Spring naar inhoud

- - - - -

IK ZOEK HULP: een lijst met alle meldpunten op internet en facebook voor vermiste en/of gevonden dieren

• Log in om te reageren
65 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#46 Geplaatst 01 september 2013 - 13:37

ge mag gerust uw gal uitspuwen hoor !!! Dat doet er niet toe ;)

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#47 Geplaatst 01 september 2013 - 16:53

Ja, politiehonden kunnen er blijkbaar niet ingeschakeld worden. 't Is allemaal niet zo eenvoudig. Had Champion nog geleefd (die hond van mijn vriendin) ik zou het haar eens gevraagd hebben, maar helaas. Voor de rest ken ik niemand met zo'n hond :(

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#48 Geplaatst 06 september 2013 - 16:17

Echt niemand die kan (wil) helpen ???

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#49 Geplaatst 06 september 2013 - 20:44

Hey Joske, ik ga u één van dees een aantal adressen doorsturen he, zoals beloofd.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#50 Geplaatst 06 september 2013 - 20:53

Bekijk berichtjuleken, op 06 september 2013 - 20:44, zei:

Hey Joske, ik ga u één van dees een aantal adressen doorsturen he, zoals beloofd.

Je moet je niet haasten hoor. Ik betwijfel of die lijst er zal komen ;)
Als ik echt niet méér reacties krijg, dan is dat hier een hopeloze zaak ;)

missmsn
missmsn
  • 42 berichten
  • 6 katten

#51 Geplaatst 09 september 2013 - 21:38

Heb je facebook dan kan je op mijn pagina "Poezen Vermist of Gevonden in West-Vlaanderen" alvast een volledige lijst vinden (zie link hierbij) met alle erkende asielen/opvangcentra uit WEST-VLAANDEREN;
Er is alsook een lijst met zo goed als alle meldpunten op internet en ene met facebookgroepen/pagina's die up-to-date gehouden worden van die fb-groepen en pg's zijn er heel vele die worden gestart maar na een tijdje niet meer naar wordt omgezien...
Hierbij de link naar de notities van de pagina: https://www.facebook...118759874953453

Ik wil er ook nog wel even bij melden dat het heel moeilijk is om alle niet-erkende/niet bekende centra ook nog terug te vinden wordt deze lijst met mondjesmaat aangevuld wanneer ik er ene bij ben te weten gekomen, dus regelmatig eens checken of er nog geen zijn bijgekomen op de lijst oké. Mocht je er zelf nog andere weten mag je deze er altijd bijschrijven hoor :tong: Dit gaat dan vooral om zwerfpoezenmoeders die veelal niet gekend zijn maar ook vaak verloren gelopen poezen onder hun hoede nemen zonder erbij stil te staan dat het wel eens om een gemiste kat kan gaan, waar mensen naar op zoek zijn. :oops:

Op de gelijknamige groep "Poezen Vermist of Gevonden in W-Vl" is er ook een gedeeltelijke lijst van de asielen/opvaninitiatieven uit OOST-VLAANDEREN.
Ook hiervan de link: https://www.facebook...61910417265167/
ook link met nog meer fb- groepen en pagina's: https://www.facebook...62338987222310/

Ik hoop dat je wat aan deze lijsten hebt :lol2:

Groetjes Mariska :wave:

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#52 Geplaatst 09 september 2013 - 21:51

Ik zal straks eens kijken.
Je maakt me gelukkig als ik ook maar ietsiepietsie zou kunnen helpen om ergens een lijst te maken.

Ik dacht al dat ik iets unieks had uitgevonden ;)

Alleen jammer dat ik dat geen 7 weken eerder wist als mijn Jefke vermist was ....

Ik kijk het straks eens na
en stuur je dan nog eens een pb
groetjes

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#53 Geplaatst 10 september 2013 - 00:14

Bekijk berichtmissmsn, op 09 september 2013 - 21:38, zei:

Heb je facebook dan kan je op mijn pagina "Poezen Vermist of Gevonden in West-Vlaanderen" alvast een volledige lijst vinden (zie link hierbij) met alle erkende asielen/opvangcentra uit WEST-VLAANDEREN;
Er is alsook een lijst met zo goed als alle meldpunten op internet en ene met facebookgroepen/pagina's die up-to-date gehouden worden van die fb-groepen en pg's zijn er heel vele die worden gestart maar na een tijdje niet meer naar wordt omgezien...
Hierbij de link naar de notities van de pagina: https://www.facebook...118759874953453

Ik wil er ook nog wel even bij melden dat het heel moeilijk is om alle niet-erkende/niet bekende centra ook nog terug te vinden wordt deze lijst met mondjesmaat aangevuld wanneer ik er ene bij ben te weten gekomen, dus regelmatig eens checken of er nog geen zijn bijgekomen op de lijst oké. Mocht je er zelf nog andere weten mag je deze er altijd bijschrijven hoor :tong: Dit gaat dan vooral om zwerfpoezenmoeders die veelal niet gekend zijn maar ook vaak verloren gelopen poezen onder hun hoede nemen zonder erbij stil te staan dat het wel eens om een gemiste kat kan gaan, waar mensen naar op zoek zijn. :oops:

Op de gelijknamige groep "Poezen Vermist of Gevonden in W-Vl" is er ook een gedeeltelijke lijst van de asielen/opvaninitiatieven uit OOST-VLAANDEREN.
Ook hiervan de link: https://www.facebook...61910417265167/
ook link met nog meer fb- groepen en pagina's: https://www.facebook...62338987222310/

Ik hoop dat je wat aan deze lijsten hebt :lol2:

Groetjes Mariska :wave:

Mercikes  :duim:  Hele goeie link :flower:
Ons spiroutje staat op de FB pagina en veel asielen van west vlaanderen, maar zonder resultaat in mijn geval :(

Is een hele interessante FB pagina!!!  :duim:

Bekijk berichtJoske123, op 09 september 2013 - 21:51, zei:

Ik zal straks eens kijken.
Je maakt me gelukkig als ik ook maar ietsiepietsie zou kunnen helpen om ergens een lijst te maken.

Ik dacht al dat ik iets unieks had uitgevonden ;)

Alleen jammer dat ik dat geen 7 weken eerder wist als mijn Jefke vermist was ....

Ik kijk het straks eens na
en stuur je dan nog eens een pb
groetjes

't is een mooi intiatief en gebaar Joske :duim: :flower:

Bewerkt door spirou2007, 10 september 2013 - 00:14.

:) :)

missmsn
missmsn
  • 42 berichten
  • 6 katten

#54 Geplaatst 10 september 2013 - 01:16

Bekijk berichtJoske123, op 09 september 2013 - 21:51, zei:

Het is een echt labyrint hier in West-Vlaanderen en waarschijnlijk ook wel in de andere provincies, wanneer je je poes vermist bent om op een efficiënte manier te kunnen zoeken...
Een echte ramp want wanneer je poes pas verdwenen is, ben je in paniek en iemand in paniek gaat meestal het eerste zoeken dat bij hem opkomt maar helaas... dan vind je niets.

Daarom dat ik de bedoeling heb met de pagina om alle soorten hulp bij het zoeken te centraliseren om dan in een latere fase evt een website te maken (ben er al mee begonnen maar het opmaken van de lay-out en zo van die website neemt precies meer tijd in beslag dan eerder gedacht...)

De pagina bestaat nu ongeveer van in november 2012 en daar ben ik toch wel dagelijks een uur of 3 mee bezig... toch vind ik nog bijna dagelijks nieuwe adressen van opvanginitiatieven bij (vooral niet-erkende en dus ook niet bekende) dus kan je nagaan hoe ingewikkeld het allemaal is?

Volgens mijn ervaring is dit enkel en alleen te wijten aan de soort van "concurrentiestrijd" die de opvangdiensten onderling spelen, allen hebben hetzelfde doel en toch gedragen ze zich als concurrenten van elkaar, dat begrijp ik dus niet want dit gaat echt enkel en alleen maar ten koste van de vele dieren!

Zelfs de zogenaamde "zwerfpoezenmoeders" voelen zich niet alleen door de gemeentediensten (meestal werken ze in het geniep) bedreigd maar zelfs door hun collega poezenmoeders voelen ze zich bedreigd. Daardoor komt het ook dat ik in mijn eigen zoektocht, mijn eigen Pluche is weg van aug 2012, pas begin december!! uiteindelijk, en dan nog heel toevallig te weten ben gekomen bij wie ik moest zijn hier in Roeselare die de zwerfpoezen voedert :catscratchhead en deze (meestal) oudere dames, nemen vele van die zwerfkatjes dan nog eens in huis ook waardoor het allemaal nóg moeilijker wordt (die dame hier heeft 40 poezen bij haar thuis, allemaal tamme zwerfkatjes dus hoogstwaarschijnlijk ook veel vermiste ertussen)
Dus naar deze dames ben ik momenteel naarstig op zoek in de andere gemeenten, maar ik vrees dat ik daar nog een hele tijd mee zoet zal zijn...

Och na een jaar zoeken weet ik al zeker dat er zeer veel dingen zullen moeten veranderen willen ze echt de gevonden poezen kunnen herenigen met de baasjes zoals ze allemaal beweren als doel te hebben... denk daarbij maar eens aan de 14dg termijn die asielen wettelijk hebben vooraleer ze een gevonden ter adoptie mogen stellen. SLECHTS 14dg!!! Dit betekent dat wanneer je je poes kwijt bent, je deze binnen de 14 dg moet kunnen vinden in de hele mixmax van asielen en opvangcentra... Voor de meeste mensen haast een onmogelijke opdracht want velen beginnen pas effectief te zoeken na een kleine week dat de poes verdwenen is omdat men hoopt dat ze uit zichzelf zal terug komen. Maar ondertussen zijn er van die 14dg wel al enkele dagen verloren gegaan... Die termijn MOET gewoon verlengd worden!!! en zo zijn er nog een heleboel redenen en dingen die te veranderen vallen willen mensen effectief geholpen kunnen worden door al die instanties...
Gelukkig zijn er al enkele asielen die bereid zijn om samen te werken en de binnengebrachte 'gevonden' poezen onmiddelijk aan me door te geven dat ze sneller op de pagina kunnen komen te staan zodat mensen die een vermiste poes zoeken ook sneller kunnen zien of ze in het asiel wordt opgevangen of niet maar er is nog veel werk aan de winkel... :(

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#55 Geplaatst 10 september 2013 - 11:59

Ik ben echt blij dat je die lijst bij elkaar hebt gesprokkeld. Het ziet er echt goed uit.

Ik mag er echt niet aan denken dat mijn Jefke is geadopteerd, alhoewel dat natuurlijk nog wel beter is dan als hij zou zijn ingeslapen.

Ik heb nu mijn lesje wel geleerd en al mijn andere katjes worden van nu af aan gechipt. Maar dat lesje is natuurlijk wel te koste van Jefke.

Ik kijk deze namiddag de lijst nog eens na tot in de details, eerst en vooral op zoek naar Jefke, dat is een feit.

Hoe kunnen we helpen om je lijst wat meer bekendheid te geven?

missmsn
missmsn
  • 42 berichten
  • 6 katten

#56 Geplaatst 10 september 2013 - 14:00

Goh, enige wat voorlopig kan gedaan worden is doorverwijzen naar de lijst want zolang ze nog niet volledig is, kan ik ze nog niet echt bekend maken vind ik... daarin ben ik een beetje een pietje precies en moet alles tot in de puntjes volledig goed zijn vooraleer ik ermee helemaal openbaar kom en er écht "reclame" mee durf te maken  Geplaatste afbeelding Eens ik echt tevreden ben zal ze op die website komen waar ik mee bezig ben en dan kunnen we ineens "reclame" met de volledige hulp-middelen maken hé :duim:

Mocht je zelf ook nog dingen weten, laat zeker niet na om ervan op de hoogte te brengen want alles kan helpen...

groetjes en hopelijk heb je er wat aan xxx

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#57 Geplaatst 10 september 2013 - 14:38

Bekijk berichtmissmsn, op 10 september 2013 - 14:00, zei:

Goh, enige wat voorlopig kan gedaan worden is doorverwijzen naar de lijst want zolang ze nog niet volledig is, kan ik ze nog niet echt bekend maken vind ik... daarin ben ik een beetje een pietje precies en moet alles tot in de puntjes volledig goed zijn vooraleer ik ermee helemaal openbaar kom en er écht "reclame" mee durf te maken  Geplaatste afbeelding Eens ik echt tevreden ben zal ze op die website komen waar ik mee bezig ben en dan kunnen we ineens "reclame" met de volledige hulp-middelen maken hé :duim:

Mocht je zelf ook nog dingen weten, laat zeker niet na om ervan op de hoogte te brengen want alles kan helpen...

groetjes en hopelijk heb je er wat aan xxx

Bedankt hoor
Ik zal eens zien wat ik hier allemaal heb binnengekregen en wat er nog bij jouw lijst kan gezet worden...

Misschien overdrijf ik, maar een lijst met alle e-mailadressen van de dierenartsen in de provincie, zou dat kunnen helpen? Je kan ze natuurlijk wel allemaal opbellen maar dat zijn er ook honderden. Maar met e-mailadressen kun je gelijk ook een foto meesturen. ik heb er hier een 15-tal gecontacteerd, en maar van 2 antwoord gekregen :( Maar 't zijn er toch weeral 2.
Ik kan het nog eens vragen aan mijn da of ze nog eens wil zoeken achter haar boekje van de orde waar ze blijkbaar allemaal instaan, ze had het me al eens beloofd, maar kon het toen blijkbaar niet vinden. Het gebeurt wel eens dat mensen een gewond katje bij de dierenarts binnenbrengen of eens gaan vragen of ze niet hebben gehoord van een vermiste kat...
je weet natuurlijk maar nooit.

missmsn
missmsn
  • 42 berichten
  • 6 katten

#58 Geplaatst 10 september 2013 - 16:32

dat van de dierenartsen vind ik een zeer goed idee, maar zoals je ook min of meer zegt, is het soms moeilijk om ze allemaal te "localiseren" of misschien moeten we mensen zoeken uit de verschillende streken die dit voor ons willen opzoeken.
Het is inderdaad gemakkelijker om via email meteen een foto mee te kunnen sturen, helaas hebben niet alle DA een 'openbaar' email dat je kan vinden via de websites van hen :catsad  maar misschien via een dierenarts zo'n boekje te leen vragen is nog geen slecht gedacht.
Ik zal het ook eens aan mijn dierenarts vragen, 'k moet er toch nog deze week langs voor eten te halen voor mijn Moukie hier :duim: Er zal wel ene van de twee het boekje terugvinden zeker???

Samen zullen we er wel komen hoor met onze "hulp-lijsten" :thumb:  Ik ben blij en dankbaar dat je hierbij wil helpen :cat want het is soms een echt 'dichtgestropt' kluwen die moet worden ontrafeld :trance:
Je zou me hier soms eens moeten zien zitten met al m'n notities op post-it's rondom rond de pc geplakt en 10-tallen browserpg's geopend om alles te kunnen vergelijken en na te kijken of het nog allemaal klopt :goofy:  :lol:

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#59 Geplaatst 10 september 2013 - 17:18

Zeg maar wanneer en waarmee ik kan helpen ;)

missmsn
missmsn
  • 42 berichten
  • 6 katten

#60 Geplaatst 10 september 2013 - 20:39

Voorlopig is het beter dat je je volledig kan concentreren op het terug vinden van Jefke denk ik maar als je toevallig bij jou DA geraakt, misschien nog eens vragen naar die lijst met gegevens van de dierenartsen uit de provincie (voor 't geval de mijne het ook niet direct zou terugvinden)

Als je nog ideeën zou hebben van diensten die evt een hulp kunnen zijn bij het zoeken van vermiste katten of aanvulling hebt op een van de lijsten, dan mag je mij altijd laten weten...  

O ja, en mocht je veel afweten van het maken van een website dan zou ik je misschien ook wel kunnen gebruiken hoewel dit is nog niet voor direct ...
maar, meer verlang ik eigenlijk niet van je hoor... ;) Ik ben al blij dat ik misschien een beetje heb kunnen helpen want dat is mijn enige doelstelling die ik heb!