Spring naar inhoud

- - - - -

Smashbookers?

• Log in om te reageren
151 reacties op dit onderwerp
Steffie_G
Steffie_G
  • 14.040 berichten
  • 2 katten

#76 Geplaatst 29 september 2013 - 11:54

Oh leuk! En idd kleurrijk ^^

Straks ook nog eens verder werken aan mijn boekje
Geplaatste afbeelding

*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#77 Geplaatst 29 september 2013 - 16:54

Ik koop altijd een hele hoop zo'n patronenpapier en lintjes en stickers in de Action omdat ik zo ontzettend graag knutsel en veel bezig ben met quotes enzo.. Maar toch, het komt er echt maar niet van om aan smashbooking/scrapbooking te beginnen. Ik weet maar niet hoe ik dat precies moet aanpakken voor de eerste keer.. :catscratchhead

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.040 berichten
  • 2 katten

#78 Geplaatst 29 september 2013 - 16:55

Ik had ook geen idee hoor, gewoon alles bij elkaar geplakt wat ik mooi vond en binnen het thema van het blad viel.
En soms komen daar dingen bij die absoluut niets met het thema te maken hebben, maar wel mooi zijn :)
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#79 Geplaatst 29 september 2013 - 16:57

Bekijk bericht*Loentje, op 29 september 2013 - 16:54, zei:

Ik koop altijd een hele hoop zo'n patronenpapier en lintjes en stickers in de Action omdat ik zo ontzettend graag knutsel en veel bezig ben met quotes enzo.. Maar toch, het komt er echt maar niet van om aan smashbooking/scrapbooking te beginnen. Ik weet maar niet hoe ik dat precies moet aanpakken voor de eerste keer.. :catscratchhead

Als ik niet weet hoe te beginnen, surf ik meestal even rond op het internet voor wat inspiratie. Dan is het gewoon een kwestie van durven beginnen en gaat het meestal vanzelf verder :). Als ik vastzit leg ik het even weg, als je het later dan terug vastpakt heb je vaak nog andere ideeën of inspiratie :). Dus gewoon doen! ;)
Mylo Banner

*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#80 Geplaatst 29 september 2013 - 17:00

Ik denk dat je inderdaad gewoon moet durven om eraan te beginnen.. Ik zie dan al dat mooi patronenpapier liggen en ben altijd bang dat ik dat dan gewoon zal verprutsen. :p
Waar plakken jullie dat trouwens in? Gaan jullie gewoon een A4 schriftje halen in de winkel of een fotoboek of bestaan er daar ook echt boeken voor?

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.040 berichten
  • 2 katten

#81 Geplaatst 29 september 2013 - 17:09

Daar zullen sowieso wel speciale boeken voor bestaan, maar ik denk dat ze daar wel geld uit slagen.
Ik heb mij een gewoon A5 schetsboekje aangeschaft waar ringetjes insteken zodat je het volledige blad kunt gebruiken.
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#82 Geplaatst 29 september 2013 - 17:28

Je kan dat zelf vrij kiezen. Ik kocht (toen ik nog niet digitaal deed) scrapbookalbums (formaat 12 x 12 inch) waar dan mapjes inzaten waar je je layouts netjes in kunt opbergen. Maar een vriendin van mij doet dat bijvoorbeeld in zo'n gewoon groot fotoalbum van Henz.
Het voordeel van insteekmapjes is dat je het later nog kan versteken of als je niet tevreden bent, het er gemakkelijk kan uithalen zonder dat iemand het ooit zal weten. Het voordeel van een schetsboek of gewoon fotoalbum is dat je de texturen meer kunt voelen. Dus het is een beetje zien wat je zelf graag hebt :)
Mylo Banner

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.479 berichten
  • 3 katten

#83 Geplaatst 29 september 2013 - 20:19

Ik had in het begin de zelfde bedenking. Al dat mooi papier en fototjes, wat als ik ze verpruts. Ik ben uiteindelijk gewoon beginnen samen leggen en kijken. De eerste waren beetje mislukt maar ik vind het nu wel veel vlotter gaan. Als ik ook eens geen inspiratie heb of ergens niet 100% weet hoe ik iets zou aanpakken kijk ik in tijdschriften of ook op internet. Soms zie ik dan iets dat ik zeg van aha dat zou nog leuk zijn. Ook voor leuke kleur combinaties of eens een nieuwe techniek proberen.

