattenbak zetten, ik probeer. Qua andere poezen/katers jeps die komen bij mij in de tuin hun behoefte doen en rondneuzen. Nanou krabt aan niets qua hout, boomstam of whatever, alleen binnen haar krabpaal en krabkarton, dus tjah .... ze heeft trouwens nog nooit aan hout gekrabt ze kent dat niet, dus hoe moet ik dat aanleren? :(
Ik probeer hier een foto te plaatsen van de ren, zo hebben jullie een gedacht ... Ikheb zelfs die tak daar opgespannen zodat ze dit als laddertje kan gebruiken, dat doet ze ook, maar krabt daar niet aan, nog nooit gedaan

Bekijk berichtfie, op 25 augustus 2013 - 12:53, zei:

Ook, eens ze daar een geur oppikken van oude kaka, gaan ze daar dan ook niet altijd weer naartoe?
Probeer inderdaad eens iets in de weg te zetten op de plaats waar ze haar behoefte doet en neem de geur van haar drolletjes daar weg met een kuismiddel tegen biologisch geurtjes?

Misschien wel Fie, ik zal het proberen ;)

Bijgevoegde thumbnails

• ren 001.JPG
  • ren 002.JPG

Bewerkt door marieke v. Damme, 25 augustus 2013 - 14:38.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 25 augustus 2013 - 22:58

Dan heeft ze eigenlijk wel alles om door krabben haar geur te verspreiden. Als het niet medisch is, misschien feliway spray? Om haar gerust te stellen dat die plek haar eigen is?

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 30 augustus 2013 - 15:00

Misschien een goed idee als je buiten geen krabpaal kan zetten. Leg een kokosmat, die van ons zijn daar allemaal gek op. Het kost niet veel en als het nat is dan is dat ook geen probleem, 't kan drogen ;)