Spring naar inhoud

- - - - -

main coon plast onder mn bureau

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
sebastiaan88
sebastiaan88
  • 6 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 25 augustus 2013 - 16:16

mn ex had een poes, mientje. maar het was een beetje te kalm in huis en mietje zaagde echt onze oren er af om aandacht.
dus we dachten een speelgenootje te zoeken voor haar.. maar in het asiel zat toulouse met haar zusje marie. en kon niet kiezen en wou ook niet kiezen.
dus heb ik ze alle 2 meegenomen. maar mn ex is een half jaar geleden vertrokken en mientje meegenomen.
mientje was een beetje de stiefmama die maar liet begaan tot het teveel werd. dan toonde ze even haar présence en de situatie escaleerde niet.

toen mientje weg was, is de boel volledig geëscaleerd. ze braken letterlijk me meubels af en hun speelse gevechtjes escaleerde vlug in zware gevechten.
dus ik wou een nieuwe oudere kat die de boel een beetje zou kunnen bemiddelen.
heb dan mijn maine coon zowie gevonden. ik heb haar gekregen als ik hem kon garanderen dat ik er alles voor zou doen. wat ik ook doe.
zowie is 5 jaar, zeer angstig karakter.
beetje te veel denk ik soms. en zo beetje het jaloezie probleem in de hand heb gewerkt.

maar begin bij het begin. zowie zat de eerste weken alleen op een kamer en kwam nooit naar beneden. dan zat ze plots beneden in mn kelder(is eigenlijk volledig ingerichte leefruimte) onder de zetel.
ze heeft daar dan een paar weken gekampeerd. kon haar niet aaien of kippewit geven. ze wou met rust gelaten worden.. heb dat dan ook gedaan.
kwam dan thuis van me werk en ze zat in de kattepaal (links op foto) in het huisje. maar dat huisje kan je niet inkijken of het is vanboven en ze kon altijd via rechts weglopen.
ik kon haar daar in aaien, maar als ik me hand wegtrok sloeg ze naar me en blies ze. dus heb dat dan ook gestopt. proberen kippewit leggen.. moest ze niet hebben.
dan is ze langzaamaan in de buis beginnen kamperen.

tot nu toe plaste ze wel eens in het wild, en soms een diarreetje.. maar was meestal mn eigen schuld door te lang te wachten met de kattebakken.
maar voor die diarree wel naar dierenarts geweest.. niets gevonden en nog haar zelfde gewicht als toen ik ze kreeg dus daar ook alles in orde. ze at wel, maar niet als ik er bij was.

het bovenste huisje (rechts op foto) was oorspronkelijk marietje haar huisje. en zowie heeft het op een dag ingepalmd.. ik natuurlijk zeer blij dat ze een volgende stap maakte in haar onnodige angst..
ik kon ze zelf uit het huisje lokken om geaaid te worden, ze at kippewit, ze miauwde.. maar als ik ze aaide waren toulouse en marie er wel als de kippen er bij om aandacht te vragen. dus zowie begon dan te grommen
ze gedragen zich meestal als ik er bij ben, maar als ik ga slapen hoor ik ze soms de boel afbreken.
ik denk dat gewoon opnieuw moeten beslissen wat de hiërarchie is..  

en hier begint het probleem nu... sinds ze in het meer open huisje zit en boven op de kattepaal... plast ze onder mijn bureau die recht tegen over de kattepaal staat.
en dat is nu al 7 weken zo.. ik kom thuis van me werk en mag eerst nog half uur kattepis opkuisen... zwaar frustrerend..
door die hierarchie problemen had ik al eten en drinken bij de kattepaal gezeten evenals haar kattebak er naast gezet.. dat werkte even.. maar nu plast ze weer de hele tijd onder me bureau.
die kattebak staat naast me zetel wat zeer degoutant is.. die hoort hier gewoon niet in de kelder.. en begin aan het einde van mijn latijn te raken.

heb alles geprobeerd wat ik denk dat ik kon doen. alleen misschien nieuwe kattebakken kopen.. want zowie haar kattebak heeft 2 compartimenten, de urine(brokjes) vallen er door en mijn 2 andere zijn gewone basics..

dus ik kom hier om raad of tips vragen want ik ze absoluut niet opgeven... maar ga geen 10 jaar dagelijks kattepis kuisen... pfffffffffff what can I dooooo...?

Bijgevoegde thumbnails

• kattepaal.jpg
  • marie.jpg
  • toulouse.jpg
  • zowie.jpg
  • zusjes1.jpg
  • zusjes2.jpg

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#2 Geplaatst 25 augustus 2013 - 16:32

Ik kan je niet echt helpen, wij zitten hier zelf met een katje dat in huis plast...
Wou wel even laten weten dat het mooie poezen zijn, en ik vind jouw woonkamer super! Mooi krabpaal en heel speciaal plafond, echt gezellig.

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 25 augustus 2013 - 17:57

misschien staan er ook te weinig kattebakken, of staan ze op een plaats waar ze niet rustig kan haar behoefte doen, zonder gestoord te worden
misschien ook tijdelijk een extra kattebak onder je bureau zetten?

en als ze echt zo angstig is misschien een tijd bachbloesem proberen te geven, of een feliway verdamper insteken
of zelfs haar zylkène pillekes geven om te kalmeren

kan zijn dat dat echt haar karakter is, en dat je het er niet meer uitkrijgt, en dat je dan misschien best een ander huisje zoekt voor die kat waar ze alleen is, en/of minder gestresseerd kan leven

Esra
Esra
  • 221 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 25 augustus 2013 - 22:07

Bekijk berichtjuleken, op 25 augustus 2013 - 16:32, zei:

Wou wel even laten weten dat het mooie poezen zijn, en ik vind jouw woonkamer super! Mooi krabpaal en heel speciaal plafond, echt gezellig.

Hmm,'k zou er geen probleem mee hebben er zelf te wonen. Inderdaad, speciaal en toch knus.
Mijn kat Noukie is in huis beginnen plassen (op de kast) toen Noortje erbij is gekomen. Stressgevoelig en te snelle introductie. Maar alles verloopt nu weer vlotjes.

Iedere kat verdient een thuis, niet ieder huis verdient een kat.

Undomiel
Undomiel
  • 247 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 26 augustus 2013 - 12:09

Sinds ik twee kittens erbij heb begon mijn maine coon siske op mijn bed te plassen.  Heel frustrerend, zeker na een nachtdienst, moest ik elke keer alle lakens wassen en de matras schrobben, en op de zetel slapen... Ik heb sinds een maand de feliwayverdamper gaan kopen. Kan je vinden op zooplus. Dit werkt zoals een muggenmachientje, gewoon in het stopcontact steken. Het bevat kattenferomonen, en wordt aangeraden bij angstige katten en probleemgedrag. De feromonen zorgen dat ze ze zich comfortabel voelen. Toen dit een paar dagen instak stopte hij met dit gedrag en is hij terug mijn lieve kater, wonderspul dus. Ik raad je aan dit eens te proberen en ook alle urinesporen te verwijderen met urineoff ( kuisproduct voor kattenurine).
Sucses!

:catwalk :catwalk

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 26 augustus 2013 - 13:42

Probeer eens een "gewone" kattenbak voor haar en zet deze dan eens onder je bureau, en heb je haar eten bij de kattenbak staan? dit vinden katten dus echt niet prettig, hun bak moet ver van hun eetplaats staan
Verder kun je voor haar eens iets van Bachbloesems proberen ( voor haar angst probleem)  alleen kan ik je verder hier niet over adviseren omdat ik daar geen verstand van heb, hopelijk iemand anders hier? oh ja de plek waar ze
plast niet schoonmaken met bleekwater (javel?) want dat nodigt alleen maar uit

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 27 augustus 2013 - 01:26

Zet een open kattebak onder je bureau zo kan ze alles overzien terwijl ze op de bak zit.