Spring naar inhoud

- - - - -

Onze Belle valt plots de honden aan.

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 30 augustus 2013 - 15:14

Belle is de laatste tijd hier niet meer op haar gemak. Het is eigenlijk best wel te begrijpen want er zijn in een paar weken tijd maar liefst 11 kittens (allemaal vondelingen, waarvan 9 papflessertjes) in huis gekomen. Dus maw het is heel wat drukker dan anders.
We hadden ze al een paar keer betrapt dat ze plaste waar het niet moest en hebben daarom een feliway verdamper in de bureau geplaatst. Dat is de plaats waar zij altijd slaapt.
Maar de laatste paar dagen is ze echt niet te genieten, ze begint te krijsen (alsof zij wordt aangevallen) maar valt zelf één van de andere katten aan. ;)
Maar nu begint ze dat ook met de honden te doen. Het zijn Golden Retrievers en die zijn veel te braaf voor deze wereld. Als ze zo'n aanval plant dan trekken die het zich (voorlopig toch) helemaal niet aan en gaan ergens anders lopen.

Het is helemaal geen knuffelkat, dus op die manier kunnen we haar ook niet meer aandacht geven.

We weten momenteel echt niet meer wat te doen. We hopen alleen dat haar gedrag zal veranderen als de kittens eenmaal ergens zijn geplaatst, maar dat is nog wel een heel eind ( de jongsten zijn pas 14 dagen oud).

Heeft iemand hier een tip voor?

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#2 Geplaatst 30 augustus 2013 - 16:27

Ik zou niet direct weten wat je kan doen. Haar gedrag zal inderdaad grotendeels te verklaren zijn aan de hectische weken die jullie daar al gehad hebben (en nog hebben). Misschien dat het kan helpen als jullie een beetje spelen met haar? Ik weet niet hoor, ben maar aan het nadenken.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 30 augustus 2013 - 16:33

Het is eigenlijk altijd al een speciale geweest. Het was vroeger een stalkat (letterlijk), die haar plan moest trekken om aan eten te geraken. Niet dat madame hier niet moeilijk doet qua eten hoor. ;) Ze was al heel snel even verwend als al de rest.

Spelen, daar doet ze niet aan, ze kijkt je dan aan met zo'n blik: wat sta jij daar nu onnozel te staan met dat pluimpje? Je wilt toch niet dat IK daar aan mee ga doen??? Het enige waar je haar een plezier mee kan doen is met een potje slagroom of een hoopje valeriaan. Voor de rest hebben we het in ieder geval nog niet gevonden. ;)

Konden ze maar zeggen wat er scheelt, of tenminste ons begrijpen wat wij willen zeggen. We weten trouwens wat er scheelt hé.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#4 Geplaatst 30 augustus 2013 - 19:33

Ze hebben elk hun eigen karaktertje en goestingskes! Yvonne is verzot op yoghurt en melk met nesquik. Hij heeft dat nooit veel gekregen want dat is niet zo goed he voor katten naar 't schijnt. O ja, en als ik me een kommetje pickle chips neem likt hij graag nadien mijn potje af :)
En echt spelen doen ze hier bij ons eigenlijk ook niet zo graag.
Ik hoop toch dat het een fase is waar Belle inzit en dat ze de honden vlug gerust laat.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 30 augustus 2013 - 19:49

ja, dat hoop ik toch ook, maar ja, 't zal wel nog een tijdje duren voor het hier wat stiller wordt.

Ja, maar hun smaken daar hebben echt elk wel de voorkeur voor.
Flora lust graag chips met zout, niet met paprika
Lientje lust graag garnalen en scampi's
Tom lust enkel zakjes van Spinner (niets anders)
Jefke at graag biefstuk, niet gebakken
Jack lust enkel rauwe kipfilet
Belle is wat dat betreft nog de makkelijkste, maar lust ook graag slagroom, soms ...

En ja, wij zijn zo dom om er in te lopen hé...

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#6 Geplaatst 30 augustus 2013 - 19:54

Ha, grappig hoe ze daar allemaal hun eigen smaak hebben!
Vicky Halls, een Britse kattengedragstherapeute, schrijft in één van haar boeken dat katten ons trainen. Ze zegt dat ze weten dat als zij hun neusje voor iets ophalen, dat wij dan altijd maar op zoek gaan naar ander en beter eten, tot ze krijgen wat ze willen. Die heeft een heel grappige schrijfstijl. Zo schrijft ze dat je als katteneigenaar moet opletten want voor je het weet geef je je kat alle dagen verse gerookte zalm en volle room in een zilveren schaaltje ;)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 30 augustus 2013 - 20:05

Bekijk berichtjuleken, op 30 augustus 2013 - 19:54, zei:

Ha, grappig hoe ze daar allemaal hun eigen smaak hebben!
Vicky Halls, een Britse kattengedragstherapeute, schrijft in één van haar boeken dat katten ons trainen. Ze zegt dat ze weten dat als zij hun neusje voor iets ophalen, dat wij dan altijd maar op zoek gaan naar ander en beter eten, tot ze krijgen wat ze willen. Die heeft een heel grappige schrijfstijl. Zo schrijft ze dat je als katteneigenaar moet opletten want voor je het weet geef je je kat alle dagen verse gerookte zalm en volle room in een zilveren schaaltje ;)

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Maar er zit enorm veel waarheid in !!!! Het zilveren schaaltje, dat heb ik niet, 't zal dan toch uit een gewoon bordje moeten zijn .... :lol:

Die boeken van Vicky Halls is dat in het Nederlands geschreven? Ik zal eens zien of ze die in de bib hebben (zal wel niet zeker ???)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 30 augustus 2013 - 20:56

Bekijk berichtJoske123, op 30 augustus 2013 - 20:05, zei:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Maar er zit enorm veel waarheid in !!!! Het zilveren schaaltje, dat heb ik niet, 't zal dan toch uit een gewoon bordje moeten zijn .... :lol:

Die boeken van Vicky Halls is dat in het Nederlands geschreven? Ik zal eens zien of ze die in de bib hebben (zal wel niet zeker ???)

