Spring naar inhoud

- - - - -

Smoke kitten?

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 26 augustus 2013 - 17:02

Een kattenvraagje:

Beste vriendin vond een nest van 3 kittens. Mama was een langharige zwerfkat en lag dood naast de weg. Er zijn 2 tijgertjes bij en een zwartje. Alledrie katertjes.
Vriendin vangt ze op voor Catshelter. Ik heb een maand daar gewoond, bij de 3 deugnieten. Dus heb ze mee opgevoed.
http://www.catshelte...ain.php?adoptie

Theo zijn ghostmarking is aan het wegtrekken. Op de foto zie je al dat hij grijzer aan het worden is. Hij ligt met broertje Tinkerball in elkaars armen.
Nu begint Theodoor wel erg grijs te worden, heel raar zicht. We vroegen ons af hoe dat kwam natuurlijk. Krijgt hij grijze haren van broertje Tilo? Vriendin vroeg eens na (weet niet aan wie) en Theodoor zou misschien smoke zijn van kleurtje.
Kan dit volgens jullie? Nog andere redenen waarom een zwart kitten grijs wordt? Zijn ondervacht was altijd al grijs. Hij heeft wat witte haartjes.
Met een langharige mama kan er misschien smoke in de lijnen zitten?

Theo, Tinker en Tilo zijn nog niet geadopteerd, maar zijn er wel helemaal klaar voor. Inge├źnt, gecastreerd en gechipt!

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#2 Geplaatst 26 augustus 2013 - 17:45

Ik heb al wel het omgekeerde gehoord. Kittens die eerst licht zijn en dan donkerder worden waardoor ze uiteindelijk zwart worden.

Ik vind hem ook wel wat smoke lijken, alleen in zijn gezichtje dan weer niet. Hier zie je ook wel dat het smoke kitten (Hosche) eerst bijna zwart is en dan meer en meer smoke verkleurt: http://users.telenet...eva/hnestnl.htm

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#3 Geplaatst 26 augustus 2013 - 19:22

heb een foto van hem? dan kunnen we even kijken. De link gaat niet naar meteen naar hem toe en dan weet ik niet of ik naar het juiste kitten zit te loeren ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende