Spring naar inhoud

- - - - -

Smashbookers?

• Log in om te reageren
151 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#46 Geplaatst 08 september 2013 - 21:12

Ja, das hier ook zo begonnen een paar jaar geleden. Eerst ik, dan mijn zus, dan een vriendin en de zus van die vriendin en een vriendin van mijn zus... We hebben al een mini-clubje :p
Mylo Banner

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#47 Geplaatst 08 september 2013 - 21:13

Bekijk berichtFarailde7, op 08 september 2013 - 21:12, zei:

Ja, das hier ook zo begonnen een paar jaar geleden. Eerst ik, dan mijn zus, dan een vriendin en de zus van die vriendin en een vriendin van mijn zus... We hebben al een mini-clubje :p
Haha zo leuk, wel tof dat je dan technieken en ideetjes kan uitwisselen. :)
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#48 Geplaatst 08 september 2013 - 21:14

Bekijk berichtEibhlin, op 08 september 2013 - 21:13, zei:

Haha zo leuk, wel tof dat je dan technieken en ideetjes kan uitwisselen. :)

Ja idd, we leren constant van elkaar bij. Zelfs nu de helft digitaal doet en de helft niet, halen we nog altijd ideeën bij elkaar
Mylo Banner

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#49 Geplaatst 09 september 2013 - 12:23

The raven is bijna klaar buiten die ene pagina. Wie de rest al wil zijn, ik zet mn werkjes altijd op pinterest: http://pinterest.com...my-art-journal/
Geplaatste afbeelding

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#50 Geplaatst 09 september 2013 - 12:38

Wat is het verschil dan tussen een scrabbook en een smashbook?
Want ik dacht altijd dat ik scrapbookte maar blijkbaar zal het dan toch smashbooken zijn dat ik doe... :p

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#51 Geplaatst 09 september 2013 - 12:51

Bekijk berichtEibhlin, op 09 september 2013 - 12:23, zei:

The raven is bijna klaar buiten die ene pagina. Wie de rest al wil zijn, ik zet mn werkjes altijd op pinterest: http://pinterest.com...my-art-journal/

Ziet er leuk uit!!

Bekijk berichtShadow, op 09 september 2013 - 12:38, zei:

Wat is het verschil dan tussen een scrabbook en een smashbook?
Want ik dacht altijd dat ik scrapbookte maar blijkbaar zal het dan toch smashbooken zijn dat ik doe... :p

Ik heb het nog wat zitten googlen en er is blijkbaar heel wat discussie over het verschil tussen scrapbook en smashbook
http://saturatedcana...h-vs-scrap.html (hier wordt het meer als een soort stijlverschil beschreven)
http://www.shimelle....d-scrapbooking/

Ik denk dat de 2 elkaar gewoon deels overlappen. En uiteindelijk: what's in a name? ;) Zolang we er maar plezier uithalen hé :)
Mylo Banner

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#52 Geplaatst 09 september 2013 - 12:53

Zo ver ik op google vind:

scrapboek: Het maken van een plakboek, ook wel aangeduid met de Engelse term scrapbooking is een creatieve hobby, waarbij foto's op een fantasievolle manier worden ingeplakt. Juist in de tijd van digitale fotografie, wil men de mooiste foto's (bijvoorbeeld geboorte of huwelijk) op een speciale manier bewaren.

Hierbij worden dus waarschijnlijk herinneringen bij gehouden zoals foto's van reizen, kinderen, huisdieren....

Smashbook zou dan weer eerder zijn om creatieve ideeën en inspiratie in bij te houden zoals vb Steffie haar trouwfeest of als je je huis wil herinrichten en je leuke ideetjes samen wil gooien.

