Spring naar inhoud

- - - - -

Dat wordt een tripje naar het vogelasiel

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 01 september 2013 - 15:33

Daarnet liep ik even in de tuin en wat zag ik, een klein geel pluizig ding in het gras. Eén van de duivenjongen is uit de boom gevallen. Probleem is dat ik niet aan het nest kan en het is nog zeer klein dus kan ik hier zelf niet voor zorgen. Plus met al die katten in huis is het niet echt aan te raden dit te proberen. Nu heb ik geen auto ter beschikking tot 18u30 dus moet ik nog even wachten vooralleer ik het grut kan weg brengen. Hopelijk blijft het nog zo lang leven.

Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 01 september 2013 - 16:13

Dat is inderdaad nog héél jong. Super dat je het gaat wegbrengen want denk dat het hééél moeilijk is om dit zelf groot te brengen.

Succes :geluk:

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 01 september 2013 - 16:27

Ja, denk dat het een week of twee is of zelfs nog niet. Ik las op internet dat je die absoluut niet zelf kan opvoeden, maar dat enkel een pleegmamaduif dat kan. Hopelijk hebben ze dat zitten in het vogelopvangcentrum.

Nu is het gewoon wachten op vervoer. Tot hiertoe doet het het wel goed. Ik heb het in een grote bloempot gelegd met hooi, om een nestgevoel na te bootsen. Nu is het veel rustiger. In mijn hand was het heel wild. Zo zonde.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 01 september 2013 - 16:53

Toch hebben wij hier eens een duivenjong opgevoed. Het was ook nog zo klein, had nog geen pluimen en was eigenlijk héél lelijk ;)
maar het is ons toch wel gelukt. Wekenlang heeft dat beestje in een kooi in huis geleefd, het kwam dan altijd op ons hand zitten om gevoederd te worden. We gaven het "betterfood" geweekt in water. Op een keer eens mee naar buiten,, een paar keer en op de duur bleef het buiten. Maar het kwam nog heel lang iedere dag eens op de parasol zitten. Uiteindelijk zijn we het dan tussen de andere duiven uit het oog verloren.

Maar in ieder geval succes voor het kleine beestje.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#5 Geplaatst 01 september 2013 - 16:58

Oh dat is leuk. Hier is dat geen mogelijkheid, wij werken beide fulltime dus ik kan daar niet voor zorgen voor zo'n klein prutske. En het zou nogal stress hebben tussen de katten. ;)

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#6 Geplaatst 04 september 2013 - 10:08

en?Is t beestje toch blijven leven tot je het naar de opvang kon doen? Ik hoop van wel
Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 05 september 2013 - 20:56

Bekijk berichtlathyrus, op 04 september 2013 - 10:08, zei:

en?Is t beestje toch blijven leven tot je het naar de opvang kon doen? Ik hoop van wel

Ik kwam hier ook nog eens kijken om te zien of het OK was !!!

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#8 Geplaatst 07 september 2013 - 22:02

Jep jep, het is blijven leven. Lag mooi te slapen in mijn zelf gemaakt nestje. :d Bij de vogelbescherming zeiden ze dat het het zeker ging halen. Het kuiken is even in een verwarmingskastje gestoken en nadien zou het bij zijn adoptiemoeder gaan.

Eind goed al goed dus!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#9 Geplaatst 08 september 2013 - 14:53

blij te lezen dat de kleine hummel het overleefd heeft :duim:
Geplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 08 september 2013 - 16:29

Leuk dat het kleintje een adoptiemoeder krijgt dankzij jouw goede zorgen. :duim:

vleermuis
vleermuis
  • 35 berichten

#11 Geplaatst 08 september 2013 - 18:01

Lief dat je zoveel geeft om z`n jong duifje.

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 08 september 2013 - 19:05

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding

Fietje26
Fietje26
  • 6.738 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 08 september 2013 - 20:44

Dat is goed nieuws :d
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#14 Geplaatst 10 september 2013 - 13:45

Bekijk berichtARIZONA, op 08 september 2013 - 16:29, zei:

Leuk dat het kleintje een adoptiemoeder krijgt dankzij jouw goede zorgen. :duim:

Goh veel heb ik niet gedaan. ;)

Ik kon dat moeilijk in het gras laten liggen om de hongerdood te sterven. Ook al erger ik mij soms dood aan de poepende duiven in mijn (de vuiligheid ), dat betekent niet dat ik hen dood wens. :) Waren we maar allemaal zo verdraagzaam. ;)

Pegske
Pegske
  • 581 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 10 september 2013 - 14:55

Zo lief van je ! :flower: