Spring naar inhoud

- - - - -

IK ZOEK HULP: een lijst met alle meldpunten op internet en facebook voor vermiste en/of gevonden dieren

• Log in om te reageren
65 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#31 Geplaatst 31 augustus 2013 - 08:12

Is waarschijnlijk allemaal al gezegd, maar wat ik zou doen is:
- lokale politie contacteren (wist niet dat je dit ook moest doen, maar hebben ze mij aangeraden in het asiel omdat die ook blijkbaar chiplezers hebben)
- asielen in ruime omgeving contacteren
- oproep plaatsen op facebook en vragen aan vrienden om te delen
- lokale dierenartsen contacteren en daar ook posters ophangen
- flyers bij de buren en ruimere omgeving verspreiden
- facebookgroepen zoeken waar je kan vermelden dat je kat vermist is (maar vermits ik nog maar net een kat heb, ken ik er nog geen)
- een oproep plaatsen op ks
- een oproep plaatsen op: http://www.gevondene...ehuisdieren.be/
- eventueel een oproep plaatsen in lokale krant

Dat is zowat alles wat ik op dit moment kan bedenken...
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#32 Geplaatst 31 augustus 2013 - 08:41

Bekijk berichtspirou2007, op 30 augustus 2013 - 23:41, zei:

Zeg Joske,

zou dat haalbaar zijn om een goeie ziel te zoeken met een snuffelhond ('kweetet, ben er weer, maar 't gaat niet uit mijn gedachten, :bla: wat zeg je, :bla: die zaag is er weer ;)  ), die dan de dag na de vermissing al kan gaan snuffelen,wanneer het personeel geen verongelukt katje heeft gezien en ook geen succes bij de zoektocht bij de buren?

we kunnen een project opstarten, een soort 'cel voor vermiste katten' , naast adressen, links, tips, kunnen we misschien die tour op????
het vraagt voorbereiding en tijd, maar..... naar de toekomst toe kunnen we eventueel eens bekijken of dit haabaar is. Na uw  babykatjes avontuur ....

en ja, ik blijf hopen dat jullie Jefke terug hebben en ik ons Spiroutje... :( :duim: :idea:
Ja Spiroutje,
ik zou dat ook supergraag hebben maar met speurneus honden heb ik absoluut geen ervaring.
En een cel vermiste katjes opstarten, ja lijkt me wel geen slecht idee hoor.
Dat wordt inderdaad werk voor na mijn babyavontuur !!! ;)

Bekijk berichtlathyrus, op 31 augustus 2013 - 00:34, zei:

het is niet dat ik niet wil helpen, het is dat ik niet weet hoe ik kan helpen.
Ik zat het vandeweek nog te denken zelf en het me af te vragen waar we naartoe zouden moeten/kunnen gaan en naar waar we zouden moeten /kunnen bellen in geval dat er 1 van ons zou vermist geraken.
En ik  wist het gewoon niet...
Ik heb er echt geen flauw idee van.
Ik vind je idee een heel goed idee, om zo een lijst op te maken

Dat is nu de reden dat ik zo'n lijst zou willen samenstellen.
Je weet gewoon niet wat de doen als het je overkomt.
Dan moet je nog naar van alles en nog wat van adressen op zoek en de tijd die je nodig hebt om te gaan zoeken verdwijnt.
Dat is inderdaad wat ik de mensen hier probeer duidelijk te maken, Wat zou je doen als jouw kat vermist is? Waar, welk nummer, wanneer, .....

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#33 Geplaatst 31 augustus 2013 - 08:48

Bekijk berichtFarailde7, op 31 augustus 2013 - 08:12, zei:

- lokale politie contacteren (wist niet dat je dit ook moest doen, maar hebben ze mij aangeraden in het asiel omdat die ook blijkbaar chiplezers hebben)
- facebookgroepen zoeken waar je kan vermelden dat je kat vermist is (maar vermits ik nog maar net een kat heb, ken ik er nog geen)

Dat zijn inderdaad dingen die je moet doen.
Maar mij is het om de adressen en/of telefoonnummers te doen. Op jouw lijstje staat: asielen opbellen, maar hoe heten die bij jullie in de buurt, wat is hun telefoonnummer? Ik weet wel er is veel op te sporen via internet van die gegevens, maar voor mij aan de andere kant van het land is het niet eenvoudig om te weten tot welke provincie die of die gemeente behoord. OK, lokale politie, dat kan je niet gaan realiseren, maar daar kan iedereen gemakkelijk achter komen.
Ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.
Stel jij bent je katje kwijt (ik hoop dat dat nooit gebeurd, maar zeg nooit, nooit) waar en wat zou je dan concreet doen? Kan je daarvan een lijstje maken met de adressen en de telefoonnummers. Ook op fb (ik ken daar niets van) welke concrete adressen bestaan daar op om je katje op te geven? Welke internetadressen?
Begrijp je waar ik naar toe wil? Jij bent van Vlaams-Brabant, ik van West-Vlaanderen dus de asielen zullen een ander adres hebben ;)

Ik verwoord het misschien allemaal wat verkeerd en krom, maar ik doe het echt met de goede bedoeling om mensen in de toekomst veel tijd en miserie te besparen.

