Spring naar inhoud

- - - - -

drinkfontein keramik im hof ervaringen

• Log in om te reageren
69 reacties op dit onderwerp
mina1982
mina1982
  • 130 berichten

#1 Geplaatst 31 augustus 2013 - 08:49

Ik heb van een aantal mensen gelezen dat ze een drinkfontijn hebben van keramiek im hof. Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen.  Welke heb je.  Hoe ging het met verzenden?  Etc. Het is mij vooral ook niet helemaal duidelijk waar het waterreservoir zit? En ik neem aan het hier dan geen filter in zit?

Bewerkt door mina1982, 31 augustus 2013 - 09:22.

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 31 augustus 2013 - 11:23

ze zien er wel mooi uit ,ik ben benieuwd naar de reacties :) Ik denk niet dat er een filter in zit, maar helemaal zeker weet ik het niet....

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 31 augustus 2013 - 11:34

Ik ben er ook benieuwd naar en ga het proberen te volgen. Ik veronderstel dat het de bedoeling is dat het buiten staat!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

mina1982
mina1982
  • 130 berichten

#4 Geplaatst 31 augustus 2013 - 16:24

Van de mensen op forum waarbij ik foto's heb gezien,  hadden hem binnen.  Volgens mij is het echt een drinkfontein bedoeld  voor binnen,  maar het zal vast ook buiten kunnen.

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 31 augustus 2013 - 20:30

ik heb hem besteld maar er is een levertijd van om en bij de 13 weken.
heb ook eetschaaltjes met de namen van de katten besteld

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

mina1982
mina1982
  • 130 berichten

#6 Geplaatst 31 augustus 2013 - 20:32

Dat is wel een lange tijd. Welke heb je gekozen?

Nashota
Nashota
  • 17.908 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 31 augustus 2013 - 23:13

Ik ben een van die mensen die er een heeft :d  en het bevalt heel erg goed, ik zou beslist weer een kopen zou deze stuk gaan.
Het mooie eraan is dat je alleen een schaal plus de bol hebt (en een pompje natuurlijk) het pompje zit onder de bol,
dat is dus lekker makkelijk schoonmaken geen vervelende hoekjes en gaatjes, dus de schoonmaak is in een wip gebeurd :d
We hebben eerder andere fonteintjes gehad en dat vond ik een ellende met schoonmaken en nieuwe filters erin enz.
Deze is zwaar en die krijgen ze niet van hun plek geschoven wat met de plastic fonteinen wel kan, voor diegene die een gaan bestellen
kan ik als tip meegeven om de wijde schaal te nemen, wanneer de kat er met de voorpoten op gaat staan zal deze niet om kiepen.
verder zou ik hem niet buiten zetten, althans zeker niet in de winter (het zou stuk vriezen) het is echt wel bedoeld voor binnen.
De verzending is ook goed geregeld, het is heel goed verpakt.

Chinou 6-11-2012.jpg

Bewerkt door Nashota, 31 augustus 2013 - 23:11.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

henny
henny
  • 1.601 berichten

#8 Geplaatst 01 september 2013 - 09:01

Ik heb er één, al 3 jaar en ik ben er heel tevreden over en mijn katten ook !
Henny

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 01 september 2013 - 15:45

Nashota, op 31 augustus 2013 - 23:13, zei:

Ik ben een van die mensen die er een heeft :d  en het bevalt heel erg goed, ik zou beslist weer een kopen zou deze stuk gaan.
Het mooie eraan is dat je alleen een schaal plus de bol hebt (en een pompje natuurlijk) het pompje zit onder de bol,
dat is dus lekker makkelijk schoonmaken geen vervelende hoekjes en gaatjes, dus de schoonmaak is in een wip gebeurd :d
We hebben eerder andere fonteintjes gehad en dat vond ik een ellende met schoonmaken en nieuwe filters erin enz.
Deze is zwaar en die krijgen ze niet van hun plek geschoven wat met de plastic fonteinen wel kan, voor diegene die een gaan bestellen
kan ik als tip meegeven om de wijde schaal te nemen, wanneer de kat er met de voorpoten op gaat staan zal deze niet om kiepen.
verder zou ik hem niet buiten zetten, althans zeker niet in de winter (het zou stuk vriezen) het is echt wel bedoeld voor binnen.
De verzending is ook goed geregeld, het is heel goed verpakt.