Morgen maak ik iets rond alice in wonderland. :)
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#84 Geplaatst 29 september 2013 - 22:47

heel mooi gedaan allemaal
Maar ik zou dus ook niet weten hoe ik er moet aan  beginnen
De achtergronden zijn dan met die destress inkt blijkbaar en die bloemetjes en gelijkaardige dingetjes kleef je er op, dat zijn dingen die je ergens gekocht hebt, maar ik zie dan nog onderdelen staan waarvan ik gewoon niet weet hoe je dat geklaard hebt...
Als t niet teveel gevraagd is, zou je eens kunnen stap per stap zo een pagina laten zien, hoe je die maakt?
Dat je een foto neemt als er een onderdeel klaar is en je er dan bijzet wat je precies gedaan hebt?
Als t teveel werk is hoef je dat natuurlijk niet te doen hé, t is maar een vraag, een nee heb ik en een ja kan ik krijgen
Ik ben ook heel creatief maar k heb geen verstand van al die dingen, ik sta in de pipoos en ik zie hopen gerief liggen maar ik weet niet wat er mee te doen en ik kan niet naar cursussen gaan spijtig genoeg, ik geraak er niet en op internet weet ik dan niet waar te zoeken of te kijken voor uitleg daarover.
Ik heb een hele hoop gerief liggen om kaarten te maken maar ben er mee gestopt omdat ik het toch niet kan doen zoals ik het zou willen doen, k vind dat dan niet genoeg om prentjes te zitten uitknippen en die te zitten opplakken, k wil creatiever zijn.
Maar t probleem is altijd t zelfde, hoe moet ik het doen en hoe moet ik er aan beginnen...
Geplaatste afbeelding

*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#85 Geplaatst 30 september 2013 - 10:14

Ik denk dat ik het mij toch nekeer zal wagen om een eigen agenda in elkaar te knutselen voor volgend jaar. Ik heb namelijk al overal wat rond gekeken maar vind niet echt het model die ik wil. Dus mss maar zelf maken.. Kan ik mijn eigen foto's, quotes, adreslijst en alles wat ik erin wil zelf inplakken! :). Ik heb al een aantal ideetjes gezien op Pinterest (ben echt verslaaaaaaafd aan die site!). :)

Maar als ik nu mijn eigen blaadjes maak.. hoe krijg ik daar dan een kaft rond? Ik ben echt niet handig in zo'n dingen.. Ik wil ook altijd vanalles maken maar weet vaak niet hoe ik de dingen moet afwerken of bevestigen. :s

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.479 berichten
  • 3 katten

#86 Geplaatst 30 september 2013 - 10:18

Ik zal dat werkje van alice eens proberen stap voor stap. :) Als achtergrond gebruik ik soms heel simpel een patroon papier maar vaak probeer ik zoals je zelf ook zegt wat meer te doen dan wat knippen en plakken. Gekleurde achtergronden doe ik met acrylverf. Die met dat roze vb neem ik 2 kleuren op mn palet, ga die random door elkaar op mn blad smeren en gebruik gewoon de zelfde borstel. Dan snel als het nog nat is met keukenpapier rond doppen. Zo krijg je een leuk effect.

Mijn voordeel is misschien ergens dat ik mijn grafische achtergrond beetje kan benutten. Ik zie alles altijd in mijn hoofd meteen hoe ik het wil. Daar maak ik dan een schets van en dan werk ik het uit. Al is het eind resultaat vaak nog wel anders dan eerst bedacht.

Bekijk bericht*Loentje, op 30 september 2013 - 10:14, zei:

Ik denk dat ik het mij toch nekeer zal wagen om een eigen agenda in elkaar te knutselen voor volgend jaar. Ik heb namelijk al overal wat rond gekeken maar vind niet echt het model die ik wil. Dus mss maar zelf maken.. Kan ik mijn eigen foto's, quotes, adreslijst en alles wat ik erin wil zelf inplakken! :). Ik heb al een aantal ideetjes gezien op Pinterest (ben echt verslaaaaaaafd aan die site!). :)