Ja, ik heb er enkele denk. Zal eens zien he...

Op het eerste zicht, heb ik er 2 van haar: Wat uw kat u vertelt en Als het aan uw kat lag... dan las u dit boek.

Ik heb ze nog niet gelezen... oeps... heb zo eens heel veel kattenboeken gekocht op zeer korte periode (idem met leesboeken) en sta wat achter....

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 31 augustus 2013 - 08:55

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 30 augustus 2013 - 20:56, zei:

Ja, ik heb er enkele denk. Zal eens zien he...

Op het eerste zicht, heb ik er 2 van haar: Wat uw kat u vertelt en Als het aan uw kat lag... dan las u dit boek.

Ik heb ze nog niet gelezen... oeps... heb zo eens heel veel kattenboeken gekocht op zeer korte periode (idem met leesboeken) en sta wat achter....

Bedankt ik ga daar eens naar op zoek gaan. ;)

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 31 augustus 2013 - 09:19

@joske123

ik zou eventueel een bezoekje aan de DA plannen om te laten checken of ze geen medische problemen heeft
(want ik herinner me dat mijn oudste ook agressiever werd en rapper de andere aanviel, toen hij begon te sukkelen met zijn schildkliertumor. zelfs begon hij in de zetel te plassen, terwijl hij anders altijd naar de bakken ging)
door een bloedproef word je soms veel wijzer, op zijn minst dan toch gerust gesteld

en als het niks medisch is, zal het inderdaad door de drukte zijn van al die extra kittens in huis, misschien kan je ze dan tijdelijk Zylkène pilletjes geven om haar iets meer te doen ontspannen?

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 31 augustus 2013 - 10:09

Ik zou ook proberen om iets te geven om te kalmeren. Een vriendin van mij haar kat viel haar hond aan tot bloedens toe. :(  Ze heeft toen Bach Bloesems gegeven aan de kat. Het heeft het probleem grotendeels opgelost. Ze heeft ze wel speciaal laten maken bij Petcrazy.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 31 augustus 2013 - 13:08

@ Mauricke
Ik moet maandag met Jeanke naar de da, ik zal er eens van klappen.
Maar 't zal 9 op 10 van de kittens zijn, 't is al altijd een raar karakter geweest. Ondanks dat ze hier nog maar is van oktober, denkt ze dat zij hier de bazin is. Maar ze moet het leren dat ze met de rest moet overeen komen.
Vroeger deed ze niets naar de honden, maar ik ben bang dat ze met de honden te ver zal gaan. En die beesten doen er nu eens niets aan.
Donna is gek op kleine beestjes. Je zou ze moeten zien met die kleine kittens, ze kan daar uren vertederd naar liggen kijken. Ik zou ze gerust een ganse dag er bij laten zonder mij zorgen te maken, bij manier van spreken dan hé.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#13 Geplaatst 31 augustus 2013 - 15:59

Volgens mij ligt het ook wel aan de veranderingen van de afgelopen weken, maar idd je kan misschien toch maar op veilig spelen en eventuele medische oorzaken uitsluiten. Dat is trouwens ook wat Vicky Halls altijd schrijft: bij gedragsproblemen eerst medische oorzaken uitsluiten.

Dolfjeweerwolfje, zeker lezen hoor die boeken!! Echt plezant én interessant om lezen, ze heeft trouwens een heel leuke en warme schrijfstijl vind ik.
Ze heeft er over kattengedrag trouwens drie in totaal, die twee die jij hebt en dan ook nog "kattengeheimen". Ik heb er toch wel al één ander kunnen uit leren, en zelfs al eens toegepast.
Joske, als je de kans hebt zeker aankopen of uitlenen in jullie bib als ze die boeken hebben.
Veel leesgenot! Tip: als je ze leest zorg dat je omringd bent door je poezelkes en dat je ze ondertussen kan knuffelen, zaaalig! :loveshower:

Hoe is het ondertussen trouwens met Belle?

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 31 augustus 2013 - 16:50

Nog altijd dezelfde "ambetante". Ze blijft de honden aanvallen, maar alleen als ze zelf niet op haar gemak is. ;) Nu zitten de honden binnen en zij buiten ... ze ligt daar te zonnen in de tuinstoel, dus zooooo slecht heeft ze het toch niet ;)

Maar ze kan zo ook doen met de andere katten, beginnen schreeuwen, alsof ze wordt aangevallen, maar uiteindelijk is zij de dader !!!

Ze is wel gek van mannen !!! als er een man in de tuin komt, dan valt hij er bijna over omdat ze zo komt flemen tegen hun benen.

die boeken komen op mijn verlanglijstje !!!

Bewerkt door Joske123, 31 augustus 2013 - 16:50.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#15 Geplaatst 31 augustus 2013 - 17:26

Heb dat nog al gehoord, katten of honden die enkel mannen of enkel vrouwen verkiezen. Toch goed dat ze kan relaxen in het zonnetje.