Spring naar inhoud

- - - - -

drinkfontein keramik im hof ervaringen

• Log in om te reageren
69 reacties op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 02 september 2013 - 17:03

Bekijk berichtNashota, op 01 september 2013 - 17:09, zei:

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee waarom deze geen filters nodig heeft, ik heb er ook nog nooit over nagedacht pas nu jij het vraagt :lachen:
Bij ons drinken er 4 katjes van en dan wordt de boel (vooral het pompje) best wel slijmerig, maar goed dat was met de filter fonteinen net zo :catnoknow
dan maak je de boel gewoon schoon, ( pompje ook uitelkaar nemen) ik doe meestal zo'n 2 a 3 keer per week schoonmaken, voor de rest vul ik het water gewoon bij.
Misschien is het allemaal wel geldklopperij want in een "gewoon" bakje water zit immers ook geen filter in, dus ja ik kan niet echt een antwoord geven op je vraag :)

heb jij de 'kleine' schaal van 30cm of een grotere ? Ik heb gezien dat er 3 modellen zijn met een brede bodem 30-35-40cm en in die van 30cm gaat al 2,5 liter water wat toch al behoorlijk is.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 02 september 2013 - 18:24

Bekijk berichtwendyv123, op 02 september 2013 - 17:03, zei:

heb jij de 'kleine' schaal van 30cm of een grotere ? Ik heb gezien dat er 3 modellen zijn met een brede bodem 30-35-40cm en in die van 30cm gaat al 2,5 liter water wat toch al behoorlijk is.

Ik heb de 30 cm, met meerdere katjes moet je dan wel wat vaker bijvullen (want onder een bepaald niveau gaat het pompje lawaai maken) maar dat doe ik gewoon met een maatbeker, ik bedoel ik sleep de hele fontein niet
constant naar de keuken.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 06 september 2013 - 13:16

Gisteren mijn drinkfontein toegekregen met de eetschaaltjes.  Alles was heel mooi "verpakt" zal dit weekend een foto posten.  het was verpakt in een super super groooooooooooooooote doos die vol gestauwd zat met krantenpapier, daarin doosjes die nog eens volgestauwd zaten  met kranten papier een daarin dan de schaaltjes en fontein.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 06 september 2013 - 13:29

Bekijk berichtRanda, op 06 september 2013 - 13:16, zei:

Gisteren mijn drinkfontein toegekregen met de eetschaaltjes.  Alles was heel mooi "verpakt" zal dit weekend een foto posten.  het was verpakt in een super super groooooooooooooooote doos die vol gestauwd zat met krantenpapier, daarin doosjes die nog eens volgestauwd zaten  met kranten papier een daarin dan de schaaltjes en fontein.

En nu hebben de Aby-zwijntjes veel plezier aan de doos zeker? :)

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#20 Geplaatst 06 september 2013 - 13:31

Bekijk berichtDorothea, op 06 september 2013 - 13:29, zei:

En nu hebben de Aby-zwijntjes veel plezier aan de doos zeker? :)

:lachen: :lachen: :lachen:

Mireille, nu moet je je katjes wel beginnen leren lezen...kwestie van dat elk van zijn eigen kommetje eet hé :ha

Geplaatste afbeelding

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 06 september 2013 - 13:54

Bekijk berichtchatoela, op 06 september 2013 - 13:31, zei:

:lachen: :lachen: :lachen:

Mireille, nu moet je je katjes wel beginnen leren lezen...kwestie van dat elk van zijn eigen kommetje eet hé :ha

:ha :ha

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 06 september 2013 - 14:38

Bekijk berichtRanda, op 06 september 2013 - 13:16, zei:

ik ben benieuwd naar jou ervaringen en foto's :) heb jij ook de 30cm genomen ? Ga je eerst proberen zonder filter of ga je zelf je eigen filter maken met filterwatten of een op maat gesneden filtertje ?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 12 november 2013 - 20:18

Bekijk berichtNashota, op 31 augustus 2013 - 23:13, zei:

Ik ben een van die mensen die er een heeft :d  en het bevalt heel erg goed, ik zou beslist weer een kopen zou deze stuk gaan.
Het mooie eraan is dat je alleen een schaal plus de bol hebt (en een pompje natuurlijk) het pompje zit onder de bol,
dat is dus lekker makkelijk schoonmaken geen vervelende hoekjes en gaatjes, dus de schoonmaak is in een wip gebeurd :d
We hebben eerder andere fonteintjes gehad en dat vond ik een ellende met schoonmaken en nieuwe filters erin enz.
Deze is zwaar en die krijgen ze niet van hun plek geschoven wat met de plastic fonteinen wel kan, voor diegene die een gaan bestellen
kan ik als tip meegeven om de wijde schaal te nemen, wanneer de kat er met de voorpoten op gaat staan zal deze niet om kiepen.
verder zou ik hem niet buiten zetten, althans zeker niet in de winter (het zou stuk vriezen) het is echt wel bedoeld voor binnen.
De verzending is ook goed geregeld, het is heel goed verpakt.