:)
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#53 Geplaatst 09 september 2013 - 13:02

Bekijk berichtEibhlin, op 09 september 2013 - 12:53, zei:

Zo ver ik op google vind:

scrapboek: Het maken van een plakboek, ook wel aangeduid met de Engelse term scrapbooking is een creatieve hobby, waarbij foto's op een fantasievolle manier worden ingeplakt. Juist in de tijd van digitale fotografie, wil men de mooiste foto's (bijvoorbeeld geboorte of huwelijk) op een speciale manier bewaren.

Hierbij worden dus waarschijnlijk herinneringen bij gehouden zoals foto's van reizen, kinderen, huisdieren....

Smashbook zou dan weer eerder zijn om creatieve ideeën en inspiratie in bij te houden zoals vb Steffie haar trouwfeest of als je je huis wil herinrichten en je leuke ideetjes samen wil gooien.

:)

Ah voila, dat was ook hoe ik eerst dacht dat het verschil was :). En ik denk dat die voor een deel dan inderdaad kunnen overlappen omdat je bij je smashbook ook ideeën haalt uit dingen die je meemaakt of dingen die je tegenkomt ofzo... Als je bijvoorbeeld ergens iets bent gaan bezichtigen en je ziet daar iets leuk voor je eigen huis, kan je die foto's gebruiken als inspiratie, maar zijn ze tegelijk ook een herinnering :p
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#54 Geplaatst 09 september 2013 - 13:53

Dankzij dit topic ben ik weer eens in gang geschoten :). Ben bezig aan pagina's over Mylo :love3:
Mylo Banner

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#55 Geplaatst 09 september 2013 - 14:12

Oh leuk :) ben benieuwd.

Ik ben een mini boekje aan het knutselen voor op een pagina, wat een prutswerk haha.
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#56 Geplaatst 09 september 2013 - 15:03

Bekijk berichtEibhlin, op 09 september 2013 - 14:12, zei:

Oh leuk :) ben benieuwd.

Ik ben een mini boekje aan het knutselen voor op een pagina, wat een prutswerk haha.

Oh das leuk!! Idd een prutswerk, maar ik merk toch dat ik achteraf vaak het meeste geniet heb van de pagina's waar ik het langst aan gewerkt heb :)
Mylo Banner

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#57 Geplaatst 09 september 2013 - 17:41

Het is af! :) Ik vond mn vorige voorpagina niet zo een geslaagd project dus heb ik een nieuwe gemaakt:
Foto0912.jpg

En deze vanmorgen gemaakt, was nogal vroeg wakker en had een leuk idee. :)
Foto0906.jpg

Bewerkt door Eibhlin, 09 september 2013 - 17:42.

Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#58 Geplaatst 09 september 2013 - 18:27

Ik vind beide versies van de voorpagina eigenlijk wel leuk :)
Mylo Banner

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#59 Geplaatst 09 september 2013 - 20:44

Super leuk. Ben ook eens op je webpagina gaan snuffelen en de pagina's van the raven zien er echt mooi uit! Ik had mij eerder iets donkerders en meer luguber voorgesteld (maar dat ben ik dan weer  :lachen: ) maar dit heeft mij wel aangenaam verrast! Goed bezig zou ik zo zeggen!! En heel erg leuk om naar te kijken natuurlijk :)
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#60 Geplaatst 09 september 2013 - 21:06

Bekijk berichtSteffie_G, op 09 september 2013 - 20:44, zei:

Super leuk. Ben ook eens op je webpagina gaan snuffelen en de pagina's van the raven zien er echt mooi uit! Ik had mij eerder iets donkerders en meer luguber voorgesteld (maar dat ben ik dan weer  :lachen: ) maar dit heeft mij wel aangenaam verrast! Goed bezig zou ik zo zeggen!! En heel erg leuk om naar te kijken natuurlijk :)
Thx :) Ja oorspronkelijk zat ik ook met iets donker en duister in mn hoofd maar dat was ergens technisch beetje lastig om dan die raaf in te verwerken. Tzou misschien beetje te zwart geweest zijn. Daarom het zo gedaan, beetje een "oude look" en toch ergens dat duistere hier en daar. :)
Geplaatste afbeelding