Spring naar inhoud

- - - - -

Catnip rammelaar maken (+filmpjes)

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Nivo
Nivo
  • 6.307 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 26 augustus 2013 - 22:04

Farailde7, op 26 augustus 2013 - 21:43, zei:

Zien er heel leuk uit!
En nog belangrijker: de poezen zijn er precies heel blij mee :)

Viel me ook al op, is niet enkel door het kruid maar ook het formaat die ze bewegelijker maakt, iedereen fietst er op :lachen: mijn woordje voor trappelen met de achterpoten

Dank hoor allen, weet nu weer wat te doen :d

sorry laatste keer

Ramsey68
Ramsey68
  • 130 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 26 augustus 2013 - 22:22

SUPERLEUK. Wil ik ook wel, vooral het tweede ontwerp :-)

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 26 augustus 2013 - 22:59

Heel mooi gedaan zeg!
Ik ben fan van het 1e ontwerp. Ze zijn allebei mooi, maar het 1e heeft iets lievers!
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 26 augustus 2013 - 23:01

Echt super, Nivo !!! :loveshower: :duim: :dancer:

Heel mooi gemaakt...en origineel ! En wat genieten de poezekes ervan ! :eDance:

Toch fijn als je direct "vrijwilligers" hebt om alles uit te proberen ! En duidelijk volledig goedgekeurd :catattackball

Ik vind het 2de ontwerpje net iets mooier van hoofdje (of moet ik kopje zeggen... :catscratchhead ;)). Maar het eerste is ook heel mooi :heart:

En ik ben ook direct fan...dus zou ook voor Mauro en Naomi zo'n fantastisch speeltje willen aankopen :love:

Bewerkt door Mauro, 26 augustus 2013 - 23:02.

Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 6.307 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 29 augustus 2013 - 00:01

We hebben niet stil gezeten ;)

Al 3 bruine, vind die ook het mooist, alleen zijn die wat smaller omdat de stof niet veel rekt. Heb er ook zo 1 aan mijn eigen poezen gedoneerd, moet getest worden natuurlijk. De stof is goed nagelbestendig, de lichtbruine onderkant trekt kleine lusjes maar valt erg mee. De stof word donkerder als ze nat gelikt is maar droogt weer schoon op :) Ze lijken net iets gekker te doen met de slang met het grote hoofd.
HPIM8003.JPG
HPIM8004.JPG

Nog 2 gemaakt met groot hoofd, vind de kopjes meer op E.T. lijken :lachen: Deze hoofdjes zijn net iets moeilijker om te maken. Mijn eerste oefenstukje word nog steeds gebruikt, de poezen vinden hem allemaal erg leuk. Lijkt wel een fitness speeltje :lachen: een volledige body workout :lachen:
HPIM8006.JPG
HPIM8007.JPG
Maakte er ook 1 van wollen stof, wel met dikke binnen voering, vind het mooier dan van gewone stof geworden maar smaken verschillen
HPIM8009.JPG
HPIM8010.JPG
HPIM8011.JPG

sorry laatste keer

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#21 Geplaatst 29 augustus 2013 - 00:17

Super mooi gedaan!!!!!
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Xiedubbel
Xiedubbel
  • 604 berichten

#22 Geplaatst 03 september 2013 - 18:51

Super gedaan! :bravo:

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 04 september 2013 - 22:11

Ik ben fan van die bruine versie! :)
Mylo Banner

nouchka1990
nouchka1990
  • 711 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 05 september 2013 - 06:44

super mooi nivo!
groetjes Nouchka, Streepje, Minoe, Zorro, fluffy, en alle opvangertjes :)

#25 Geplaatst 05 september 2013 - 09:35

Ik kan echt niet kiezen, ik vind beide ontwerpen SUPER!!!
Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 09 september 2013 - 20:42

Heel heel mooi gemaakt zeg!!!!!! Wanneer zijn ze te koop?

Nivo
Nivo
  • 6.307 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 09 september 2013 - 20:50

Tegen dierendag denk ik er een stapeltje te kunnen aanbieden :)

Ben nu elke dag bezig nog hier mee, omdat ik zelf ook het kattenkruid kweek gaat daar ook heel veel tijd in zitten, eigenlijk moet ik telkens om de paar dagen opnieuw kruid oogsten en verwerken, niet alle kruid is gelijktijdig klaar.

Bedankt voor de interesse :) zal nog een topic worden geopend als ze aangeboden worden

sorry laatste keer

Nivo
Nivo
  • 6.307 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 10 september 2013 - 19:52

Volle toeren bezig, Vandaag 5 hoofdjes kunnen maken, ze moeten nog gevuld worden maar moet wachten op nieuw kruid.
Ook al het knipwerk is nu klaar.
HPIM8061.JPG

gisteren 15 slangenlijfjes gemaakt, waarvan 10 reeds gevuld zijn met puur kruid.
Vanwege het natte weer kan ik niet verder oogsten, het ziet er voor de rest van de week ook somber uit.
Het kruid moet echt droog van de plant geknipt worden, ze zou anders rotten tijdens het drogen.
HPIM8060.JPG

Even laten zien wat het inhoud.
In de schaal ligt kruid van 3 dagen oogsten, na het drogen houd je dan de inhoud over wat in het bakje ligt, voldoende om 2 en een half slangetje mee te vullen.  
HPIM8055.JPG

Na een week oogsten en 9 uurtjes werk heb je dan wel een flink bak, hier heb ik 10 slangenlijfjes mee kunnen vullen
HPIM8057.JPG

Kan voorlopig nog een paar dagen verder achter de naaimachine, het kruid zal nog even op zich laten wachten. Hoop deze maand alles klaar te kunnen krijgen.

sorry laatste keer

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 11 september 2013 - 23:59

Vind het ongelooflijk interessant om dit allemaal te zien !! :loveshower: :loveshower:

Maar wat een werk :trance: Als ik lees dat je al 9 uren bezig bent om het kattenkruid te oogsten...en dan heb je enkel maar het kruid...dan moet je nog beginnen aan de slangetjes te maken :trance:

En wat moet je niet allemaal doen om eerst kattenkruid te kunnen oogsten ? :catscratchhead Super wat je doet, Nivo ! En dan heb je uiteindelijk super originele en échte "kattenkruidspeeltjes" ! :loveshower:

Super gewoon ! :duim: :duim:

Ik kijk al uit naar je topic ivm de speeltjes ! Ik ga er zeker bestellen ! :catattackball :goofy: :catattackball
Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 6.307 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 12 september 2013 - 00:28

Het is ook een super leuke en afwisselende bezigheid alles samen, dus het werk doet me goed ;)
Deze speeltjes zijn ook bijzonder groot dus gaat er veel kruid in. Zo word het toch echt een luxe speeltje.

Heb eens om de grootte te vergelijken een bekend speeltje samen op foto gezet
HPIM8063.JPG
toen was ik wel nieuwsgierig naar de inhoud geworden :oops:
HPIM8064.JPG
HPIM8066.JPG
Zit maar een paar grammetjes poeier in :o het slangetje word bijna volledig gevuld met het beste van het kruid, zo gaat er ook flink wat in en heb je ook een eerlijk speeltje :heart:
HPIM8065.JPG
HPIM8067.JPG

Bewerkt door Nivo, 12 september 2013 - 00:30.

sorry laatste keer