Bewerkt door Joske123, 31 augustus 2013 - 08:49.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#34 Geplaatst 31 augustus 2013 - 11:51

Bekijk berichtJoske123, op 31 augustus 2013 - 08:48, zei:

Maar mij is het om de adressen en/of telefoonnummers te doen. Op jouw lijstje staat: asielen opbellen, maar hoe heten die bij jullie in de buurt, wat is hun telefoonnummer? Ik weet wel er is veel op te sporen via internet van die gegevens, maar voor mij aan de andere kant van het land is het niet eenvoudig om te weten tot welke provincie die of die gemeente behoord. OK, lokale politie, dat kan je niet gaan realiseren, maar daar kan iedereen gemakkelijk achter komen.
Stel jij bent je katje kwijt (ik hoop dat dat nooit gebeurd, maar zeg nooit, nooit) waar en wat zou je dan concreet doen? Kan je daarvan een lijstje maken met de adressen en de telefoonnummers. Ook op fb (ik ken daar niets van) welke concrete adressen bestaan daar op om je katje op te geven? Welke internetadressen?
Begrijp je waar ik naar toe wil? Jij bent van Vlaams-Brabant, ik van West-Vlaanderen dus de asielen zullen een ander adres hebben ;)

Ik verwoord het misschien allemaal wat verkeerd en krom, maar ik doe het echt met de goede bedoeling om mensen in de toekomst veel tijd en miserie te besparen.

Een lijst van alle lokale polities en dierenartsen is inderdaad onbegonnen werk. En met die facebookgroepen heb ik, zoals ik al zei, nog geen ervaring vermits ik pas sinds 2 weken een kat heb.

Als je de adressen en telefoonnummers van alle asielen wil moet je maar eens op deze site kijken: http://www.kiesvoorhetasiel.be/ Bijna helemaal naar beneden scrollen en dan krijg je een kaart met alle asielen van België en al hun adressen en telefoonnummers. Misschien als je een vriendelijk mailtje naar die mensen stuurt, willen ze je wel een lijst sturen? Dan heb je wat minder werk... ;)
Mylo Banner

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#35 Geplaatst 31 augustus 2013 - 12:19

Bekijk berichtJoske123, op 31 augustus 2013 - 08:48, zei:

nee Joske, ge verwoord het goed :)

ge wilt concrete adressen en telefoonnummers en concrete internetadressen (url's)

't is doenbaar als elk voor zijn provincie een paar concrete adressen,namen en telefoonnummers dodorgeeft :)  moet lukken, we zijn met een aantal op ks en al uit verschillende provincies :)

we zullen het stap voor stap doen en misschien een lijst provincie per provincie.

Ik heb geen verstand van linken aanmaken,maar we zouden hier een topic kunnen aanvragen en daarin dan per provincie de linken naar de asielen,dierenartsen en lokale politie . Via de wijkagent kan, je ook al wat doen, de wijkagent geeft dan de gegevens door binnen de politie.

Maar we gaan stap voor stap he
:) :)

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#36 Geplaatst 31 augustus 2013 - 12:27

Bekijk berichtFarailde7, op 31 augustus 2013 - 08:12, zei:

Wel Fariailde, d's exact wat ik ook heb gedaan :)   :duim:
en ik heb ook flyers is de kantine van de sportzalen gehangen (fitness, tennis, zwembad, omnisportzaal) en ook in kantine van de manege, dus waar veel volk komt.

spijtig genoeg zonder resultaat bij mij :(

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#37 Geplaatst 31 augustus 2013 - 12:29

Bekijk berichtspirou2007, op 31 augustus 2013 - 12:27, zei:

Wel Fariailde, d's exact wat ik ook heb gedaan :)   :duim:
en ik heb ook flyers is de kantine van de sportzalen gehangen (fitness, tennis, zwembad, omnisportzaal) en ook in kantine van de manege, dus waar veel volk komt.

spijtig genoeg zonder resultaat bij mij :(

Ahja, das ook een goed idee van die kantines!! Daar had ik nog niet aan gedacht :) Jammer dat het (nog) geen resultaat heeft opgeleverd :(
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#38 Geplaatst 31 augustus 2013 - 12:55

hey,
ik ben blij dat jullie snappen wat ik bedoel. Misschien neem ik te veel hooi op mijn vork, ik weet het niet. Maar als ik het niet probeer ja,dan zal er ook niets van komen.
Maar zoals je schrijft Spirou, één stap met één keer.

