Spring naar inhoud

- - - - -

IK ZOEK HULP: een lijst met alle meldpunten op internet en facebook voor vermiste en/of gevonden dieren

• Log in om te reageren
65 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#16 Geplaatst 26 augustus 2013 - 16:49

Bekijk berichtspirou2007, op 26 augustus 2013 - 15:09, zei:

merci,
maar op moment dat ge op site van asiel OOstende zijt (Blauwe kruis van de kust) om te kijken naar de verloren dieren, ziet ge automatisch dat ge ook uw eigen vermist katje kunt opgeven, ik heb dat ook gedaan, maar spijtig genoeg zonder resultaat :(,

deze is: www.hetblauwekruiskust.be  en dit is het asiel van Oostende, waar ze nog redelijk goed zorgen voor hun asieldieren :)

merci Spiroutje

Jij begrijpt wel waarom ik dat probeer op gang te krijgen hé...
Maar ik krijg blijkbaar niet zo veel reacties als ik ha gehoopt...
maar ik geef de moed niet op
;)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#17 Geplaatst 27 augustus 2013 - 13:23

Blijkbaar kan het hier niet veel mensen ook maar iets schelen...
Maar stel nu dat jullie eigen katje op één of andere manier vermist zou zijn en je bent in paniek.... Zou je dan niet blij zijn dat je ergens (bv facebook of hier) een ganse lijst voor je neus krijgt met alle instanties die je maar kan bedenken om je arme schat aan te geven ???????

:anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone:

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#18 Geplaatst 27 augustus 2013 - 15:25

Hey Joske, ik vind dit een heeeeel schoon initiatief hoor! Maar kan niet meteen iets vinden.
Misschien toch een klein dingske: poezen in nood - Ninove, da's een meisje die katjes opvangt, dus die zal waarschijnlijk ook wel al eens een katje vinden dat verloren gelopen is veronderstel ik.
En nogmaals, ik luister in mijn omgeving hier en als ik iets weet post ik het hier!

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#19 Geplaatst 27 augustus 2013 - 20:25

Dank je Juleken

Ik dacht dat ik weer eens iets had uitgevonden, maar 't zal blijkbaar weer op niets uitdraaien.

Nu ja, dan probeer ik het wel op mijn eentje :p :p :p

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#20 Geplaatst 27 augustus 2013 - 20:29

hey Joske,

Als ik je een tip mag geven, jij als topicstarter kan het eerste bericht in dit topic aanpassen, dus misschien kan je daar alle sites die je nu al hebt doorgekregen daarin plaatsen (dus een lijstje in dat bericht)
zo moet men niet heel het topic te doorlopen als men deze nodig heeft.

Ik vind het een zeer mooi initiatief :duim:

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#21 Geplaatst 27 augustus 2013 - 20:51

Bekijk berichthilleke, op 27 augustus 2013 - 20:29, zei:

hey Joske,

Als ik je een tip mag geven, jij als topicstarter kan het eerste bericht in dit topic aanpassen, dus misschien kan je daar alle sites die je nu al hebt doorgekregen daarin plaatsen (dus een lijstje in dat bericht)
zo moet men niet heel het topic te doorlopen als men deze nodig heeft.

Ik vind het een zeer mooi initiatief :duim:

Het is nu eigenlijk niet echt de bedoeling om dat  nu zo in één twee drie te doen.
Ik zou dat graag op mijn gemak een mooi lijstje maken en dat dan op zijn geheel te posten...

Momenteel heb ik niet zo veel tijd met m'n kleine kittens die ik momenteel opvang.

Ik begrijp dat niet iedereen zo direct één of ander adres of internet-adres of zo in z'n hoofd heeft.
Maar de bedoeling is om dat echt deftig te doen en niet zo maar rap- rap ergens in een tekstje te foefelen....

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Ik snap jou ook wel, maar dat kan ik momenteel echt niet aan, wegens tijdsgebrek....

ps: ik weet zelfs niet of het wel te realiseren is ... Maar ik zou graag hebben dat mensen die in de toekomst hun lieveling kwijt zijn direct weten waar ze hun flyers naar toe kunnen sturen. Maar ik kan het maar proberen.

