Spring naar inhoud

- - - - -

Schrik voor kattenverhuis

verhuizen katten huisgenoten veiligheid

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 28 augustus 2013 - 17:01

Nog deze week ga ik verhuizen en de katten gaan mee. Het meeste van mijn spullen is daar al. Moet nu nog mijn donsdekens, lakens, kleren en toiletgerief brengen. De kattenspullen staan bijna allemaal klaar.

Nu zijn mijn huisgenoten geen katten in huis gewoon. Ik mag ze meenemen, maar wat als die het niet zien zitten om op te letten of rekening te houden met de katten? Ze weten nog niet hoeveel kattenspullen ik heb. Dat het niet gewoon een eetbakje en een kattenbak is... De ene huisgenoot wil overal tapijt leggen. Maar er liggen al 3 tapijten in keuken/living. Buiten dat ik het in de keuken al niet hygiënisch vind, gaat dat enorm veel kattenhaar vasthouden... Dit zijn dingen waar ze geen rekening mee houden. Andere huisgenote heeft veel spulletjes staan op haar rekjes en kasten op de bovenverdieping. Allemaal kleine flesjes, makkelijk er af te lopen door de katten. Ene huisgenoot heeft veel planten,... Ik moet nog zeggen dat ik aan de klapramen van die hekjes ga hangen. Ga het met tesa powerstrips proberen. Het ene dakraam heeft misschien nog geen vliegenraam...

Dus nu ga ik moeten beginnen zagen over alles waar ze rekening mee moeten houden... Ze gaan nog veel meer spullen er zien bijkomen. Ze gaan moeten wennen aan hoe de katten overal op komen. Het aanrecht wordt verboden terrein, maar verder wil ik ze niks ontzeggen als binnenkatten.
Ik ben echt bang dat mijn huisgenoten het toch niet leuk gaan vinden, of dat we niet overeen komen. Ik ben al zo'n overbezorgd type dat let op elk elastiekje, elke plastic zak, elk raam en elke deur. Misschien ga ik nog gek worden van de zorgen daarover! Wat als er iets gebeurt? Ik heb geen controle over wat mijn huisgenoten doen...

Ik wil morgenavond al verhuizen. Vanaf maandag ga ik werken. Daarom wil ik al een paar dagen met de katten wennen op het appartement. Vrijdag moet ik 3x weg, tussendoor kan ik naar huis gaan. Zaterdag moet ik ook 1x weg. De katten zullen eerst in mijn kamer komen. Maar moet ook nog zoveel doen! En ik wacht op een zooplus bestelling met de kattenbakken, de hekjes voor de klapramen, enz. Zonder kunnen we niet verhuizen. Morgenochtend ben ik weer weg, dus als ik de bestelling mis...

Allemaal zorgen! Het is zo belangrijk dat het lukt. Mijn stress gaat de katers ook geen goed doen...
Wie weet valt het wel goed mee hoor, het zijn fijne huisgenoten. Maar ze zijn het duidelijk nog niet gewoon om katten te hebben.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#2 Geplaatst 28 augustus 2013 - 17:42

Ik herken mezelf hierin compleet Nasa, ik ben ook zo iemand die zich enorm veel zorgen maakt en vragen stelt over van alles nog wat, soms tot terechte ergernis van mijne vent. Ik ben ook altijd bang voor "wat als dit wat als dat".
Meestal loopt alles dan altijd ook vlotter dan ik mij had voorgesteld.

Heb je er met je huisgenoten als eens duidelijk over gepraat, over de situatie, jouw zorgen en angsten? Misschien op voorhand een aantal duidelijke afspraken maken? Zij gaan akkoord met jou als huisgenoot dan moeten ze ook weten wat katten in huis inhoudt he. Oké, ze moeten er niet voor zorgen of zijn er niet verantwoordelijk voor, maar staan wel mee in voor hun veiligheid en welzijn vind ik.

Het is goed dat je morgen wil verhuizen, zo kan je idd samen met de katten wennen aan de nieuwe woonst. Als je het huis uitmoet vrijdag en zaterdag, hou ze dan zeker in een kamertje apart, maar dit zal je zelf ook wel weten.
Die bestelling van zooplus, ik weet niet wanneer je die gedaan hebt maar als wij een paar jaar geleden een grote krabpaal bij hen hadden besteld was die hier heel vlug (vraag me niet meer hoe lang, maar was echt geschrokken dat ze hier aan de deur stonden). Als je bang bent dat je morgenochtend de bestelling zal missen, kan je aan iemand vragen om dan bij jou thuis te komen tot jij er weer bent? Of zooplus contacteren of briefje op de deur hangen met huisnummer van buren die deze in ontvangst willen nemen?

Ivm die potjes en kattenbenodigdheden ed, nogmaals, jouw huisgenoten weten dat je katten hebt, en katten hebben spulletjes nodig, net als wanneer je kleine kindjes zou hebben.

Ik denk dat een open communicatie met jouw huisgenoten op dit ogenblik (en eigenlijk altijd, voor ieder van ons) heel belangrijk is.
En ik was vroeger ook geen kattenmens... Ge moet mij nu eens bezig zien met onze poezelkes!
Wacht maar, de kans zit erin dat jouw katjes binnen een aantal weken het hart hebben gestolen van al wie er woont!
Veel succes met de verhuis!

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 29 augustus 2013 - 12:51

Heel veel succes met de verhuis Nasa,en je katers hebben mischien veel rapper de harten van je huisgenoten doen smelten dan dat jij je er ongerust over maakt . ;)
Ik maak mij ook altijd bezorgd als ik bezoek ontvang ,en zeggen dat ze de langhaartjes zeker niet mogen laten ontsnappen.

Succes met je job maandag . :) ;)

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 02 september 2013 - 15:16

De katers doen het goed! Echt ongelooflijk!
En dat terwijl ik op het moment dat ik ze ging verhuizen erg slecht nieuws kreeg en vrijdag ben vertrokken tot gisteren nacht. Huisgenoten en vriendin hebben op mijn mannen gelet en het ging goed, ze doen het goed!!

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 02 september 2013 - 15:20

Oei Nasa, hopelijk is alles verder in orde. Veel sterkte ermee in ieder geval, al zal het vast een enorme opluchting zijn dat je katten het zo goed doen!

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#6 Geplaatst 02 september 2013 - 16:49

Ik ben ook blij dat ze het goed doen, en hoop dat voor de rest ook met jou alles goed gaat...

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: verhuizen, katten, huisgenoten, veiligheid