@ Farailde: bedankt voor de internet adres: ik kan wel gerust op zoek gaan dan per provincie, alé dan weet ik weer wat gedaan;). Maar zouden er dan (ik weet heet niet hoor) nog ergens opvangplaatsen zijn voor katjes zonder dat het daarom een asiel is?

Met zo'n tips ben ik hartstikke blij, daar kan ik dan iets mee doen.  Binnenkort dan toch ;)

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#39 Geplaatst 31 augustus 2013 - 13:11

Geen probleem :). Ik heb het nog eens nagekeken en deze staat niet tussen de asielen op die site:
Helga's poezenhuis: tel 0474 46 13 33 Keerbergen (ze heeft ook een facebooksite, maar meer weet ik zelf ook niet)
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#40 Geplaatst 31 augustus 2013 - 13:14

hey bedankt hoor.

Alle dingetjes die ik binnenkrijg helpen me op weg ;)

Je ziet het, we geraken er wel..

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#41 Geplaatst 31 augustus 2013 - 16:21

Er zou verdorie toch weleens werk mogen gemaakt worden van een dierenpolitie of zoiets hoor. Wij hebben nu in Ninove een schepen voor dierenwelzijn en het is haar bedoeling om een dierenpolitie op te starten, maar heb er voor de rest ook nog niks meer van gehoord.
Ik ben geen politiek persoon, maar voor zoiets zou ik toch eens mijn kandidatuur willen stellen.
Ik ken iemand die bij de politie werkt, zal eens informeren naar die snuffelhonden. Maar zoals ik hier op een ander topic ook al schreef, ik vrees ervoor dat ze zich daar gaan willen mee bezighouden.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#42 Geplaatst 31 augustus 2013 - 16:31

Maar wat kan er dan gedaan worden ????????????????????????

Als we het zelf niet proberen, dan moeten we van die politiekers ook niets verwachten... een kat is voor hun niet belangrijk genoeg (zie maar vorig jaar in het stadhuis van antwerpen ... hoe lang heeft het niet geduurd tegen dat er dan toch een politieker tussenbeide kwam ???? en dan misschien gewoon om in de belangstelling te staan ...)

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#43 Geplaatst 31 augustus 2013 - 19:55

ivm politiesnuffelhond: die beesten kunnen maar 1 opdracht per dag doen, dus een politiehond kunnen en mogen we niet vragen, da's voor noodgevallen bij mensen, wat begrijpelijk is.
Maar ik had inderdaad een gepensioneerde politiehond in gedachten of prive personen die hun hondje hebben getraind, is voor veel goed he :)
maar tzou natuurlijk een hond moeten zijn die katten kan uitstaan want anders komen we niet ver.

ofwel moeten we contact opnemen met een hondenschool,
:idea:  wacht , :idea:  ik ga zelf contact opnemen met een hondenschool, zal eerst zoeken naar hun coördinaten en mijn vraag stellen.
Als ik antwoord krijg, geef ik het hier terug, zowel positief of negatief ,

wordt vervolgd.......

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#44 Geplaatst 01 september 2013 - 11:39

Dat moet je zeker doen Spirou...
Vragen staat vrij, en als je het niet vraagt dan zal je nooit weten of het te realiseren valt, en dan blijf je je schuldig voelen van "Had ik maar ..."

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#45 Geplaatst 01 september 2013 - 13:29

ik blijf me toch schuldig voelen :(

maar wie gaat dat denken dat een stomme vos op onze hof komt?
en achteraf zeggen de 'kenners' dat er vossen zitten, ik wist het niet, maar toch voel ik me schuldig, ik moest mijn beestje beschermd hebben :cry:  maar twas al een fractie van een seconde, na het gekrijs buiten was ik direct in de hof, maar toen was t al stil............................................

soit, k moet dat hier niet zeggen, hier gaat het om adressen,tel nrs en andere oncrete gegevens

Bewerkt door spirou2007, 01 september 2013 - 13:30.