Bewerkt door Joske123, 27 augustus 2013 - 20:52.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#22 Geplaatst 27 augustus 2013 - 21:26

Ik wil ook niet zeggen dat je dit onmiddellijk moet doen hoor ;) , maar er zijn leden die niet weten dat ze het eerste bericht van een topic dat ze starten kunnen aanpassen, vandaar ik het even vermeld.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#23 Geplaatst 28 augustus 2013 - 16:05

Bekijk berichthilleke, op 27 augustus 2013 - 21:26, zei:

Ik wil ook niet zeggen dat je dit onmiddellijk moet doen hoor ;) , maar er zijn leden die niet weten dat ze het eerste bericht van een topic dat ze starten kunnen aanpassen, vandaar ik het even vermeld.
Ik begrijp je wel hoor, en ik vind het ook heel sympathiek.
Misschien kan ik in de begintekst gewoon schrijven dat ze maar moeten invullen wat ze weten ... alé, een beetje netter verwoord dan...
Zodat de mensen inderdaad niet alles moeten lezen. Als ik hen duidelijk maak dat ik later dan een volledige lijst zal maken, zal ik misschien meer respons krijgen.

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 29 augustus 2013 - 20:00

Bekijk berichtJoske123, op 27 augustus 2013 - 13:23, zei:

Blijkbaar kan het hier niet veel mensen ook maar iets schelen...
Maar stel nu dat jullie eigen katje op één of andere manier vermist zou zijn en je bent in paniek.... Zou je dan niet blij zijn dat je ergens (bv facebook of hier) een ganse lijst voor je neus krijgt met alle instanties die je maar kan bedenken om je arme schat aan te geven ???????

:anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone: :anyone:

Joske, ik denk ook nog na ze :(  :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :kitty

maar buiten dierenartsen en asielen en de facebookgroep kan ik niets bedenken, maar ik zoek en kijk en luister en zodra ik iets heb post ik het!!
Want ik zou nie liever hebben dat ik mijn spiroutje terug heb en jij uw Jefke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:) :)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#25 Geplaatst 29 augustus 2013 - 21:24

Bekijk berichtspirou2007, op 29 augustus 2013 - 20:00, zei:

Joske, ik denk ook nog na ze :(  :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :kitty

maar buiten dierenartsen en asielen en de facebookgroep kan ik niets bedenken, maar ik zoek en kijk en luister en zodra ik iets heb post ik het!!
Want ik zou nie liever hebben dat ik mijn spiroutje terug heb en jij uw Jefke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik zou zo graag willen dat iedereen hier gewoon maar neerpent wat ze weten, het kan me niet schelen of ik honderd keer hetzelfde internetadres, e-mailadres of telefoonnummer krijg, ik zet ze later toch allemaal op een lijstje. Niet nu, want met al mijn kleine kittens heb ik echt geen tijd om het nu te doen. Maar met de weinige respons dat ik hier krijg zal ik toch blijkbaar vlug klaar zijn hé.
Spitoutje, ik weet dat je je best doet hoor. ;)

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#26 Geplaatst 29 augustus 2013 - 22:31

ahh, dan is't goed :bleh:

'k weet niet of ik u deze al gegeven heb, maar zoals je zei beter 2 keer tzelfde dan nikske he,
is een site via FB, die ik ook gekregen heb van iemand hier op KS,waarvoor dank:

Poezen Vermist of Gevonden West Vlaanderen  via Facebook, hierna de link als het gaat lukken:
https://www.facebook...117234601772647

en via deze site staan interessante tips,

noteer ze hier ook nog eens, kan je later verzamelen :)

• Als eerste: Doe een melding bij de politiediensten van jou gemeente vanaf je merkt dat je diertje zoek is !!!
    Dit lijkt missc...

• WELKE GEGEVENS KOMEN (best) IN EEN Vermist/GevondenMELDING ?

zaterdag 25 mei 2013

. VERMIST/GEVONDEN
    . NAAM vd poes + GEMEENTE en evt buurt (waar vermist) + DATUM (van vermissing/gevonden)
    . KLEUR(en)
    . Geslacht + gecastreerd/gesteriliseerd
    . GECHIPT? (indien ja, chipnr. vermelden)  OF HALSBANDJE (indien ja; geef korte beschrijving)
    . SPECIFIEKE KENMERKEN: ...(=een kenmerk waaraan je de poes direct kan herkennen of net moeilijk te zi...

• EEN POES GEVONDEN - WAT NU ??? - tips

woensdag 5 december 2012

Wanneer je een dier vind, ga er dan niet meteen van uit dat het om een zwerf-of gedumpt dier gaat ! Dagelijks lopen er dieren verloren, en blijven doodongeruste baasjes eindeloos zoeken naar hun lieve dier.
    > Maak een foto & meld het dier als gevonden
       doe dit als eerste bij politie !!! (wettelijk moet dit gebeuren binnen de 4dg na het vinden!)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#27 Geplaatst 30 augustus 2013 - 09:29

Dank je wel Spirou
Ik kan er dan eens aan beginnen aan mijn lijstje. ;)

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#28 Geplaatst 30 augustus 2013 - 23:41

Zeg Joske,

zou dat haalbaar zijn om een goeie ziel te zoeken met een snuffelhond ('kweetet, ben er weer, maar 't gaat niet uit mijn gedachten, :bla: wat zeg je, :bla: die zaag is er weer ;)  ), die dan de dag na de vermissing al kan gaan snuffelen,wanneer het personeel geen verongelukt katje heeft gezien en ook geen succes bij de zoektocht bij de buren?

we kunnen een project opstarten, een soort 'cel voor vermiste katten' , naast adressen, links, tips, kunnen we misschien die tour op????
het vraagt voorbereiding en tijd, maar..... naar de toekomst toe kunnen we eventueel eens bekijken of dit haabaar is. Na uw  babykatjes avontuur ....

en ja, ik blijf hopen dat jullie Jefke terug hebben en ik ons Spiroutje... :( :duim: :idea:

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 31 augustus 2013 - 00:19

Ik weet niet hoe te helpen, kom uit Nederland namelijk...hier hebben we amivedi en verder de omliggende dierenartsen. En dan nog marktplaats of koopplein, dat is een soort marktplaats maar dan per stad zeg maar...kom van het eiland Texel en is bij dit soort dingen erg handig,want een kat komt meestal het eiland niet af en 9 vd 10 texelaar kijken daarop. Toen mijn vaders kat vermist was kregen we veel reacties, alleen steeds niet de goede maar wel veel steun. Na 2 weken stond Bob gelukkig weer voor de deur, uitgehongerd dat wel dan...Hoop het nooit te hoeven meemaken dat mijn kat vermist raakt...helaas al wel 2x meegemaakt dat mijn kat doodgereden is, maar nooit in die afschuwelijke onzekerheid hoeven leven...moet echt moeilijk voor jullie zijn...zou dat echt niet trekken. Tijdje terug een nachtje weggeweest, Balou was buiten, bij thuiskomst om 10 uur savonds Balou zoeken was nog licht, normaal komt ze altijd als ik haar roep op de plekken waar ze zou kunne zitten nu niet...uiteindelijk na een uur bij de weg staan kijken en roepen...staat ze ineens aan de ander ekant van de kant van de weg...mn hartslag ging al te keer van dat ik haar niet konden vinden, maar toen helemaal omdat er net een auto aan kwam...je wilt niet weten hoe snel ik de weg over rende.

Ik hoop echt dat jullie katjes nog terecht komen, het liefste levend natuurlijk...maar anders dood, zodat je het in iedergeval af kunt sluiten....die onzekerheid moet het ergste zijn. Denk aan jullie
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#30 Geplaatst 31 augustus 2013 - 00:34

het is niet dat ik niet wil helpen, het is dat ik niet weet hoe ik kan helpen.
Ik zat het vandeweek nog te denken zelf en het me af te vragen waar we naartoe zouden moeten/kunnen gaan en naar waar we zouden moeten /kunnen bellen in geval dat er 1 van ons zou vermist geraken.
En ik  wist het gewoon niet...
Ik heb er echt geen flauw idee van.
Ik vind je idee een heel goed idee, om zo een lijst op te maken
Geplaatste afbeelding