Bijlage Chinou 6-11-2012.jpg

Zo eentje zoek ik! Waar heb je deze gekocht??

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 13 november 2013 - 09:21

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 12 november 2013 - 20:18, zei:

Zo eentje zoek ik! Waar heb je deze gekocht??
http://www.keramik-i...emart&Itemid=84

Ik heb er ook net zo eentje gekocht. De kleinste met brede schaal en een blad om het snoer weg te werken. Persoonlijk vind ik de kleinste al groot genoeg. Ik heb even moeten zoeken om het zo te installeren dat het geen lawaai zou maken, maar dat is volledig in orde gekomen. Hou er wel rekening mee dat je een tijd moet wachten. Bij mij was het 23 september besteld en 8 november toegekomen.

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#25 Geplaatst 13 november 2013 - 09:30

Bekijk berichtDorothea, op 13 november 2013 - 09:21, zei:

http://www.keramik-i...emart&Itemid=84

Ik heb er ook net zo eentje gekocht. De kleinste met brede schaal en een blad om het snoer weg te werken. Persoonlijk vind ik de kleinste al groot genoeg. Ik heb even moeten zoeken om het zo te installeren dat het geen lawaai zou maken, maar dat is volledig in orde gekomen. Hou er wel rekening mee dat je een tijd moet wachten. Bij mij was het 23 september besteld en 8 november toegekomen.

Heb je geen foto van de jouwe, ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe die er uit ziet.

Geplaatste afbeelding

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#26 Geplaatst 13 november 2013 - 09:44

Bekijk berichtchatoela, op 13 november 2013 - 09:30, zei:

Heb je geen foto van de jouwe, ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe die er uit ziet.
en liefst een foto met een poezel die er aan drinkt zeker? :x

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#27 Geplaatst 13 november 2013 - 09:45

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 13 november 2013 - 09:44, zei:

en liefst een foto met een poezel die er aan drinkt zeker? :x

of course!

Geplaatste afbeelding

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 13 november 2013 - 09:49

Hier zijn de foto's. Ik heb er meteen ook van de verpakking op gezet. Om duidelijk te maken dat ze er echt wel heel erg voorzichtig mee zijn. :)
Alles zat dus uiteindelijk verpakt in de kleine doos in de andere doos. :lachen:
DSC04856.JPG DSC04859.JPG DSC04860.JPG DSC04861.JPG
En dit is de fontein.
DSC04888.JPG DSC04893.JPG
Helaas (nog) geen foto's van een drinkende poezel. :oops:

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#29 Geplaatst 13 november 2013 - 09:57

Bekijk berichtDorothea, op 13 november 2013 - 09:49, zei:

Hier zijn de foto's. Ik heb er meteen ook van de verpakking op gezet. Om duidelijk te maken dat ze er echt wel heel erg voorzichtig mee zijn. :)
Alles zat dus uiteindelijk verpakt in de kleine doos in de andere doos. :lachen:
Bijlage DSC04856.JPGBijlage DSC04859.JPGBijlage DSC04860.JPGBijlage DSC04861.JPG
En dit is de fontein.
Bijlage DSC04888.JPGBijlage DSC04893.JPG
Helaas (nog) geen foto's van een drinkende poezel. :oops:

Ohhh, maar die is mooi!!! je brengt me weeral op ideeën....pffffffttttt normvervaging ;)

Helaas vonde Sonja en Lexa de verpakking leuker dan het fonteintje zelf, maar dat zal nog wel veranderen en anders zal je toekomstige katje het hen wel voordoen :)

Geplaatste afbeelding

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 13 november 2013 - 09:59

Bekijk berichtchatoela, op 13 november 2013 - 09:57, zei:

Ohhh, maar die is mooi!!! je brengt me weeral op ideeën....pffffffttttt normvervaging ;)

Helaas vonde Sonja en Lexa de verpakking leuker dan het fonteintje zelf, maar dat zal nog wel veranderen en anders zal je toekomstige katje het hen wel voordoen :)

Normvervaging! De vijand van elke KS'er. :ha

Ik vind het zelf nog wel leuk en wie weet dat het tijdens de hete Belgische zomers nog van pas komt. :lachen:
Voor de rest maak ik me geen illusies: katten op rauw drinken zo goed als nooit. :)