Chinou 6-11-2012.jpg

Hoe komt het dat deze geen filter nodig heeft? Dat lijkt me inderdaad een groot voordeel.

Nashota
Nashota
  • 17.908 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 01 september 2013 - 17:09

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee waarom deze geen filters nodig heeft, ik heb er ook nog nooit over nagedacht pas nu jij het vraagt :lachen:
Bij ons drinken er 4 katjes van en dan wordt de boel (vooral het pompje) best wel slijmerig, maar goed dat was met de filter fonteinen net zo :catnoknow
dan maak je de boel gewoon schoon, ( pompje ook uitelkaar nemen) ik doe meestal zo'n 2 a 3 keer per week schoonmaken, voor de rest vul ik het water gewoon bij.
Misschien is het allemaal wel geldklopperij want in een "gewoon" bakje water zit immers ook geen filter in, dus ja ik kan niet echt een antwoord geven op je vraag :)

mina1982
mina1982
  • 130 berichten

#11 Geplaatst 01 september 2013 - 23:40

Logisch gewijs zou ik zeggen. Het filter dient ervoor het water te zuiveren. Net als zo'n waterkan met filter die mensen hier in België gebruiken I.p.v kraanwater. Deze fontijn heb je dus gewoon normaal water. Door het rond te pompen geef je het water natuurlijk wel extra zuurstof. Maar ik denk dat het bij katten het er voornamelijk om gaat dat het water beweegt.

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 02 september 2013 - 13:02

mina1982, op 01 september 2013 - 23:40, zei:

Logisch gewijs zou ik zeggen. Het filter dient ervoor het water te zuiveren. Net als zo'n waterkan met filter die mensen hier in België gebruiken I.p.v kraanwater. Deze fontijn heb je dus gewoon normaal water. Door het rond te pompen geef je het water natuurlijk wel extra zuurstof. Maar ik denk dat het bij katten het er voornamelijk om gaat dat het water beweegt.

ik denk dat het inderdaad bij katten er om gaat dat het zuurstofrijk water is, de filter zal natuurlijk wel haren en voedingsresten tegenhouden. Met een filter er in zal je misschien iets minder snel moeten zuiver maken.

Nashota
Nashota
  • 17.908 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 02 september 2013 - 14:07

wendyv123, op 02 september 2013 - 13:02, zei:

ik denk dat het inderdaad bij katten er om gaat dat het zuurstofrijk water is, de filter zal natuurlijk wel haren en voedingsresten tegenhouden. Met een filter er in zal je misschien iets minder snel moeten zuiver maken.

Ik heb niet het idee dat ik deze vaker schoonmaak dan de vorige, het filter hield de haren ook niet tegen, en dat is inderdaad de grootste bron van vervuiling, wanneer het pompje lawaai begint te maken ( normaal zul
je niet veel meer horen dan een zacht zoemen) en de fontein is net schoongemaakt dan pak je heel gemakkelijk het pompje eruit en maakt het schoon, bij de andere fonteinen moet je heel die dingen althans
diegene die wij hadden uitelkaar nemen, dat is dus nog een heel groot voordeel :d  en wij vinden hem nog eens mooi ook :d

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 02 september 2013 - 14:20

ja, hij is inderdaad heel erg mooi.... ik hou hem zeker in gedachten want ik ben niet helemaal tevreden over mijn eerste fonteintje. Deze heeft een filter met een wit en zwart gedeelte en ik vind telkens van die zwarte stukjes op de bodem van de fontein.... dit zijn waarschijlijk stukjes van de koolstoffilter, maar als het aanblijft dan ga ik het eens proberen zonder filter.

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 02 september 2013 - 14:43

ik heb nog een paar goeie tips gelezen op een Duits forum ivm de filter... Er is iemand die een beetje filterwatten voor een aquarium tegen het pompje duwt, je moet de juiste hoeveelheid leren inschatten want teveel watten dan pompt het pompje niet meer zo goed en te weinig watten dan wordt het mee naar binnen gezogen. Er was ook iemand die een aquarium filter in stukjes sneed en dit tegen het pompje plaatste. Op deze manier is het schoonmaken wel een stuk sneller. De watten gooi je gewoon telkens weg, een zak kost niet veel en daar kom je echt jaaaaaaren mee toe en het op maat gesneden filtertje spoel je telkens uit en om de 4 weken of zo vervang je het.