Spring naar inhoud

- - - - -

Weet het even niet meer... *Update*

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 27 augustus 2013 - 21:09

Ik weet het eventjes niet meer...

Vroeger heb ik eens een topic gestart over Taiga haar gemiauw. Heb toen veel van jullie tips en raad opgevolgd (vooral het negeren). Sommige vertelden dat hun kat ook soms miauwt, maar voor mij is er een groot verschil tussen eens miauwen of constant lopen janken.
Taiga is hier nu iets meer dan een jaar en sommige dagen is het werkelijk om zot van te worden. Medisch is het ook niet (dierenarts gevraagd), het is gewoon zonder reden :(

Hoewel we ze graag zien word het toch moeilijk, want het word erger.. Pfff :(

Bewerkt door Kyetje, 13 december 2013 - 12:37.

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 27 augustus 2013 - 21:16

Is het dan vooral om aandacht te vragen dat ze dat doet? Of is er echt niets van reden voor te vinden?

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 27 augustus 2013 - 21:17

Ook niet om aandacht. Ze miauwt constant, ook terwijl ze gewoon rondloopt of zich wast.

Bewerkt door Kyetje, 27 augustus 2013 - 21:19.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 27 augustus 2013 - 21:25

Als de DA niets vind, onze tips hier niet helpen, dan bel je best de noodlijn: kgt :)
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 27 augustus 2013 - 21:28

Gedragstherapeut?

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 27 augustus 2013 - 21:29

Ja, een kattengedragstherapeut.

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 27 augustus 2013 - 21:35

Sommigen zullen mij nu misschien arrogant/egoïstisch vinden, maar heeft iemand hier een idee wat zo'n therapeut kost. Ik zag hier zonet bedragen op internet van € 150 à € 200 per sessie. Dat zie ik nu persoonlijk toch niet zitten :(

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 27 augustus 2013 - 22:08

Dat hangt echt van persoon af. Er zijn er die een sessie doen, er zijn er die je ook maanden blijven opvolgen tot het probleem is opgelost.

Ik zou zeker achter de opvolging vragen want iets is meestal niet opgelost met 1 gesprekje. Plus je hebt ook nog verplaatsingskosten en dat is afhankelijk van waar je woont en wie je raadpleegt.

Maar ik denk idd dat dit ongeveer de prijzen zijn, inclusief follow up.

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 27 augustus 2013 - 22:13

Phoeh... Dat zie ik echt niet zitten :(. Als jong koppel hebben we ze ook niet op overschot.

We gaan er nog eens goed over nadenken over alles :(

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#10 Geplaatst 27 augustus 2013 - 22:28

Ik kan begrijpen dat je dit duur vind, maar neem aub geen overhaastte beslissingen.

Ik geloof dat je soms ook telefonisch advies kunt vragen, kost ook natuurlijk maar wel een pak minder.
Op mijn topic "zwerfkatje in huis halen, ze is er", heeft lathyrus iets gepost over een anneleen.
Dat was geloof ik 135 euro, oké, veel geld, maar daar was ook de nazorg bij, je kan dus achteraf nog altijd bellen of mailen voor meer advies.

Ik begrijp dat jullie als jong koppel veel kosten en weinig geld hebben, bij ons, na een nieuwbouw en alles wat er bij komt en twee katten op vier maand tijd moeten verliezen na ettelijke bezoeken aan dierenarts, zit het momenteel ook eerder krap dan ruim, maar ik weet niet wat jullie katten voor jullie betekenen. We besparen hier dan liever op andere dingen zolang onze katten maar de goede zorgen krijgen.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil je niet aanvallen ofzo, maar ik krijg de indruk, als ik het lees, dat je precies erover nadenkt om haar weg te doen? Kan zijn dat ik mis ben hoor, maar da's mijn interpretatie.
In dat geval hoop ik echt dat je dan een goede thuis vindt voor haar.
Maar ik hoop nog meer dat jullie eruit komen en een oplossing hiervoor vinden zodat jullie haar gewoon bij jullie kunnen houden, in haar eigen vertrouwde omgeving.
Voor de rest wou ik dat ik jullie tips kon geven maar heb hier geen ervaring mee. Succes in alle geval!

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#11 Geplaatst 27 augustus 2013 - 22:38

het kattengedragscentrum in amsterdam heeft een dag dat je gratis kan bellen, misschien eens bellen naar daar dan. het is beter dan niks denk ik dan

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 27 augustus 2013 - 22:43

Wegdoen is het echt de allerlaatste optie...

Onze katten betekenen voor ons héél veel, maar er zijn gewoon grenzen. :(

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#13 Geplaatst 28 augustus 2013 - 00:07

Ik heb je vorige topic hierover gelezen nu. Onze Yvette kon soms ook heel veel miauwen, wij vonden dat heel lief, maar we hebben hier een keer met bezoek gezeten wanneer hij dat bleef doen en dan werd het op den duur ook wel vervelend. Maar bon, Yvette was een babbelkat maar niet op een storende manier.

Ik kan me heel goed voorstellen dat wanneer een kat constant miauwt dat dat dan wel heel lastig wordt.
Ik ben dan wel geen therapeut maar heb gewoon een paar vraagjes:
Ik zie dat je twee katten hebt, hoe is de band tussen hen onderling? Komen die goed overeen? Hoe reageert jullie andere katje op het gemiauw?
Is dat miauwen dan echt constant, de ganse dag door, of alleen als ze iets wil? (binnen of buiten gaan, eten, aandacht)
Hoe reageert ze als jullie met haar bezig zijn, knuffelen, spelen, ... Doet ze dit dan ook?

Raar he, er moet volgens mij wel degelijk een oorzaak zijn, maar katten zijn zo mysterieuze beestjes, soms is het echt wel gissen wat hun probleem of hun bedoeling is. Ik hoop echt dat jullie erachter kunnen komen :hug:

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 28 augustus 2013 - 01:19

mijn dori miauwt ook veel , ze staat dn aan de voordeur we wonen op een appartement dus erg vervelend , ik ga als ik me goed voel met haar wandelen , aan hetr tuigje , dus ik denk dt ze dan buiten wil , ,ze houdt na 5min alweer op , misschien is er een reden of een vast uur dt ze miauwt ;)
Geplaatste afbeelding

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 28 augustus 2013 - 07:06

Bekijk berichtKyetje, op 27 augustus 2013 - 22:43, zei:

Wegdoen is het echt de allerlaatste optie...

Onze katten betekenen voor ons héél veel, maar er zijn gewoon grenzen. :(

effe proberen met een reading? ;) via de facebookpagina van het tijdschrift 'me&my cat' ;)