Spring naar inhoud

- - - - -

vriendje of vriendinnentje

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Xnelextje
Xnelextje
  • 117 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 26 augustus 2013 - 12:18

Hoi iedereen,

Ik zit met een paar vraagjes in mijn hoofd waar ik maar niet uitgeraak daarom vraag ik jullie raar hier eens even :)
Ik heb namelijk een britse korthaar kater die nu in mei 4 jaar geworden is.
Ik en mijn vriend willen eens een date voor onze kleine kapoen laten komen.
Maar nu heb ik al gehoord van... als die één keer de smaak te pakken heeft dat die niet meer te houden is
dit wil toch niet bedoelen dat die de ganse tijd loopt te miauwen als er geen kattin in de buurt is hé?!

Dan nog een vraagje, nu ik toch bezig ben heheh
wij wilden graag eerst een vriendinnentje erbij gaan halen nadat hij dan al eens gedekt heeft,
maar is dat goed samen te houden een kater en kattin samen, want wij wonen namelijk in een appartement
en wil natuurlijk niet dat de buren last krijgen. Als we een kattin nemen en deze de pil geven blijft dan de kater ook rustig
of lijkt het beter om voor hem een vriedje te zoeken.

Groetjes
xnelextje

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#2 Geplaatst 26 augustus 2013 - 12:48

Ik zou voordien eerst een keuze maken: wil je fokkatjes en fokken of wil je gezelschapspoesjes.

Als je eigenlijk enkel gezelschapskatjes wilt zou ik helemaal niet beginnen aan het laten dekken en je katertje castreren en een vriendje/vriendinnetje voor hem zoeken dat je ook laat castreren. Dit zowel voor jezelf om problemen te vermijden als omwille van het feit dat er al meer dan katjes genoeg zijn en gewoon 'een nestje bij' niet bijdraagt dat het mooie ras en ook het kattenoverschot dat er al is in de hand werkt.

Als je echt wilt fokken, zelfs al is het maar voor 1 of 2 nestjes, dan zullen de fokkers je beter kunnen helpen dan ik :d Maar dan zou ik eerst nog heel wat meer lezen over het ras zelf en ook over waar je precies op moet letten bij het fokken en het zoeken van katers en katinnen (ivm testen, ev. ziektes typisch voor het ras, de rasstandaard...). En eventueel ook een fokker zoeken die je kan helpen en bijstaan mocht het fout lopen of als je met je vragen zit.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 26 augustus 2013 - 13:11

Ik zou zeggen dat je 99,9% kans hebt dat je kater zeer gefrustreerd raakt als hij eens ene keer heeft mogen dekken, dit zal zich o.a. uiten in sproeien, ook wanneer je zelf een poesje erbij neemt zal dit niet werken
want een poesje is veel te weinig voor een dekkater, dus frustratie= gillen, sproeien enz
Bovendien wat Kate al zegt zomaar 2 katjes laten paren doet niks geen goeds voor het ras, er komt zoveel kijken bij het goed fokken van katjes, of je doet het serieus of je laat het beter, ik zou zeggen kijk hier
eens wat rond en lees de onderwerpen die over het fokken gaan, zo kun je heel wat leren, lees ook de nare verhalen over doodgeboren en/of misvormde kittens want daar krijg je als fokker ook mee te maken

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Esra
Esra
  • 221 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 26 augustus 2013 - 13:29

Bekijk berichtXnelextje, op 26 augustus 2013 - 12:18, zei:

Ik en mijn vriend willen eens een date voor onze kleine kapoen laten komen.

Ik twijfel niet aan jouw goede bedoeling, maar bij het lezen van deze zin moet ik denken aan hetgeen je vaak op andere fora leest:
Zoekertje van een particulier:
teefje gezocht, ik wil mijn reu eens zijn pleziertje gunnen Geplaatste afbeelding Djeezes, er lopen toch echt wel idioten rond. Je vind tegenwoordig sneller een dekreu dan een bepaald boek.

Iedere kat verdient een thuis, niet ieder huis verdient een kat.