Maar als ik nu mijn eigen blaadjes maak.. hoe krijg ik daar dan een kaft rond? Ik ben echt niet handig in zo'n dingen.. Ik wil ook altijd vanalles maken maar weet vaak niet hoe ik de dingen moet afwerken of bevestigen. :s
In knutselwinkels kan je van die boekjes kopen zoals ik heb voor te smahbooken. Die hebben een wiro binding. Die kan je makkelijk open trekken en je blaadjes er uit halen. Ik word ook altijd op losse blaadjes en steek ze er dan terug in. Nadien de ringen terug dicht knijpen en tada. :)
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#87 Geplaatst 30 september 2013 - 10:53

Bekijk bericht*Loentje, op 30 september 2013 - 10:14, zei:

Ik heb al een aantal ideetjes gezien op Pinterest (ben echt verslaaaaaaafd aan die site!). :)

ja, pinterest is echt super om inspiratie te vinden :)
Mylo Banner

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.040 berichten
  • 2 katten

#88 Geplaatst 30 september 2013 - 10:55

Trouwens, in het kruidvat hebben ze nu weer vanalles om kaarten te maken. Zitten ook wel leuke dingen tussrn om te smashbooken/scrapbooken :)

En idd, pintrest is één grote inspiratiebron!

Bewerkt door Steffie_G, 30 september 2013 - 10:56.

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.479 berichten
  • 3 katten

#89 Geplaatst 30 september 2013 - 11:47

Ik kijk daar inderdaad ook, je vind er ook veel leuke prentjes die je precies op google niet vind?

Ik zal eens een poging doen om mijn laatste werkje te beschrijven he. Kan wel niet garanderen dat het heel duidelijk is want uiteindelijk doe ik soms ook maar wat tot ik iets leuk bekom. :d

Ok dus eerst en vooral het resultaat:
Foto0951.jpg

STAP 1:
Ik neem dus een blaadje en in dit geval heb ik gewerkt met die destress inkt. Eerst dop ik een watteschijfje op die inktdoos en wrijf va buiten naar binnen langs de pagina randen. Best leg je er een ander blad onder en begin je vanaf daar. Tenzij je heel donkere randen wel. De overige vulling wrijf ik gewoon de inkt uit die nog aan het watje hangt door draaiende bewegingen te maken en niet TE hard te duwen. De vlekjes die ik er nu op gemaakt heb heb ik gedaan door nadien met het watje beetje rond te doppen.
Foto0948.jpg

STAP 2:
Ik zoek op internet of in mijn collectie prentjes wat ik wil gebruiken. Als ik op internet dingen gebruik zet ik alles samen in word op een A4. Dat blad print ik dan maar gebruik wel een dikker papier (steinbach) in plaats van gewoon print papier. De kwaliteit is mooier vind ik en makkelijker om met te werken ivm lijm vb.
Foto0947.jpg
zoals jullie zien heb ik dus ook niet alles gebruikt wat ik eerst van plan was (zie lettertjes).

STAP 3:
Ik lijm alles samen dat ik op elkaar wil zoals dit "konijnenhol" waar alice in valt in de film. Als ik verschillende lagen leg dan plaats ik die altijd eerst eens zonder lijm op elkaar en op het blad. Als ik blij ben met de schikking haal ik er alles af en kleef ik het vast.
Foto0945.jpg

Vlakjes met tekst maak ik door ofwel stempels te gebruiken, zelf schrijven ofwel door kalkpapier te gebruiken. Voor dat laatste zet ik dan een tekst in word op mijn vel die ik wil printen, teken de letters over op de kalk op mijn raam (kramp kramp) en dan op mijn werkje over zetten. Daar ga ik dan over met een fijn stiftje of kleurstiften of een goudpennetje...

Hier heb ik stempels op een patroonpapiertje gezet:
Foto0946.jpg

De randen zoals jullie zien scheur ik meestal af. Ik ben niet zo een fan van rechte hoeken tenzij het past. Hier vond ik die gescheurde randen leuk. Langs de rand ga ik dan ook eens met dat watje en destress inkt.

Hopelijk is het beetje duidelijk. :p
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.479 berichten
  • 3 katten

#90 Geplaatst 30 september 2013 - 17:49

Ik heb zonet even eens iets helemaal anders geprobeerd. :d Elk elementje buiten de foto uiteraard helemaal zelf gemaakt. Ik vind het resultaat nog heel goed gelukt eigenlijk. Al hang ik nu ook vol verf. :p

Foto0953.jpg
Geplaatste afbeelding